|
کدخبر: 182406

امضای تفاهمنامه معدنی در راستای جهش تولید

در راستای حرکت در مسیر تولید پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها و به منظور گسترش همکاری‌های علمی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات پژوهشی تحقیقاتی و تجهیزاتی، تفاهمنامه‌ای بین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و شرکت دانش‌بنیان معنا به امضا رسید.

معدن امضای تفاهمنامه معدنی در راستای جهش تولید

تفاهمنامه همکاری مشترک میان این سازمان و شرکت دانش‌بنیان معنا (معدن، نوآوری، اندیشه وابسته به موسسه دانش‌بنیان برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره) به امضا رسید.

این تفاهمنامه که به امضای معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی و مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت معنا به امضا رسید، به‌کارگیری ظرفیت‌های دو طرف در راستای توسعه سرمایه‌گذاری در پیشرفت و انتقال فناوری‌های نوین در انجام مطالعات علوم‌زمین و معدنی همکاری و تعامل علمی پژوهشی تحقیقاتی سرمایه‌گذاری و استفاده از امکانات و توانمندی‌های علمی نیروی انسانی فنی و اطلاعاتی تجربه و تخصص مشترک را در دستور کار دارد.

این تفاهمنامه با حضور اعضاء هیات مدیره شرکت معنا، رئیس کمیته حمل‌ونقل و توسعه دریامحور مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از معاون و مدیران سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به امضا رسید و حاضران پیش از امضای این تفاهمنامه به تبادل اطلاعات فنی و مهندسی خود در زمینه مطالعات علوم‌زمین و معدنی پرداختند.

شایان ذکر است؛ این تفاهمنامه در راستای سخنان و مطالبه‌های رهبر گرامی انقلاب نسبت به لزوم حرکت انقلابی در مسیر جهش تولید پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها و به منظور گسترش همکاری‌های علمی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات پژوهشی تحقیقاتی و تجهیزاتی به امضا رسید.

گفتنی است؛ مجموعه‌ معنا در سال ۱۳۹۹ به‌عنوان بازوی اجرایی و سرمایه‌گذاری موسسه دانش‌بنیان برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حوزه‌ اقتصاد دانش‌بنیان معدنی تشکیل شد؛ راهبرد اصلی این مجموعه‌ به‌کارگیری فناوری‌های نوین و سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها با هدف افزایش بهره‌وری در صنایع معدنی است.

رسالت این شرکت، ایجاد و گسترش زیست‌بوم و زیرساخت‌های توسعه‌ دانش و فعالیت‌های دانش‌بنیان معدنی بر بنیاد و توانمندی دانشمندان و متخصصان داخلی، استفاده از تجربیات و دانش جهانی و همکاری مؤثر با مؤسسه‌ها و نهادهای فعال در حوزه‌ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان مبتنی بر الگوی اسلامی–ایرانی پیشرفت است.

 

منبع: دنیای معدن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها