|
کدخبر: 182211

ثبت رشد ۵.۹ درصدی تولید کاتد فملی

مدیرعامل شرکت مس گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران بر اساس آمار تولید، تا پایان خردادماه امسال موفق به تولید ۷۵ هزار و ۵۷۹ تن کاتد مس شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۹، ۵ درصدی برخوردار شده است.

معدن ثبت رشد ۵.۹ درصدی تولید کاتد فملی

اردشیر سعدمحمدی ضمن قدردانی از تلاش‌های پرسنل غیور و تلاشگر شرکت مس برای حفظ جریان صعودی در تولید، گفت: شرکت مس همچنین تا پایان خرداد‌ماه امسال ۹۴ هزار و۹۹۵ تن‌اند مس تولید کرده است.

مدیرعامل شرکت مس تصریح کرد: همچنین مقایسه آمار تولید‌اند شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان‌دهنده افزایش ۳، ۵ درصدی است.

به گفته سعدمحمدی تولید کنسانتره مس نیز در این دوره‌ زمانی، رشد ۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است، به‌طوری‌که شرکت مس تا پایان خردادماه ۳۲۲ هزار و ۸۰۱ تن کنسانتره مس تولید کرده است.

مدیرعامل شرکت مس در ادامه اظهارکرد: تا پایان خردادماه امسال تولید مس محتوی معدنی شرکت ملی صنایع مس ایران از مجتمع‌های مس سرچشمه، میدوک و سونگون، درمجموع ۷۸ ‌هزار و ۷۲۹ تن بوده است که در برابر برنامه تعریف‌شده رشد ۵ درصدی داشته است.

سعدمحمدی با بیان این‌که کل استخراج شرکت مس در طی این بازه ‌زمانی درمجموع ۵۲ میلیون و ۶۲۱ هزار تن بوده است، گفت: این میزان استخراج در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به تولید محصول جدید اسید سولفوریک در کارخانجات شرکت مس اظهارکرد: از ابتدای امسال تا کنون ۲۱۶ هزار و ۷۱ تن اسید تولید شده که ۳، ۶ برابر تولید سال گذشته است.

سعدمحمدی در پایان به ثبت رکورد جدید در خردادماه امسال در مجتمع مس سرچشمه اشاره کرد و گفت: کارخانه ذوب سرچشمه در این ماه ۲۳ هزار و ۲۶ تن‌اند تولید کرده است که رکورد جدیدی در تاریخ این کارخانه محسوب می‌شود.

 

منبع: مس پرس

ارسال نظر