|
کدخبر: 140568 مسعود رمضانی

اختصاصی گسترش‌نیوز:

رونق واردات آلومینیوم در چین

چین با رونق تقاضای برای آلیاژ، آلومینیوم بیشتری وارد می‌کند.واردات قطعی فلز اولیه آلومینیوم به پایین‌ترین میزان خود در بحران مالی جهان به میزان ۸۸۰ هزار تن رسیده است که می‌توانست به ۱.۵ میلیون تن برسد.

معدن رونق واردات آلومینیوم در چین

واردات آلومینیوم آلیاژی از یک میلیون تن فراتر رفت در حالی که این میزان در سال ۲۰۰۹ به ۲۴۳ هزار تن رسیده بود. چین با رونق تقاضا برای آلیاژ، آلومینیوم بیشتری وارد می‌کند.

چین در ماه اکتبر ۲۲۰ هزار تن آلومینیوم خام وارد کرده است که این میزان از واردات در بازار فلزات در یک سال اخیر غیرمنتظره بوده است. واردات شمش آلومینیوم خالص و همچنین آلیاژی در ده ماهه سال اخیر مجموعاً به ۱.۷۴ میلیون تن رسیده است و این در حالی است که پیش از این و در سال۲۰۰۹ بالاترین میزان واردات ۱.۴۳ میلیون تن رسیده بود و این آخرین باری بود که بزرگ‌ترین تولیدکننده آلومینیوم جهان برای تأمین آلومینیوم مورد نیاز خود به بازارهای جهانی ورود پیدا کرده بود.

واردات قطعی فلز اولیه آلومینیوم به پایین‌ترین میزان خود در بحران مالی جهان به میزان ۸۸۰ هزار تن رسیده است و این در حالی است که می‌توانست به ۱.۵ میلیون تن برسد. در این میان واردات آلومینیوم آلیاژی از یک میلیون تن فراتر رفت در حالی که این میزان در سال ۲۰۰۹ به ۲۴۳ هزار تن رسیده بود.

 این جریان بی‌سابقه آلیاژ خام برخی از سرنخ‌ها را در مورد نیروهایی که در حال تغییر شکل تجارت آلومینیوم چین با بقیه جهان را نشان می‌دهد.

تقاضا برای آلومینیوم رونق می‌گیرد

چین در حال بازیابی ساخت و تولیدات خود است چرا که در سه ماهه اول سال کووید ۱۹ توانسته بود قفل بزرگی بر روی صنعت فلزات این کشور بزند همچنین واردات مس نیز سبب شده است تا رکورد تازه‌ای در امسال به ثبت برسد. اما در این میان تقاضا برای آلومینیوم فوق‌العاده زیاد بوده است.

Goldman Sachs تخمین می‌زند که تقاضای چین در سه ماهه اول سال گذشته با کاهش ۱ درصدی همراه بوده است اما پس آن توانسته رشد ۱۷ درصدی را به ثبت برساند.

آلومینیوم نیز مشابه دیگر فلزات از تغییرات بازیابی در بخش خودروسازی و دیگر بخش‌‌ها نظیر سرمایه‌گذاری بهره‌مند شده است. به همین منظور دولت‌ها از این فلز در خطوط برق ولتاژ فوق‌العاده بالا و همچنین در انرژی خورشیدی استفاده می‌کنند.

استفاده از آلومینیوم در ساخت‌وساز نیز همچنان در حال افزایش است و این اتفاق سبب شده تا دولت‌ها از  آن به عنوان یکی از کانال‌های محرکی در بخش زیربنایی توجه کنند.

این فلز درحال‌حاضر به‌طور گسترده‌ای برای سقف و قاب‌های پنجره استفاده می‌شود. اما، طبق گفته گلدمن ساکس، بزرگترین تغییر حرکت به سمت استفاده از آلومینیوم به جای چوب در عملیات بتن‌ریزی است.

استفاده از آلومینیوم آلیاژی در عملیات بتن‌‌ریزی از سال ۲۰۰۰ آغاز شد و در سال‌های اخیر نیز به دلیل سبک وزن بودن و همچنین قابلیت بازیافت آن بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

بسیاری از اشکال آلیاژی با استفاده از ترکیبی از آلومینیوم قراضه یا سکندری ساخته می‌شود و این بخشی از نیاز جهانی به زنجیره تأمین آلومینیوم است که آن هم تحت تأثیری بیماری کرونا قرارگرفته است.

در اوایل سال به دلیل کمبود فعالیت‌ها ساخت و تولید ضایعات کمتری تولید شد ضمن اینکه جمع‌آوری قراضه‌های آلومینیومی نیز به دلیل همه‌گیری کرونا در جهان متوقف شده بود.

چین در طول تاریخ بزرگ‌ترین خریدار ضایعات آلومینیوم در جهان است و توانسته با خرید زباله‌های خارجی این کمبود را جبران کند. مجموع قراضه‌های وارداتی امسال ۶۸۰ تن بوده که نسبت به سال گذشته با کاهش ۴۸ درصدی روبه‌رو بوده است. این میزان در ماه اکتبر به ۴۷ هزار و ۳۰۰ تن رسید که به نسبت به میانگین ماه‌های قبل با کاهش روبه‌رو بوده است.

منبع: mining.com

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها