|
کدخبر: 137360 شهریار خادمی

گسترش نیوز گزارش می‌دهد:

۶ معدن بزرگ و مهم دنیا

در این گزارش ۶ معدن بزرگ دنیا در زمینه تولید، اورانیوم، ، روی، طلا، مس و نقره و سنگ آهن را معرفی کرده ایم.

معدن ۶ معدن بزرگ و مهم دنیا

ما در گسترش نیوز و در این گزارش نگاهی  به بزرگترین و مهترین معادن دنیا در زمینه تولید فلزات مهم از جمله روی ،اورانیوم، طلا ، نقره، مس و سنگ آهن انداخته ایم. با گسترش نیوز همراه باشید:

بزرگترین معدن اورانیوم در کانادا

معدن  اورانیوم  مک آرتور ریور  در ۶۲۰ کیلومتری شهر ساسکاتون کانادا قرار دارد و اکنون در صدر مهمترین معادن اورنیوم است. این معدن در سال ۲۰۱۹ هشت هزار و ۲۱۸ تن اورانیوم تولید کرده است. مک آرتور ریور همچنین پرعیارترین ذخایر اورانیوم جهان را دارد. ذخایر اورانیوم مک آرتور ریور در سال ۱۹۸۸ کشف شد و معدنکاری در این محل در سال ۱۹۹۹ آغاز شد. ذخایر قطعی و احتمالی این معدن تا دسامبر سال ۲۰۱۹ در حدود یک میلیون تن براورد شده است. این معدن یک معدن زیرزمینی است.

معدن مس اسکوندیدا بزرگترین در جهان

معدن مس اسکوندیدا در شمال کشور شیلی بزرگ‌ترین و اولین معدن مس دنیا به حساب می‌آید. اواخر سال ۲۰۱۹  برآورد شد که این معدن بیش از ۲۵ میلیون تن مس خالص قابل استحصال در خود ذخیره کرده است.

شرکت BHP-Billiton به‌ عنوان یک شرکت هلدینگ بزرگ، با در اختیار داشتن  ۵۷/۵ درصد از کل سهام، بیشترین سهم را از سود استخراج معدن اسکوندیدا دارد. سایر هلدینگ‌ها مانند ریو تیتو با ۳۰درصد، یک شرکت کنسرسیومی ژاپنی متعلق به شرکت میتسوبیشی با ۱۰درصد و سایر شرکت‌های شیلیایی و بین‌المللی با مجموع۲/۵ درصد، سایر سهامداران این معدن بزرگ به حساب می‌آیند.

این معدن از سال ۱۹۹۰ در حال بهره‌برداری است و در حال حاضر یکی از ۱۰ معدن بزرگ روباز دنیا نیز به حساب می‌آید. تخمین زده می‌شود که معدن عظیم اسکوندیدا تا ۴۷ سال دیگر قابل استفاده باشد.

گلنکور اکستراتا شرکت بزرگ تولید کننده  روی

بزرگترین شرکت تولیدکننده روی در جهان شرکت گلنکور اکستراتا است.

استرالیا با ۶۲ میلیون تن دارنده بیشترین ذخایر روی در بین کشورهای جهان است. کشورهای دیگر دارنده ذخایر بزرگ روی شامل چین، پرو و مکزیک هستند. برآورد می‌شود آمریکا نیز دارای ذخیره ۱۱ میلیون تنی روی است.

همچنین چین یک تولیدکننده بزرگ روی در بخش معادن محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۸ تولید معدنی چین در حوزه روی به حدود ۴ میلیون تن رسید. این میزان تولید بیش از یک سوم از کل تولید جهانی روی است.

 مکزیک کشور نقره ای

مکزیک سال ۲۰۱۸ بزرگترین تولیدکنده نقره در جهان بود و تولیدش با ۲۴۰ تن افزایش نسبت به سال ۲۰۱۷، به ۶۱۰۰ تن رسید. این کشور محل استقرار شرکت فرسنیو است که یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید نقره در جهان به شمار می رود. فرسنیو در ۶ معدن مختلف در مکزیک، طلا و نقره استخراج می‌کند و پروژه‌های متعدد دیگری دارد که در مراحل مختلف توسعه هستند.

ازبکستان بر قله تولید طلا

در سال ۲۰۱۸ تخمین زده شد که مجتمع معدنی Muruntau که یک معدن متشکل روباز واقع در ازبکستان است بیش از ۲ میلیون اونس طلا تولید کرده باشد. این معدن بیش از ۳/ ۳ کیلومتر طول، ۵/ ۲ کیلومتر عرض و عمق نزدیک به ۶۰۰ متر دارد که توسط شرکت دولتی Navoi اداره می‌شود.این معدن با توجه به منابع خیره‌کننده، ، رتبه اول بزرگ‌ترین معدن طلای جهان را به خود اختصاص داده است.

برزیل صاحب بزرگترین معدن سنگ آهن

معدن بزرگ سنگ آهن جهان برای برزیل است. این معدن در استان میناس گرایس قرار گرفته و سامارکو آلگریا نام دارد که نزدیک به ۲.۹۷ میلیارد تن ذخایر ثابت شده و احتمالی سنگ آهن برای آن تخمین زده‌اند؛ البته این آمار مربوط به سال ۲۰۱۸ است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها