|
کدخبر: 123002

خبرهای خوش طلایی در راه است

داریوش اسماعیلی در هجدهمین اجلاس هیات عمومى سازمان نظام مهندسى معدن گفت: اتفاقات خوبى در حوزه طلاى کشور در حال وقوع است.

معدن خبرهای خوش طلایی در راه است

معاون وزیر صمت اظهار کرد: در برنامه ششم به درستى معدن به عنوان پیشران اقتصاد کشور معرفى شده است.

اسماعیلی گفت: تمرکزها، سرمایه گذارى‌ها و… باید برروی پیشران هایى باشد که موتور محرک اقتصاد کشور هستند.

به گفته وى، نیازمند حضور و تلاش تشکل ها، نهادها و فعالان بخش معدن هستیم که یکى از آنها سازمان نظام مهندسى معدن است. این فرمایش مقام معظم رهبرى که بهترین جایگزین براى نفت بخش معدن است، فرمایشى درست و کارشناسى است.

اسماعیلى افزود: در دوران تحریم موفق‌ترین و مقاوم‌ترین بخش، بخش معدن است که نه تنها به سمت رکود نرفت بلکه موفق به ثبت رشد هم شد. به عنوان مثال در حوزه تولید فولاد شاهد این رشد بوده‌ایم.

وى تصریح کرد: ٢٥ درصد از درآمد صادرات غیرنفتى متعلق به بخش معدن و صنایع معدنى است.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: یکى از مشکلات اصلى این روزها بحث نقدینگى مردم است که نتوانستیم آن را به سمت تولید هدایت کنیم.

اسماعیلى بیان کرد: باید بخش قابل توجهى از این نقدینگى می‌تواند جذب بخش معدن شود.

وى گفت: در وزارت صمت بدنبال تشکیل شرکت هاى سهامى عام پروژه هستیم تا معادن موجود در دست دولت مانند سنگان، موته و… را به این قالب برده و یک یا چند شرکت به عنوان سهامدار وارد و باقى سهم به مردم عرضه شود اما باید این نقدینگى وارد تولید شود.

معاون امور معادن وزارت صمت، اظهار کرد: براى بخش طلا خبرهاى خوبى داریم و اطمینان دارم به زودى طلا در کشور نقشى شبیه فولاد را ایفا خواهد کرد. درحال‌حاضر هزار نقطه امید بخش براى کشور اکتشاف شده است.

اسماعیلى تصریح کرد: نظام مهندسى معدن می‌تواند بازوى توانمند تخصصى براى وزارت صمت باشد و خوشبختانه جهت گیرى‌ها در این موضوع خوب است.

وى در ادامه با اشاره به برگزارى این اجلاس بیان کرد: یکى از اقدامات این اجلاس پیگیرى و بررسى برنامه شش ساله سازمان است. باید دید این برنامه به کجا رسیده است.

اسماعیلى تصریح کرد: یکى از مهم‌ترین موارد این برنامه شش ساله، هوشمندسازى فعالیت هاى سازمان نظام مهندسى معدن است. البته در وزارت صمت نیز به دنبال هوشمند سازى کامل بخش معدن هستیم.

وى تاکید کرد: شرط ادامه ارتباط بین معاون معدنى وزارت صمت و سازمان نظام مهندسى اجراى هوشمند سازى در این سازمان تا سال آینده است.

معاون وزیر صمت افزود: در راستاى حمایت از بخش معدن، صندوق بیمه فعالیت هاى معدنى ٣ هزار میلیارد تومان براى ارائه تسهیلات به معادن در نظر گرفته است.

وى همچنین با اشاره به مسئولان فنى، بیان کرد: اعتقاد داریم باید در کنار مسئول فنى که تمام وقت در معدن حضور دارد باید ناظران فنى نیز در معدن حضور داشته باشند. در حوزه صنایع معدنى نیز معتقد به حضور مسئولان فنى هستیم.

 

منبع: صنعت کار

ارسال نظر