|
کدخبر: 130293

توسعه اکتشافات معدنی در کرمان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: با انجام اکتشافات در قالب پهنه‌های معدنی و اکتشافات تکمیلی واحدهای معدنی، افزایش ۲.۵ میلیارد تنی ذخایر قطعی در حوزه مس و سنگ آهن در استان محقق شده و ذخایر ما را از ۵.۸ میلیارد تن به هشت میلیارد تن افزایش داده است.

معدن توسعه اکتشافات معدنی در کرمان

مهدی حسینی‌نژاد افزود: استان کرمان در سال‌های گذشته برنامه توسعه اکتشافات معدنی را در قالب پهنه‌ها به عنوان اقدامی مطلوب آغاز کرد و در این راستا ۲۵ پهنه را تعریف کردیم که ۲۸ هزار کیلومتر از مساحت استان را شامل می‌شد.

  وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید با توجه ویژه به رفع چالش‌های حوزه صنایع و معادن زمینه کاهش وابستگی به خارج از کشور و جایگزینی مواد معدنی از جمله زغال‌سنگ به‌جای نفت را فراهم می‌کند که این امر با تکمیل زنجیره ارزش افزوده و جهش تولید می‌تواند به توسعه یافتگی کشور و استان پهناور کرمان ختم شود.

  وی با بیان اینکه معادن اسفندقه و زغال سنگ با وجود برنامه‌ریزی هنوز صنایع فرآوری ندارند عنوان کرد: یکی از محورها و برنامه‌ریزی دولت در سال جهش تولید توسعه صنایع فراوری در کرمان به عنوان بهشت معادن ایران است و در این راستا توسعه معادن زغال‌سنگ کرمان نیز پیگیری می‌شود.

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها