|
کدخبر: 126778

گام بلند ایمیدرو در احیا و فعال‌سازی معادن

از ابتدای سال ۹۹ تا هشتم مهرماه ۵۸ معدن احیاء، فعال‌سازی و توسعه داده شده‌اند. در همین حال از ابتدای امسال تا ۸ مهرماه ۶۶۰ معدن در راستای طرح احیاء، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس شناسایی و اولویت بندی شده است.

معدن گام بلند ایمیدرو در احیا و فعال‌سازی معادن

در مدت مورد بررسی همچنین بر روی ۱۵۰ معدن اقدامات کلینیکی انجام شد و راه‌حل‌های مختلفی برای احیای آنها ارائه شد. در این مدت اقدامات لازم برای احداث ۱۲ واحد فرآوری نیز به انجام رسید.

از سوی دیگر پایش ۲۲ معدن از ۱۴۶ معدن احیا شده سال ۱۳۹۸ از دیگر اقدامات در این بازه زمانی بوده است.

در همین راستا بیش از ۵۲ جلسه کارگروه استانی از طریق ویدئو کنفرانس و یا حضور در استان برگزار شد و بیش از ۱۷ جلسه با حضور طرفین تفاهمنامه سرمایه‌گذاری نیز انجام شده است.

برگزاری مناقصه برای انتخاب مشاور به منظور بررسی محدوده‌های اکتشافی ۱۶ استان و عقد قرارداد با سازمان نظام مهندسی ایران به منظور تکمیل ۳۰۰۰ فرم پرسشنامه مشکلات معدن از دیگر اقدامات بوده است.

در این مدت فراخوان عمومی سرمایه‌گذاری به منظور احداث واحد فرآوری گچ استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد و جلسات فعال‌سازی معادن مس کشور با کمک شرکت ملی صنایع مس ایران برگزار شد.

ایمیدرو از سال گذشته طرح احیا و فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس را با همکاری تشکل‌ها برعهده گرفت و اجرای این طرح از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (زیرمجموعه ایمیدرو) انجام می‌شود.

 

منبع: ایمیدرو

ارسال نظر