|
کدخبر: 122896

۱۰ خبر مهم معدن و انرژی امروز(۹۹/۰۶/۲۵)

در این گزارش به ۱۰ خبر مهم معدن و انرژی پرداخته شده است.

معدن ۱۰ خبر مهم معدن و انرژی امروز(۹۹/۰۶/۲۵)

معدنی‌ها از سهامداران بورس حمایت می‌کنند

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از عزم شرکت‌ها و صنایع معدنی برای حمایت از بازار سرمایه و سهامداران آن خبر داد.

قیمت جهانی نفت (۹۹/۰۶/۲۵)

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز (سه شنبه) ۶ سنت معادل ۰.۱۵ درصد کاهش به ۳۹ دلار و ۵۵ سنت رسید.

چالش‌های فعالان طلا

یکی از چالش‌های اساسی در هزاره سوم را می‌توان توسعه پایدار روستایی دانست. در راهبرد‌های جدید توسعه روستایی، تاکید بر ایجاد اشتغال و درآمد در بخش‌های غیر‌کشاورزی، تصمیم‌گیری غیرمتمرکز و مشارکتی از طریق صنعتی شدن نواحی روستایی از جمله راه‌های دستیابی به کاهش سطح و شدت فقر و مهاجرت عنوان می‌شود.

بورس انرژی میزبان عرضه یک میلیون بشکه نفت

نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی از عرضه یک میلیون بشکه نفت‌خام در آخر هفته جاری، خبر داد.

جزییات برنامه توسعه ده‌ساله چادرملو

مهندس ناصر تقی‌زاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، در نخستین جلسه مشترک با مدیران عامل شرکت‌های عضو خانواده بزرگ چادرملو، با اشاره به اشباع ظرفیت توسعه صنایع فولادی کشور گفت: شرکت عظیمی چون چادرملو نمیتواند تنها متکی به فعالیت در حوزه معدن و فولاد باشد از این رو طرح مدونی تنظیم شده که مسیر توسعه این شرکت مهم بورسی را برای ۱۰ سال آینده مشخص کرده است.

شوک گازی ترکیه به ایران

بررسی‌ها نشان می‌دهد روند واردات گاز ترکیه در حال کاهش است و اکتشاف گازی جدید این کشور بی شک قدرت چانه زنی برای واردات گاز از ایران را افزایش داده است.

جهش محصولات فولادی CIS

نرخ انواع محصولات فولاد صادراتی CIS با جهش همراه بوده است به گونه‌ای که در این میان افزایش ۴.۵ درصدی هم به چشم میخورد.

اتاق تاریک نفت واقعیت دارد؟

وزیر نفت با اشاره به اینکه در نفت اتاق تاریک نداریم و اتاق تاریک برای دشمنان است، ‌گفت: اعلام برنامه‌های دور زدن تحریم، توضیح نقشه‌های عملیات در جنگ است.

جزییات کامل صادرات محصولات فولادی

بنا به تازه‌ترین گزارش آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، مجموع صادرات فولاد ایران (فولاد میانی و محصولات فولادی) در دوره پنج ماهه ماه نخست امسال، ۲ میلیون و ۹۵۷ هزار تن بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل، کاهش شدید ۲۸.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

مذاکرات تسلا برای خرید کبالت کم کربن

با توجه به اینکه نیکل به منظور ذخیره انرژی باتری‌ها استفاده می‌شود انتظار می‌رود تا در سال‌های آینده تقاضا برای این کامودیتی افزایش یابد. چرا که سال‌هاست که دولت‌ها، شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان خودرو‌ها، حرکت به سمت کاهش اثرات مضر ناشی از سوخت‌های فسیلی در خودروها را مطالبه می‌کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها