|
کدخبر: 126665 شهریار خادمی

در گفتگوی گسترش نیوز با مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران مطرح شد :

طرح‌ های هفتگانه فولاد در خدمت محرومیت زدایی

مدیر شرکت ملی فولاد اظهار کرد: همکاران ما تلاش می‌کنند تا با راه‌اندازی هر کدام از طرح‌های هفتگانه فولاد واستفاده از نیروی کار بومی اشتغالزایی زیادی ایجاد کنند. و امیدواریم محرومیت زدایی زیادی را شاهد باشیم.

معدن طرح‌ های هفتگانه فولاد در خدمت محرومیت زدایی

زمانی که صحبت از توسعه پایدار می‌شود، زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و... را شامل می‌شود. کشور ما نیز در همین راستا در برنامه‌های توسعه خود ایجاد کارخانجات تولیدی فولاد را به عنوان صنایع مادر و زیر بنایی به منظور توسعه اقتصادی و فرهنگ صنعتی برنامه‌ریزی کرده است. طرح‌های فولادی هشت گانه که بعداً هفت گانه شد از جمله این صنایع زیر بنایی بوده که در هفت استان کشور شروع شد. حال با توجه به اینکه از بین این ۷ طرح ۶ طرح به بهره‌برداری رسیده است و تنها یک پروژه از طرح‌های هفتگانه باقی مانده است به سراغ امیر حسین نادری مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران رفتیم و نظر وی را درباره این پروژه پرسیدیم که می توانید در ادامه بخوانید با گسترش نیوز همراه باشید:

فریدی (6)

امیر حسین نادری مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران در گفت‌وگو با خبرنگار معدن گسترش نیوز درباره روند اجرای طرح فولاد هفت گانه در کشور گفت:

طرح‌های هفت گانه که در ابتدا هشت گانه بود ۶ طرح آن آنها احیا و راه‌اندازی شد، و هفتمی بزودی در قائنات در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.فولاد سازی‌ها به سرعت کارهاشان رو به پیشرفت است و امیدواریم هر چه زودتر شاهد تولید در شرکت سپید دشت در قسمت فولاد‌سازی باشیم، و بعد از آن شرکت‌های مثل شادگان و شرکت میانه را شاهد فولاد‌سازی در آنها باشیم.

وی افزود: همکاران ما امیدوار هستند که با راه‌اندازی آنها حدود ۶ میلیون تن به فولاد کشور اضافه می‌کند را به پایان برسانند. این پروژه‌ها متعلق است به شرکت ملی فولاد، ما کماکان برای به نتیجه رسیدن پروژه‌ها کمک می‌کنیم.

قیمت فولاد در کشور مناسب است

نادری تصریح کرد: قیمت تمام شده فولاد در کشور ما بسیار مناسب است، هم امکانات و مزیت صادراتی داریم و هم امکان تولید داخل را داریم. این طرح‌ها از لحاظ اقتصادی در لوکیشین نامناسبی قرار گرفته‌اند اما از لحاظ توسعه اجتماعی و رفع محرومیت در بهترین لوکیشن قرار گرفته‌اند. همکاران ما تلاش می‌کنند تا با راه‌اندازی هر کدام از آن واحد‌ها واستفاده از نیروی کار بومی بتوانند اشتغالزایی زیادی ایجاد کنند. و امیدواریم محرومیت زدایی زیادی را شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد درباره اوضاع صادرات با تحریم و قرارگیری در لیست سیاه اف‌ای تی اف و فعال کردن مکانیسم ماشه گفت:

ایرانی‌ها انسان‌های خلاقی هستند و اگر بتوانیم در حوزه صادرات ممانعت‌های داخلی را برطرف بکنیم، و مدیریت نیازهای کاذب را برطرف کنیم امکان صادرات خوبی خواهیم داشت که بتوانیم از این فرصت به‌وجود آمده و رونق بازار جهانی بتوانیم ارز آوری زیادی برای کشور به ارمغان بیاوریم.

وی ادامه داد: اثبات اینکه می‌توانیم متکی به صادرات غیر نفتی باشیم یکی از آرزوهایی بود که برای صنایع معدنی و فولادی کشور وجود داشت و از فرصت هایی که در تحریم به وجود آمد اهمیت صادرات غیر نفتی در کشور مشخص شد. سرمایه گزاری‌های زیادی در بخش فولاد در کشور انجام شده است که این قابلیت بهره‌مندی کشور در این حوزه را هم دارد.

پیشنهاد به وزیر صمت جدید

وی در پایان در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد به وزیر صمت جدید در مورد صنعت فولاد گفت: پیشنهاد بنده به آقای رزم حسینی وزیر جدید صمت احیای طرح جامع فولاد کشور هست که از دوباره کاری و موازی کاری و عدم توجه به آمایش سرزمین بتوانیم پرهیز بکنیم و منابع کشور را در جای درست خود سرمایه گزاری کنیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها