|
کدخبر: 120818

گام بلند ایمیدرو برای محرومیت زدایی ۷۳ شهرستان

قائم مقام ایمیدرو با اشاره به اقدامات این سازمان در جهت محرومیت زدایی ۷۳ شهرستان کم برخوردار، اعلام کرد: ۱۷ اولویت سرمایه‌گذاری در این مناطق شناسایی شده که زمینه اشتغالزایی برای ۲۰۰۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

معدن گام بلند ایمیدرو برای محرومیت زدایی ۷۳ شهرستان

عباس نعیمی در جلسه بررسی مطالعات اولویت بندی فرصت‌های سرمایه‌گذاری معادن و صنایع معدنی در شهرستان‌های محروم ۱۲ استان کم برخوردار افزود: در این مطالعات ۲۱ شاخص مورد توجه قرار گرفته است که پنج شاخص اقتصادی و ۱۶ شاخص زیربنایی- اجتماعی است.

وی با بیان اینکه طرح فوق، زمینه محرومیت زدایی در یک جغرافیای ۵.۳ میلیون نفری را شامل می‌شود، اظهار کرد: در این محدوده‌ها ۱۹ ماده معدنی عمدتا فلزی و سه ماده غیرفلزی مورد مطالعه قرار گرفت. مطالعات منجر به تعریف ۴۸ زیرشاخص شده و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شناسایی شده است.

عضو هیات عامل ایمیدرو با اشاره به استان‌های مورد توجه در این مطالعه، گفت: استان‌های اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان از جمله استان‌های هدف هستند.

در این جلسه محمدآقاجانلو معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی، امیر صباغ مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری، سعید پیرمرادی مدیر دفتر صنایع معدنی، سمیه خلوصی مدیر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو حضور داشتند.

منبع: ایمیدرو

ارسال نظر