|
کدخبر: 120282

افزایش ذخایر معدنی در استان سیستان و بلوچستان

داود شهرکی در نشست تخصصی و هم اندیشی با سازمان نظام مهندسی معدن گفت: هم اکنون ذخایر معدنی شناسایی شده استان یک میلیارد و یکصد میلیون تن می‌باشد که با پایان عملیات اکتشاف در یکی از محدوده‌های معدنی بیش از ۴۰۰ میلیون تن به این ذخایر افزوده خواهد شد.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان در آینده شرایط بسیار مناسبی را در حوزه معدن پیش رو خواهد داشت و بر همین اساس از توان شرکت‌های توسعه‌ای و سازمان‌های مختلف از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تامین اجتماعی، ایمیدرو و تهیه و تولید مواد معدنی و … که از توان قابل قبولی در زمینه سرمایه‌گذاری در معدن برخوردار هستند استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نگاه ما در واگذاری معادن، ایجاد واحد‌های فرآوری در کنار معادنی است که ذخیره اقتصادی دارند تا حتی الامکان از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری و این مواد معدنی با ارزش افزوده بالا به استانهای دیگر و سایر کشورها صادر گردد.

کاظم شعبانی «رئیس سازمان نظام مهندسی معدن سیستان و بلوچستان» نیز در این نشست گفت: معادن منابع خدادادی است و وظیفه ما صیانت از منابع معدنی می‌باشد.

وی افزود: تلاش ما ارتقا دانش فنی مهندسین است که به عنوان عضو تخصصی و فنی این سازمان در معادن فعالیت می‌نمایند.

شعبانی بیان کرد: سازمان نظام مهندسی معدن سیستان و بلوچستان در سال ۸۱ پایه ریزی شده و هم اکنون ۸۶۳ عضو دارد و سالیانه بالغ بر ۴۰۰ مورد خدمات مهندسی از جمله تهیه طرحهای اکتشاف و بهره‌برداری و نقشه‌ها به نظام مهندسی ارجاع داده می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان در ادامه گفت: ایمنی معادن را با توان اعضا این سازمان مورد بررسی قرار می‌دهیم تا جلوی اتفاقات در معادن گرفته شود و بازرسی از معادن نیز از وظایف این سازمان می‌باشد.

منبع: معدن۲۴

ارسال نظر