|
کدخبر: 115653

۱۰ خبر مهم معدن و انرژی امروز (۹۹/۰۵/۲۱)

در این گزارش به ۱۰ خبر مهم معدن وانرژی در امروز پرداخته شده است.

معدن  ۱۰ خبر مهم معدن و انرژی امروز (۹۹/۰۵/۲۱)

کاهش قیمت فولاد و مزایای آن

عضو هیات مدیره انجمن تولید‌کنندگان فولاد ایران معتقد است: کاهش قیمت فولاد در روزهای گذشته یکی از نتایج مثبت تصمیم‌های وزارت صمت در مدیریت تقاضای فولاد بوده و در واقع تقاضای سفته‌بازی و سوداگری از بازار فولاد در حال خروج است.

قیمت جهانی نفت (۹۹/۰۵/۲۱)

در حالی که احتمال به نتیجه رسیدن یک بسته محرک مالی جدید در امریکا و ترمیم تقاضا برای نفت در آسیا موجب تقویت شاخص‌ها در بازار نفت شده قیمت نفت امروز (سه شنبه) شاهد افزایش بود.

کاربرد نظام کنترل مدیریت ایمیدرو چیست؟

سمیه خلوصی مدیر دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو گفت: "نظام کنترل مدیریت"، ابزار مدیریتی این سازمان برای راهبری و نظارت بر تولید و توسعه در شرکت‌های بزرگ حوزه معدن و صنایع معدنی کشور است.

 

راه‌اندازی سه فن بازار تخصصی نفت در کشور

دبیر شبکه فن بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه‌اندازی ۲۶ فن بازار در کشور خبر داد و گفت: علاوه بر راه‌اندازی فن بازار کردستان به عنوان بیست و سومین فن بازار منطقه‌ای در کشور، سه فن بازار تخصصی، نیز به مجموعه فن‌بازارهای کشور اضافه خواهد شد.

اعتراض به قیمت فولاد همچنان ادامه دارد

رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران گفت: اعضای این انجمن نسبت به روند قیمت‌گذاری تولیدات فولادسازان در بورس گلایه دارند و عرضه شمش در بورس کالا به یک پنجم مصرف این تشکل رسیده است.

 

 

موافقت زنگنه با عرضه پالایشگاه ها در بورس

وزیر نفت، گفت: با ارائه پالایشگاه‌ها در بورس مخالف نیستیم بلکه موافق هستم.

سهم ویژه معدن در اولویت های سرمایه گذاری

بخش معدن و صنایع معدنی سهم حدود ۳۰ درصدی از فهرست اولویت‌های سرمایه‌گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن وتجارت را به خود اختصاص داده است.

جزییاتی از طرح جدید سهمیه بندی بنزین خودرو

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به تازگی از تهیه طرحی در مجلس به منظور تغییر در شیوه سهمیه بندی بنزین خبر داد که طبق اعلام شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تا کنون این طرح مصوب و ابلاغ نشده است.

اصفهان؛ میزبان ۱۲ دوره رویداد متالکس

دوازدهمین رویداد متالکس از اول تا چهارم شهریورماه در در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان واقع در پل تاریخی شهرستان برگزار خواهد شد. با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت بازدیدکنندگان نسبت به انجام نکات بهداشتی از جمله زدن ماسک این دوره از نمایشگاه متفاوت‌تر از دوره‌های قبل خواهد بود.

نسیه فروشی نفت منتفی شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: دولت می‌تواند با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای افزایش فروش نفت تراز تجاری کشور را بهبود ببخشد.

ارسال نظر