|
کدخبر: 114521

اختصاصی گسترش‌نیوز:

تقسیم سود ۵۳۰ ریالی در مجمع فولاد خوزستان

مجمع عمومی عادی شرکت فولاد خوزستان با موضوع استماع گزارش هیات‌ مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیات مدیره و تعیین پاداش هیات مدیره با حضور سهامداران برگزار شد.

معدن تقسیم سود ۵۳۰ ریالی در مجمع فولاد خوزستان

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خوزستان با حضور سهامداران برگزار و در آن ۳۰ درصد از سود کلی شرکت در سال ۱۳۹۸ معادل ۵۳۰ ریال میان سهامداران تقسیم شد.

مجمع عمومی عادی شرکت فولاد خوزستان با موضوع استماع گزارش هیات‌ مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیات مدیره و تعیین پاداش هیات مدیره با حضور سهامداران برگزار شد. این مجمع به دلیل رعایت آیین‌نامه بورس به منظور مقابله با ویروس کرونا مبنی بر حضور حداکثر ۱۵ سهامدار در مجمع، به صورت زنده برای سهامداران پخش شد.

این مجمع با حضور اعضای هیات رئیسه در جایگاه قانونی، قرائت دستور جلسه از سوی ریاست مجمع عمومی و معرفی اعضای هیات رئیسه رسمیت یافت.

مهران عباس زاده، معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت فولاد خوزستان در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت اظهارکرد: فولاد خوزستان یکی از سرآمدترین شرکت‌های کشور در زمینه تعالی سازمانی و دارای تندیس زرین است. این شرکت همچنین ۱۱ درصد از تولید فولاد خام کشور را برعهده دارد.

وی با اشاره به عوامل کلیدی فولاد خوزستان در سال گذشته، افزود: این عوامل شامل تامین پایدار و اقتصادی اقلام استراتژیک، ظرفیت اقتصادی، یکپارچگی در زنجیره تولید از معدن تا محصول نهایی، بازاریابی استراتژیک و حضور مستمر در بازارهای جهانی، متنوع‌سازی سبد محصولات و... هستند.

معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت فولاد خوزستان تصریح کرد: سال گذشته ۵۱ درصد از محصولات در بازار داخلی و ۴۹ درصد در بازارهای صادراتی عرضه شد. البته در سال‌هایی توانستیم بیش از ۷۰ درصد از تولیدات را صادر کنیم. با این حال، صادرات منوط به شرایط بازار داخلی و مصوبات ستاد تنظیم بازار است.

عباس زاده تاکید کرد: شرکت فولاد خوزستان در چند سال گذشته همواره موفق به افزایش تولید محصولات خود به صورت مستمر شده است. به طوری که در امسال توانستیم برای نخستین بار طی سه ماه ابتدایی سال از تولید یک میلیون تن عبور کنیم. ضمن اینکه در امسال رکوردهای تولید روزانه و ماهانه را به ثبت رساندیم.

وی در خصوص میزان تولیدات فولاد خوزستان در سال ۱۳۹۸، عنوان کرد: این شرکت در سال گذشته توانست سه میلیون و ۶۸۹ هزار تن فولاد (بیلت، بلوم و اسلب)، سه میلیون و ۷۳۴ هزار تن آهن اسفنجی و پنج میلیون و ۸۵۲ هزار تن گندله تولید کند.

معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت فولاد خوزستان با اشاره به فروش این شرکت در سال گذشته، بیان کرد: در سال ۱۳۹۹، فولاد خوزستان موفق شد سه میلیون و ۷۶۶ هزار تن محصول در بازارهای داخلی و بین‌المللی به فروش برساند. همچنین صادرات محصولات نهایی این شرکت در سال قبل یک میلیون و ۸۳۷ هزار تن بود و ارزش صادرات فولاد خوزستان در سال گذشته به ۱.۲ میلیارد دلار رسید.

عباس زاده تصریح کرد: رشد فروش شرکت فولاد خوزستان در سال گذشته، افزایش تولید و افزایش نرخ فروش باعث شد که درآمد فولاد خوزستان در سال گذشته به بیش از ۱۵۸ هزار میلیارد ریال برسد که ۴۰ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد دارد. بنابراین فخوز در جایگاه دوم شرکت‌های برتر فولادی از نظر کسب درآمد قرار گرفت. همچنین سود خالص فولاد خوزستان در سال ۱۳۹۸ با رشد ۶ درصدی به ۳۳ هزار و ۳۹۶ میلیارد ریال رسید.

وی ابزار کرد: در سال گذشته بهینه‌سازی سبد محصولات فولاد خوزستان با هدف حداکثرسازی سود متناسب با نیاز بازار صورت گرفت. همچنین در سال گذشته موفق به اجرای پروژه‌های توسعه‌ای، بهینه‌سازی و زیست‌محیطی متعددی شده‌ایم. علاوه بر این، در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی، قرارگاه محرومیت‌زدایی شهدای فولاد خوزستان با هدف حمایت از نیازمندان ایجاد شد.

معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت فولاد خوزستان در خصوص موفقیت‌های این شرکت در سال گذشته، مطرح کرد: دریافت لوح و تندیس «صادرکننده نمونه کشور» در مراسم بیست و سومین سالروز ملی صادرات، دریافت تندیس زرین شرکت صنعتی برتر کشور در حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی و خدمترسانی به مردم در دومین آیین تجلیل از چهره‌های نامی صنعت و اقتصاد کشور و دریافت تندیس بلورین دهمین همایش جایزه ملی مدیریت مالی ایران از مهم‌ترین موفقیت‌ها و افتخارات این شرکت در سال ۱۳۹۸ بودند.

عباس زاده ادامه داد: دریافت عقاب طلایی مدیریت موفق در تجارت صنعت فولاد و صنایع وابسته، اعطای عنوان مدیر نمونه جهادی کشور و لوح تقدیر و نشان مدیر برگزیده جهادی در ششمین همایش ملی مدیریت جهادی با رویکرد «مدیریت جهادی، لازمه توسعه و پیشرفت کشور» به مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان و اعطای تندیس ملی مسئولیت‌پذیری اجتماعی در پنجمین جشنواره فرهنگی هنری بلوط به عنوان شرکت برتر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان سیل امسال کشور دیگر موفقیت‌های شرکت فولاد خوزستان در سال گذشته بودند.

در ادامه مجمع عمومی عادی شرکت فولاد خوزستان، بازرس مستقل و حسابرس این شرکت نظرات خود را در رابطه با صورت‌های مالی این شرکت و گزارش فعالیت‌های هیات مدیره قرائت کرد و هیات مدیره این شرکت نیز در مقام پاسخ درآمدند. ضمن اینکه سهامداران سوالات خود را از مدیران شرکت فولاد خوزستان در خصوص عملکرد این شرکت و برنامه‌ها پرسیدند و هیات مدیره نیز به آنها پاسخ دادند.

در پایان مجمع فخوز صورت‌های مالی سال منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ به تصویب سهامداران رسید. همچنین موسسه ارقام نگر به عنوان حسابرس قانونی و بازرس مستقل انتخاب و روزنامه‌های‌ دنیای اقتصاد، صمت و اقتصاد ملی به عنوان روزنامه‌ کثیرالانتشار معرفی شدند.

حق حضور اعضای غیر هیات مدیره به ازای هر جلسه در ماه دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به صورت ناخالص و پاداش ۵۰۰ میلیون تومان به صورت خالص تعیین شد.

سود کلی شرکت ۳۳ هزار و ۳۹۶ ریال به ازای هر سهم بود که با موافقت سهامداران، سود تخصیص یافته به سهامداران به میزان ۳۰ درصد سود کلی و یک ۵۳۰ ریال به ازای هر سهم تعیین شد. در نهایت اینکه هزینه مسئولیت‌های اجتماعی به همراه بودجه باشگاه، ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها