|
کدخبر: 114306

اقدامی مهم فولاد مبارکه برای صنایع ورق سازی

ابرطرح نورد گرم ۲ فولاد مبارکه اصفهان طرحی که با نام شهید سردار سلیمانی نام گرفته، با وجود تحریم‌های موجود به امضا رسید. این طرح کلیه ورق‌های موردنیاز صنایع مختلف کشور را تامین می‌کند.

معدن اقدامی مهم فولاد مبارکه برای صنایع ورق سازی

سال ۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال جهش تولید نامگذاری شد تا مجدد تلنگر دیگری به دولت مردان و بخش تولید کشور باشد.

جهش تولید به نوعی ادامه‌دهنده راه اقتصاد مقاومتی و تولید ملی به شمار می‌رود، مسئله‌ای که در کشورهای تراز نخست دنیا به خوبی دنبال شده و پیشرفته‌ترین کشورها و اقتصادهای برتر دنیا نیز با تولید داخل و جهش تولید خود گام‌های بزرگی برداشته‌اند.

در کشور ایران نیز شهرهای بزرگ و کوچک موثری در این زمینه وجود دارند که البته کار با تمام قدرت، به ویژه تکیه بر توان داخل، یکی از مهم‌ترین نقشه‌های راه این شرکت‌هاست، یکی از این شرکت‌ها، فولاد مبارکه اصفهان است که از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعتی داخل کشور به شمار می‌رود.

حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان درباره نقشه راه و اقدامات صورت گرفته توسط این شرکت در راستای جهش تولید اظهارکرد: در ۱۵ سال گذشته شرکت فولاد مبارکه اصفهان به دنبال راه‌اندازی نورد گرم شماره ۲ بوده است.

وی افزود: در سال ۹۷ برای سومین بار وارد این موضوع شدیم و موفق شدیم با یک شرکت معتبر چینی قرارداد ببندیم و با اجرای این پروژه همه ورق مورد نیاز صنایع مختلف در کشور تامین می‌شود و نیازی دیگر به واردات ورق نداریم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان خاطرنشان کرد: ما پیمانکاران بخش خصوصی اعم از سازندگان و مجریان داخلی را به کار می‌گیریم و ابر پروژه در سطح کشور به وقوع می‌پیوندند که به رونق و جهش تولید در کشور کمک بسیاری می‌کند.

وی تصریح کرد: همه پیمانکاران می‌توانند از این سفره بهره‌مند شوند و مانع از تعطیلی کارگاه‌های ما شده و اشتغال در بخش خصوصی به وجود می‌آید، برای قریب به یک هزار نفر به صورت مستقیم و ۷ هزار نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر