|
کدخبر: 113615

فولاد مکران کی شروع به فعالیت می‌کند؟

مجتمع فولاد مکران در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار بنا شده که در فاز نخست و دوم آن تولید آهن اسفنجی پیش‌بینی شده، دو واحد گندله سازی، یک واحد فولادسازی و یک واحد نورد‌سازی نیز در آن ساخته می‌شود. پیش‌بینی می‌شود این مجتمع تا یک سال و نیم آینده در اواخر سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

معدن فولاد مکران کی شروع به فعالیت می‌کند؟

‌ این مجموعه شامل یک واحد تولید آهن اسفنجی با محصول بریکت گرم به ظرفیت ۱.۶ میلیون تنی خواهد بود.

در این مجموعه تولید همه حلقه‌های زنجیره فولاد از ماده خام معدنی تا محصول نهایی (که می‌تواند میلگرد یا ورق باشد) پیش‌بینی شده است.

با توجه به قرار گرفتن این سایت در کنار بندر چابهار، مواد اولیه مورد نیاز را می‌توان از خارج از کشور از کشورهایی همچون عمان یا از طریق راه آهن از داخل کشور تهیه کرد.

به گفته “پیمان طالبی” مدیر سایت شرکت فولاد مکران، این مجتمع در ۱۸ ماه آینده وارد مدار تولید خواهد شد که تا امروز حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی بیان کرد: در فاز نخست قرار است در این مجموعه گندله تبدیل به بریکت شده و صادر شود، اما در مراحل (فازهای) بعدی در حقیقت ماده اولیه برای سایر کارخانجات داخلی به منظور تبدیل شدن به محصولات نهایی مانند میلگرد و ورق تولید خواهیم کرد.

طالبی خاطرنشان کرد: با همکاری سهامداران داخلی یعنی هلدینگ سیستان و بلوچستان، بانک سپه، بانک ملت و دانشگاه آزاد اسلامی ۱۳۲ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در این پروژه انجام شده و ال. سی داخلی آن به میزان ۸۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی تامین شده است

منبع: معدن ۲۴

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها