|
کدخبر: 112979 مسعود رمضانی

اختصاصی گسترش‌نیوز:

افتخاری دیگر در ساخت ورق‌های فولادی + فیلم

کارخانه‌ای که وابستگی به واردات ورق‌‌های فولادی چند ماهی کارش را به تعطیلی کشانده بود حالا بعد از اینکه ورق‌های فولادی وارداتی‌اش تمام شد نمی‌خواهد از یک سوراخ دوبار گزیده شود و می‌خواهد با همکاری دو شرکت فولادی داخلی ورق‌ کاملا استاندار برای لوله‌هایش استفاده کند.

معدن

کارخانه لوله‌سازی ماهشهر در سال ۸۴ راه‌اندازی شد. هدف از راه‌اندازی کارخانه، تولید لوله‌‌سازی برای پروژه‌های نفت و گاز بود. در سال ۹۶ پروژه‌‌ای به این کارخانه ابلاغ شد که در آن قرار شد تا ۳۵۰ کیلومتر لوله‌ برای پروژه خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک در هرمزگان صورت گیرد. به همین منظور ۱۰ هزار تن ورق فولادی خریداری شد که به تحریم‌ها برخورد نکنند. ورق‌های وارداتی بعد از ورود به کشور در گمرک به صد محکم کارفرما برای تایید و مشکلات مالی برای ترخیص از بندر امام برخوردند و این در حالی بود که خوراک شرکت در بندر امام در حال از بین رفتن بود و خط تولید شرکت لوله‌سازی ماهشهر به دلیل نبود خوراک تعطیل شده بود. اکنون و بعد از دو سال ورق‌ها اجازه خروج گرفت و تولیدات کارخانه از سر گرفته شد.

و حالا متخصصان شرکت فولاد اکسین به دانش فنی ورق‌های فولادی وارداتی دست یافتند. درحال‌حاضر دانش فنی بومی‌سازی شده در فولاد مبارکه اصفهان به تختال تبدیل و تختال‌ها در اهواز و در شرکت فولاد اکسین به ورق تبدیل می‌شوند ورق‌های API محیط ترش برای نخستین‌بار به منظور استفاده در صنعت نفت کشور بومی‌سازی شده‌اند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها