|
کدخبر: 112686

رکورد تولید شمش طلای زرشوران شکسته شد

سرپرست شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلا زرشوران با بیان اینکه امسال برای تولید یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا از این معدن، برنامه‌ریزی شده است، گفت: در سال آینده میزان تولید از این معدن به یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم افزایش خواهد یافت.

معدن رکورد تولید شمش طلای زرشوران شکسته شد

محسن نادری افزود: این میزان تولید طلا در سال‌های گذشته و از ابتدای راه‌اندازی کارخانه تاکنون بی‌سابقه بوده است. از اردیبهشت ماه امسال با تغییر برنامه‌ریزی شرکت در زمینه تولید، وضعیت متفاوتی پدید آمد.

وی یادآور شد: فروردین ماه تولید شمش زرشوران ۳۸ کیلو گرم ثبت شد، اما با روند صعودی قابل توجه در خرداد ماه ۹۹ تولید ۷۱ کیلوگرم انجام شد و در تیرماه به ۸۶ کیلوگرم دست یافتیم و این روند تا تحقق هدف نهایی ادامه خواهد داشت.

به گفته نادری، اکنون مصرف خاک طلا در این مجموعه صنعتی نیز از ۳۲ هزار تن به ۳۶ هزار تن در ماه افزایش یافته است.

وی یادآور شد: نوپا بودن صنعت طلا در سطح کشور از یک طرف و شرایط تحریم‌های ظالمانه علیه مملکت اسلامی از طرف دیگر شرایط کار را بسیار دشوار و طاقت فرسا ساخته، ولی با این وجود با اتکای به توان داخلی و تلاش متخصصان متعهد کشور در سال جهش تولید در مسیر تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گامی محکم برداشته و در این ارتباط از تمامی سازمان‌ها، اداره ها، مقام‌ها و دستگاه‌های اجرایی اعم از استانی و کشوری انتظار مساعدت و همراهی وجود دارد.

نادری خاطرنشان ساخت: سیاست‌های حمایتی کمک شایانی به پیشبرد هدف تعریف شده این بخش خواهد داشت.

وی اضافه کرد: کلنگ زنی و احداث کارخانه طلای زرشوران از سال ۱۳۸۶ با ظرفیت اسمی تولید سه تن در سال آغاز و در نهایت در آبان ۱۳۹۳ به بهره‌برداری رسید که به علت نواقص عمده در طراحی و ساخت کارخانه، تاکنون دستیابی به ظرفیت اسمی تحقق نیافته است.

نادری توضیح داد: آموزش و یادگیری نیروهای انسانی، هدفمند‌سازی فعالیت کارخانه و انجام اصلاحات خط تولید، تحقیق و توسعه در زمینه‌های جدید صنعت طلا، برنامه‌ریزی و اجرای برخی پروژه‌های حیاتی مجموعه مانند اخذ مجوزها و انجام مقدمات احداث طرح توسعه کارخانه، تکمیل و راه‌اندازی انبار ناریه معدن، تسریع فعالیت‌های اجرایی سد باطله کارخانه، گازرسانی به مجتمع برای جایگزینی سوخت مایع با گاز و چندین طرح و پروژه مهم دیگر از جمله اقدامات به عمل آمده در سه ماهه نخست ۱۳۹۹ محسوب می‌شود.

سرپرست شرکت گسترش معادن وصنایع معدنی طلا زرشوران افزود: مجموعه تلاش‌ها و اقدام‌های صورت گرفته موجب اخذ مجوزهای شروع عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه طلای زرشوران با هدف دستیابی به ظرفیت جدید یک و نیم تن طلا در سال شد و برای تحقق این امر سازمان ایمیدرو ضمن حمایت و مساعدت حداکثری، میزان ۳۷ میلیون یورو و ۹۷ میلیارد تومان بودجه از منابع داخلی سازمان را اختصاص داد.

وی خاطرنشان ساخت: اکنون برای حل و فصل مشکلات قرار داد با پیمانکار پروژه سرگرم رایزنی هستیم، زیرا قرار داد از دو سال قبل متوقف شده و شرکت تلاش دارد تا براساس برنامه‌ریزی پیش برویم.

نادری پیش‌بینی کرد: رفع مشکلات حقوقی قرارداد موجب می‌شود تا ظرف دو سال آینده به ظرفیت تولید سه تن طلا در سال برسیم.

وی گفت: تغییرات پی درپی مدیریت در زرشوران و ناقص ماندن اجرای تصمیم‌های مدیریتی، به عنوان عاملی جدی در آسیب رساندن به مجموعه محسوب می‌شود و مانع پیشرفت کار بوده و بهبود بهره‌وری را با شکست روبه‌رو ساخته است.

نادری اضافه کرد: زرشوران در حالت فعلی برای بیش از هزار نفر اشتغال مستقیم و برای بیش از چند هزار نفر در منطقه اشتغال غیر مستقیم فراهم ساخته و این میزان اشتغالزایی با راه‌اندازی طرح توسعه می‌تواند به دو برابر نیز افزایش پیدا کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر