|
کدخبر: 112360 مسعود رمضانی

اختصاصی گسترش‌نیوز:

چرا مدیریت آب در معادن استرالیا اهمیت دارد؟

در استرالیا، خشک‌ترین سکونتگاه جهان حفاظت از منابع آبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.دولت استرالیا نگاه ویژه‌ای بر مدیریت منابع آبی دارد تا مانع هدر رفت آن شود به همین منظور همه صنایع در این کشور باید به صورت مداوم فعالیت داشته باشند تا از تقسیم منابع آبی به طور معین و یکسان به محلی خاص اطمینان حاصل شود و اینکه استفاده از آب در بخش‌های مختلف بر زارعت و کشاورزی تاثیر منفی برجای نگذارد.

معدن چرا مدیریت آب در معادن استرالیا اهمیت دارد؟

مدیریت آب در صنعت معدن بسیار جدی گرفته می‌شود. پیدا کردن منبع کافی آب بخش مهمی از مکان‌یابی برای یافتن مناطق جدید سایت‌های معدنی است زیرا به منظور عملیات روزانه در معادن می‌بایست به اندازه کافی منابع آبی در اختیار داشت. همچنین کنترل و مدیریت منابع آبی از پمپاژ گرفته تا توزیع و ذخیره‌سازی از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که مدیریت ضعیف منابع آبی می‌تواند به اختلال در عملیات معدن‌کاری و آسیب‌دیدن تجهیزات، محیط و حتی مرگ و میر منجر شود.

نگاه استرالیا به منابع آبی

در استرالیا، خشک‌ترین سکونتگاه جهان حفاظت از منابع آبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.دولت استرالیا نگاه ویژه‌ای بر مدیریت منابع آبی دارد تا مانع هدر رفت آن شود به همین منظور همه صنایع در این کشور باید به صورت مداوم فعالیت داشته باشند تا از تقسیم منابع آبی به طور معین و یکسان به محلی خاص اطمینان حاصل شود و اینکه استفاده از آب در بخش‌های مختلف بر زارعت و کشاورزی تاثیر منفی نداشته باشد. علاوه بر این صنعت معدن نیز باید بر پسماند ناشی از فعالیت‌های معدن‌کاری نیز مدیریت کند.

جان رهبرتتر، مدیر ارشد وگا معتقد است: وقتی که شما در سایت معدنی خود یک هیدرولوژیست یا مهندسی دارید که کار مهندسی روی آب را انجام می‌دهد وظیفه او ایجاب می‌کند که به طور موثر و کارآمد بر جمع‌آوری آب نظارت داشته و همچنین وضعیت خروجی آب در محیط‌زیست را پایش کند.

استرالیا اقلیم خشک دارد و آب بیشتر عملیات‌های معدن‌کاری در آن از چاه‌های حفر شده تامین می‌شود.

جمع‌آوری آب چاه از طریق پمپ

هنگامی که چاه‌ها از آب پر می‌شوند پمپ‌ آب‌ها را جمع‌آوری می‌کند. همواره نیاز است تا بر میزان آب موجود در چاه‌ها و رسیدن آن به سطح پمپ کنترل صورت گیرد زیرا در صورتی که پمپ‌ها بدون آب کار کنند امکان از کار‌افتادگی یا انفجار را در پی خواهد داشت.

در یک عملیات معمولی ۲۰ حلقه چاه وجود دارد. Leadbetter می‌گوید: به منظور برداشت آب از این چاه‌ها ما یک فرستنده سنگین هیدرواستاتیک ماننده VEGAWELL ۵۲ در چاه قرار می‌دهیم که براساس آن فشار موجود و آب بالای فرستنده محاسبه می‌شود. هر ده متر نشاندهنده یک بار است. اگر نشانگر شما در چاه عدد ۱۰۰ را نشان دهند به این معناست که با چاهی پر از آب مواجه هستید و این به آن معناست که ۱۰ بار فشار بر روی فرستنده شما قرار گرفته است.

با بالا آمدن آب آن را به یک سیستم تصفیه هدایت می‌کنند و در برخی از موارد آب در مخازن بزرگ ذخیره‌سازی می‌شود و یا اینکه به طور مستقیم جریان آب به بخش فرآوری انتقال می‌یابد.

زمانی که نوبت به فرستنده‌های رادیویی با برد کم می‌رسد، آنها مسئول‌ اندازه‌گیری میزان آب خواهند بود به این معنا که با وجود مخازن بزرگ ذخیره آب نیاز است  تا معدن‌داران بر میزان سطح آب کنترل داشته باشند.

دستگاه وروی آب Vega’s ۲۰۲۰شامل سطح پایه، رادار و فرستنده فشار است که به طور خاص برای برنامه‌های ساده طراحی و ساخته شده است.

سوئیچ‌های سطح VEGAPOINT و فرستنده فشار VEGABAR جمع و جور و محکم هستند و از فناوری رادار به منظور افزایش دقت استفاده می‌کنند. آنها از امکانات کمتری برخوردار بوده اما از استانداردهای بالا در اندازه‌گیری دقیق استفاده می‌کند و می‌توان از آن در کاربردهای ساده مانند نظارت بر مخازن آب استفاده کرد.

منبع: mining-technology

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها