|
کدخبر: 112093 مسعود رمضانی

اختصاصی گسترش‌نیوز:

گامی بلند در جهت افزایش تولید محصولات کبالت

در ماه می‌ شرکت کبالت اول مطالعات مهندسی را منتشر کرد که در آن امکان عملیات توسعه پالایشگاه از تولید ۱۲ تن به ۵۵ تن در روز را فراهم خواهد کرد. عملیات توسعه این مرکز می‌تواند آن را به یک پالایشگاه کبالت با رقابت جهانی به منظور تولید باتری‌های خودروهای برقی امریکای شمالی و اروپا مبدل سازد.

معدن گامی بلند در جهت افزایش تولید محصولات کبالت

شرکت کبالت اول پس از انجام یک مطالعه مهندسی دقیق در مورد تأسیسات، مستقیماً به اجرای یک برنامه برای گسترش یک پالایشگاه کبالت در Ontario حرکت می‌کند.

این شرکت روز چهارشنبه اعلام کرد که این طرح می‌تواند زمینه صرفه‌جویی میلیون‌ها دلاری و کاستن از هزینه‌های عملیاتی کار بر روی طرح پایلوت third party باشد. درحال‌حاضر مذاکرات مالی برای این پروژه در حال ورود به مرحله جدیدی است که در آن پیشنهاداتی از سوی مشاور مالی CIBC ارائه و بررسی خواهد شد.

تولید کبالت از ۱۲ به ۵۵ تن در روز

در ماه می‌ شرکت کبالت اول مطالعات مهندسی را منتشر کرد که در آن امکان عملیات توسعه پالایشگاه از تولید ۱۲ تن به ۵۵ تن در روز را فراهم خواهد کرد. عملیات توسعه این مرکز می‌تواند آن را به یک پالایشگاه کبالت با رقابت جهانی به منظور تولید باتری‌های خودروهای برقی امریکای شمالی و اروپا مبدل سازد.

از زمانی که این شرکت کار مطالعات بهینه‌سازی مهندسی و بودجه مورد نظر برای اجرای فعالیت را آغاز کرده است تخمین زده می‌شود که گسترش‌ این پالایشگاه سبب شود تا حداکثر ۵ درصد از تقاضای جهانی به کبالت تصفیه شده تامین شود.

این شرکت همچنین تمامی اقدامات لازم را به منظور تکمیل و ارزیابی از راه‌اندازی پالایشگاه و افزایش ظرفیت را انجام داده است. این ارزیابی می‌تواند مجوزهای لازم را به منظور صدور مجوز و تکمیل زیرساخت‌ها و تجهیزات موجود برای تولید نمونه سولفات کبالت، قبل از گسترش مجموعه و تولیدات انبوه کبالت اول را مشخص سازد.

کبالت اول پس از مشاوره با شرکت Glencore و شرکای آینده خودروهای برقی به این نتیجه رسید که به منظور تصمیم درست اقتصادی می‌بایست طرح تست پایلوت third party در سایت‌ صورت گرفته و تلاش‌ها برای توسعه پالایشگاه با ظرفیت تولید ۵۵ تن در روز انجام پذیرد.

شرکت کبالت اول می‌گوید: برای راه‌اندازی تست پایلوت کارخانه به دنبال آن هستیم تا سرمایه‌گذاران برای رسیدن به ۵۵ تن در روز را افزایش دهیم که در ابتدای امر امکان‌پذیر نیست. درحال‌حاضر تخمین زده می‌شود که هزینه لازم برای راه‌اندازی این واحد ۵۶ میلیون دلار است. علاوه بر این تولیدکنندگان خودروهای برقی هیچگونه تمایلی برای کمک به راه‌اندازی کارخانه و تست آن ندارند. در صورتی که ماده اولیه برای تولیدات در پالایشگاه از کیفیت بالایی برخوردار باشد می‌‌تواند کیفیت محصول نهایی را تضمین کند.

از دیگر اقداماتی که در برنامه کاری راه‌اندازی مورد توجه قرار گرفته است شامل بهینه‌سازی و ظرفیت ذخیره‌سازی و هچنین اصلاح قوانین در اخذ مجوزها است که موجب تسهیل در فعالیت‌ها می‌شود و انجام این‌گونه اقدامات می‌‌تواند سبب پیشرفت در اجرای کار باشد.

منابع مالی تامین می‌شود

شرکت کبالت اول دور اول گفت‌وگوها را برای شناسایی بخش‌های تأمین‌کننده مالی که خواهان همکاری با شرکت گلنکور هستند را به پایان رسانده است. در این بخش تأمین اعتبارات لازم برای سرمایه‌گذاری و میزان شراکت آنها در توسعه پالایشگاه انجام گرفته و شرکای گلنکور نیز با مرور پیشنهادات به دنبال شروع بحث‌های جدی به منظور رسیدن به تفاهم مشترک و جمع‌بندی در اجرای شروط مالی و تجاری هستند.

پالایشگاه کبالت اول در مساحتی ۱۲۰ هکتاری در اراضی شمال تورنتو واقع شده است، این پالایشگاه از سال ۱۹۹۶ با توان اسمی ۱۲ تن در روز به صورت متناوب تا سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد و محصول کبالت کربنات همراه با نیکل کربنات و نقره رسوبی تولید می‌کند.

آزمایش third-party cobalt hydroxide در سال گذشته، بر مناسب بودن هیدروکسید کبالت به عنوان منبعی برای تولید باتری کبالت سولفات با درجه خلوص بالا را تایید کرد.

همکاری کبالت اول با گلنکور

قرار است تا شرکت کبالت اول و گلنکور به صورت مشارکتی برای افزایش ظرفیت پالایشگاه کبالت اقدام کنند. به همین منظور شرکت کبالت اول در یک دوره پنج ساله متعهد می‌گردد تا به منظور تامین ماده مورد نیاز گلنکور نسبت به تصفیه کبالت اقدام کند. هدف از اجرای این اقدام مشترک تولید کبالت سولفات از اواخر یا اوایل سال ۲۰۲۱ است. این اقدام سبب می‌شود تا شرکت کبالت اول به عنوان تنها تولیدکننده ماده اصلی باتری در امریکای شمالی شناخته شود.

 

منبع: mining.com

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها