|
کدخبر: 111918

توجه ایمیدرو به مشکلات مردم و مسئولیت اجتماعی

نماینده مردم بافق ومهریز در مجلس بابیان اینکه ایمیدرو نسبت به مردم حوزه مهریز مسئولیت اجتماعی دارد، گفت: رفع مشکلات معدن در اولویت قرار بگیرد.

معدن توجه ایمیدرو به مشکلات مردم و مسئولیت اجتماعی

در راستای پیگیری و توجه مدیران معدنی در رفع مشکلات مربوط به حوزه معادن و اهتمام سازمان ایمیدرو؛ به مشکلات منطقه و مسئولیت‌های اجتماعی در برابر مردم، محمدرضا صباغیان نماینده حوزه انتخابیه مهریز با جعفری رئیس سازمان ایمیدرو دیدار کرد.

 در این نشست که در دفتر شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران برگزار شد و معاونان ایمیدرو و رئیس موسسه معدنی قرارگاه خاتم الانبیاء حضور داشته و مدیران کل محیط زیست، صمت استان یزد، فرمانداران مهریز، ابرکوه، بافق، مدیرعامل معدن سرب و روی مهدی آباد و مدیرعامل شرکت آریا جنوب ایرانیان (سرمایه‌گذار معدن اسمالون ) به‌صورت ویدئو کنفرانس و در فضای مجازی به تشریح مشکلات مربوطه پرداختند.

 در این حالی است که در نشست مذکور، محمدرضا صباغیان و مسئولان حاضر در جلسه مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه را بررسی و تبادل نظر کردند و تصمیمات ذیل اتخاذ گردید.

۱-در خصوص جاده مواصلاتی معدن سرب و روی مهدی آباد به بزرگراه سنتو( جاده سراسری تهران - بندرعباس) مقرر شد: ظرف مدت دو ماه مشکلات فنی و زیست محیطی این جاده برطرف و عملیات اجرایی آن از معدن سرب و روی به جاده اصلی سنتو آغاز گردد. هزینه و اعتبار این جاده توسط شرکت ایمیدرو تامین می‌گردد ضمناً مقرر شد نقشه تهیه شده به تایید سازمان محیط‌زیست برسد.

۲-در خصوص ساخت مدرسه خیّری در روستای گردکوه و مساعدت برای ساخت پارک تفریحی در میرک آباد مهریز مقرر شد: مدیرعامل شرکت سرب و روی مهدی آباد طی جلسه‌ای با مسئولان مربوطه این موضوعات را پیگیری و اقدام نماید.

۳-در خصوص برق رسانی به مجتمع معدنی آسمالون مقرر شد: تمهیدات و اعتبار لازم جهت تسریع در این امر صورت گیرد و این پروژه تا اوایل آبان‌ ماه جاری تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

۴-در خصوص جاده دسترسی به معدن اسمالون نیز مقرر شد: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همانند سال گذشته بودجه ی لازم را اختصاص داده و با همکاری اداره طرح‌ها و امور زیربنایی سازمان ایمیدرو تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه را در سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار دهد.

۵- درخصوص مساعدت برای احداث و تکمیل جاده ابرکوه -صفاشهر مقرر شد: سازمان ایمیدرو از محل توسعه زیرساخت‌های معادن کوچک مقیاس برای تکمیل این پروژه کمک نمایند تا ان شاءالله در امسال شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این مسیر باشیم.

۶-در خصوص مساعدت لازم برای تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز در نصب دکل تلفن همراه در مسیر جاده جرقوییه مقرر شد: بررسی‌های لازم از سوی سازمان ایمیدرو انجام پذیرد.

۷- در خصوص سرمایه‌گذاری و احداث کارخانه در مجموعه فسفات اسفوردی بافق مقرر شد: بر اساس صورتجلسه ۳ سال قبل که مقرر شده بود کارخانه فرآوری در فسفات احداث شود دو کارخانه فرآوری در این مجموعه با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان انجام و زمینه ی اشتغال بالغ بر ۲۰۰ نفر انجام دهد.

به همین منظور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد همکاری و هماهنگی‌ لازم را جهت صدور مجوز و همچنین فرمانداری بافق زمینه ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله آب و گاز را در اسرع وقت فراهم نماید تا ان‌شاء‌الله ظرف دو هفته آینده عملیات اجرایی نخستین پروژه این مجموعه در فسفات اسفوردی آغاز گردد.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها