|
کدخبر: 108890

۱۰ خبر مهم معدن و انرژی در امروز (۹۹/۰۴/۱۷)

در این گزارش جدیدترین اخبار معدن وانرژی آورده شده است

معدن ۱۰ خبر مهم معدن و انرژی در امروز (۹۹/۰۴/۱۷)

راهکارهای تصفیه هوای معدن در دنیای امروز

تهویه هوای معدن یکی از اصول اولیه سلامت و ایمنی در معادن است اما با پیشرفت تکنولوژی تهویه هوای معدن هم دست خوش دگرگونی‌های اساسی شده است.

نفت در آستانه شوک مجدد

کارشناس انرژی گفت: موج دوم کرونا می‌تواند بازار نفت را بار دیگر با شوک قیمتی مواجه کند و ضمن توقف سیر صعودی قیمت نفت، میزان تقاضا را نیز کاهش دهد.

قدم چادرملو در ثبت انرژی پاک

قائم مقام ایمیدرو با تاکید بر افزایش تولید توسط شرکت چادرملو طی امسال، گفت: فرآیند افزایش سرمایه این شرکت از ۵۵.۵۰۰ میلیارد ریال(سال ۹۸) به ۶۷.۰۰۰ میلیارد ریال در امسال اجرایی می‌شود.

نفت بشکه‌ای چند؟

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر امروز با ۳۰ سنت معادل ۰.۷۰ درصد کاهش به ۴۲ دلار و ۸۰ سنت رسید.

صنعت سیمان در تلاطم

به دنبال مخالفت دولت با افزایش ۶۳ درصدی قیمت سیمان و تصویب رشد اندک این ماده استراتژیک توسعه، بسیاری از شرکت‌های سیمانی از هم‌اکنون خبر از روزهای سخت این صنعت می‌دهند.

دریا به کمک ۱۷ استان می‌آید

رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: کار مطالعاتی تامین آب ۱۷ استان کشور، در پهنه‌ای وسیع با استفاده از نصب آب‌شیرین‌‌کن و بهره از منابع آب شور دریا، در حال انجام است.

 

آلومینیوم صدرنشین جدول تولیدات معدنی

شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی، طی بهار امسال جهش تولید را به رغم تشدید تحریم ها، رقم زدند. در این مدت آلومینیوم با جهش ۶۳درصدی در صدر ایستاد و پس از آن آهن اسفنجی و فولاد خام قرار گرفتند. این در حالی است که تولید خرداد ماه نیز با جهش همراه شد.

اتفاقی تاریخی در تولید گاز

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال «جهش تولید» نام‌گذاری شده است، به همت مدیران و کارکنان جهادگر صنعت گاز در شرایط تحریم ظالمانه دشمنان، ضمن ثبت جهش ۲.۲ درصدی تولید گاز در سه ماه نخست امسال، ظرفیت پالایش گاز کشور هم از مرز یک میلیارد مترمکعب در روز عبور کرد.

رونق به بازارخودرهای برق برگشت

ابرهای تیره‌ای که بازار فلزات مورد استفاده در نسل آینده خودروها را فراگرفته بود، در حال کنار رفتن هستند.

نامه معاونت رئیس‌جمهوری درباره ضرایب قیمتی زنجیره فولاد

سعید شیرکوند، معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور، طی نامه‌ای به وزارت صمت، ایمیدرو، سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد، به موضوع ضرایب قیمتی زنجیره فولاد ورود کرد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها