|
کدخبر: 110891

تصمیمات جدید برای تعرفه آب

وزارت نیرو پیشنهاد افزایش تعرفه آب تحویلی و یا برداشتی موارد خاص مانند کشتی ها، شناورها، تانکرهای خدماتی و... به میزان ۱۵ درصد از ابتدای سال ۱۳۹۹ توسط هیات مدیره شرکت‌های آب منطقه‌ای و سازمان آب و برق خوزستان را جهت سیر مراحل تصمیم گیری به هیات دولت ارسال کرده است.

انرژی تصمیمات جدید برای تعرفه آب

بر اساس حکم ماده (۷) مصوبه مورخ ۲۶ دی ماه ۱۳۹۴ شورای اقتصاد و اصلاحیه آن، تعرفه آب تحویلی و یا برداشتی برای موارد خاص همچون کشتی‌ها، شناورها، تانکرهای خدماتی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و واحدهای مستقر در آنها و... با رعایت شرایط آبی، اجتماعی و اقتصادی منطقه توسط هیات مدیره شرکت‌های آب منطقه‌ای و سازمان آب و برق خوزستان تعیین می‌گردد.

این امر در حالی است که طبق مفاد بند (ف) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، در مواردی که اختیار افزایش بهای آب، برق و گاز مصرفی به شرکت‌های دولتی ذی ربط داده شده، اعمال افزایش فقط با پیشنهاد وزارت خانه مربوطه و تصویب هیات وزیران امکان‌پذیر است.

لذا با توجه به موارد فوق، وزارت نیرو پیشنهاد مرتبط با تعیین تعرفه آب در خصوص موارد گفته شده را برای سیر مراحل تصویب به کمیسیون اقتصاد هیات دولت ارائه نموده است.

مطابق این متن پیشنهادی تعرفه آب تحویلی و یا برداشتی برای موارد خاص، از ابتدای سال ۱۳۹۹ به میزان ۱۵ درصد نسبت به مصوبات سال گذشته هیات مدیره شرکت‌های آب منطقه‌ای و سازمان آب و برق خوزستان افزایش می‌یابد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها