|
کدخبر: 110932 مسعود رمضانی

اختصاصی گسترش‌نیوز:

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا

قیمت طلا با ۰.۵ درصد افزایش به ۱،۸۰۷.۶۳ دلار در هر اونس رسید. همچنین معاملات آتی طلا برای تحویل در ماه آگوست نیز با رشد ۰.۵ درصدی همراه بود و به رقم ۱،۸۰۹.۵۰ دلار در هر اونس افزایش یافت.

معدن پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا

قیمت طلا در روز جمعه به قیمتی بالاتر از ۱۸۰۰ در هر اونس بازگشت و به دنبال تثبیت افزایش نرخ در ششمین هفته متوالی قرار دارد. ادامه دار بودن شیوع کرونا ویروس سبب شده تا مردم به سبب حفظ ارزش سرمایه‌های خود نسبت به خرید و نگهداری از طلا اقدام کنند.

افزایش ۰.۵ درصدی قیمت طلا

قیمت طلا با ۰.۵ درصد افزایش به ۱،۸۰۷.۶۳ دلار در هر اونس رسید. همچنین معاملات آتی طلا برای تحویل در ماه آگوست نیز با رشد ۰.۵ درصدی همراه بود و به رقم ۱،۸۰۹.۵۰ دلار در هر اونس افزایش یافت.

پنجشنبه هفته گذشته و براساس اطلاعاتی که رویترز منتشر کرد تعداد موارد جدید مبتلایان به کرونا ویروس در امریکا به ۷۷۰۰ نفر رسید که منجر به تعطیلی برخی از صنایع این کشور شد.

افشین نبوی، مدیر شرکت فلزات گرانبهای MKS SA به رویترز گفت: تا زمانی که واکسن موثری برای بیماری کرونا یافت نشود می‌بایست بر مشکلات غلبه کنیم. ما می‌توانیم تا قبل از امسال قیمت‌ها را زیر ۲ هزار دلار در هر اونس نگه‌داریم.

نبوی معتقد است: شیوع بیماری کرونا تنها دلیل حرکت منابع مالی به منظور سرمایه‌گذاری ایمن در بخش طلا نیست بلکه تنش‌های به‌وجود آمده میان امریکا و چین نیز سبب می‌شود تا سرمایه‌گذاران از خرید سهام در بازار بورس به سمت خرید طلا حرکت کنند.

افزایش قیمت طلا همچنان ادامه دار است

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که نرخ طلا که تاکنون نزدیک به ۱۷ درصد افزایش یافته است و هنوز هم جای رشد دارد چرا که هنوز نمی‌توان بر بهبود شرایط اقتصادی ناشی از کرونا امیدوار بود.

در اوایل ماه جاری میلادی شرکت Haywood Securities درباره نرخ طلا در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی‌هایی را مطرح کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که فلزات گران‌بها در حال ورود به بازار (bull market) هستند. در واقع اصطلاح بازار گاو نر زمانی به کار می‌رود که که در آن قیمت‌ها افزایش می‌یابد یا انتظار می‌رود که افزایش یابد. این شرکت همچنین بیان می‌دارد که بازار از مشاهده افزایش قیمت‌ها شگفت‌زده نخواهد شد چرا که افزایش قیمت‌ها در گذشته و در سال ۲۰۱۱ به میزان ۱،۹۲۳ دلار در هر اونس را تجربه کرده است.

سه‌شنبه هفته گذشته شورای جهانی طلا دوباره تاکید کرد که اثرات شیوع بیماری کرونا احتمالا اثرات بلند مدتی بر ماندگاری سرمایه‌ و دارایی‌ها خواهد داشت و همچنان طلا به عنوان یک دارایی استراتژیک تا پایان سال باقی خواهد ماند.

منبع: mining.com

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها