|
کدخبر: 110928

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته

رئیس اتحادیه طلای تهران می‎گوید: نرخ دلار و انس جهانی طلا مدام در حال نوسان است. پیش‌بینی می‌شود نرخ طلا تا پایان هفته نوساناتی داشته باشد. قمیت طلا خارج از ایران گران‌تر است.

اقتصاد پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته

از هفته گذشته تا به حال نرخ طلا با نوسان‌های شدیدی همراه بود. دیروز نیز نرخ انس جهانی طلا از کانال یک هزار و ۸۰۰ دلار عبور کرد. حال با توجه به اینکه در هفته اخیر بازدهی بازارها این گونه بود: بورس مثبت ۵ درصد، سکه مثبت ۵٫۵ درصد، طلا مثبت ۷٫۳ درصد و دلار ۴ درصد؛ آیا با این روند می‌توان گفت که نرخ طلا ارزان می‌شود؟

در همین حال رئیس اتحادیه طلای تهران درباره روند نرخ طلا تا پایان هفته به تجارت‌نیوز گفت: این روزها نرخ انس جهانی روند صعودی دارد. امروز نرخ انس جهانی طلا کانال یک هزار و ۸۰۰ دلار را رد کرد. این در حالی است که نرخ دلار هم در بازار، نوسان افزایشی دارد. همین عوامل بر نرخ طلا و سکه اثر مستقیم دارد. چنانچه این رویه ادامه پیدا کند نرخ طلا ارزان نمی‌شود.

ابراهیم محمدولی افزود: به دلیل نوسان نرخ دلار و طلا تقاضا برای خرید طلاهای آب شده و سکه نسبت به گذشته بیشتر شده است. همین عامل نرخ طلا را لحظه‌ای تغییر می‌دهد.

او درباره وضعیت داد و ستد طلا در بازار اظهار کرد: خرید مصنوعات طلا از سوی مردم نسبت به گذشته کمتر شده است و داد و ستدها چنگی به دل نمی‌زند. هر بار که نرخ طلا روند افزایشی به خود می‌گیرد معمولا تقاضا برای خرید طلای آب شده و سکه افزایش می‎یابد. این در حالی است که امروز تقاضایی برای خرید مصنوعات طلا وجود ندارد.

محمدولی اضافه کرد: یکی از دلایل اینکه مردم به سمت خرید طلاهای آب شده می‌روند، این است که اجرت طلا بالاست. ما هم این موضوع را قبول داریم. علت افزایش اجرت طلا این است که هزینه ساخت طلا به شدت افزایش یافته است. طلای آب شده به درد خیلی از مردم نمی‌خورد چرا که افراد در این رابطه تخصصی ندارند. ما معتقدیم طلای آب شده باید در صنعت طلا بچرخد تا بتوانیم مصنوعات متنوعی تولید کنیم.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا واردات پالت‌های طلا از ونزوئلا به ایران تاثیری در بازار طلا داشته است یا خیر؟ پاسخ داد: کمبود طلا نداریم. چنانچه پالت‌ها به ایران باز گردد قطعا پیامد خوبی در بازار طلا دارد. اما این موضوع بر نرخ طلا چندان اثرگذار نیست. نرخ طلا خارج از ایران گران‌تر است. متاسفانه در ایران نوسان نرخ طلا بالا است. همین نوسان‌ها مردم را اذیت می‌کند.

محمدولی به نرخ انواع سکه اشاره کرد و گفت: امروز نرخ انس جهانی طلا هزار و ۸۱۱ دلار است که نرخ آن نسبت به هفته گذشته ۱۱ دلار گران شده است. طلای ۱۸ عیار نیز با نرخ یک میلیون و ۶۰ هزار تومان معامله می‌شود. نرخ سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۷۰۵ هزار تومان، نیم سکه با نرخ پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه با نرخ سه میلیون و ۳۸۰ هزار تومان و سکه گرمی با نرخ یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

 

منبع: تجارت نیوز
  • علی ارسالی در

    لعنت به همه مسئولین بی غیرتی که با رای م ردم
    سرکار اومدن و هیچ کاری برای مر دم نکردند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها