|
کدخبر: 109044

تولید روی روبه افزایش

بر اساس آخرین گزارش صنعت فیچ سولوشن تولید جهانی معادن روی طی سال‌های آتی همچنان افزایشی خواهد بود چرا که افزایش قیمت‌های روی، شرکت‌های معدنی غیرفعال و نیمه فعال را ترغیب به شروع و ادامه جدی‌تر تولید خواهد کرد.

معدن تولید روی روبه افزایش

بر اساس گزارش فیچ، تولید جهانی روی در سال‌های آتی کاملا روند سودآوری را دنبال خواهد کرد. افزایش قیمت روی در قیاس با سطح تاریخی باعث ایجاد سرمایه گذاری‌های جدید و توسعه و شروع مجدد پروژه‌های مسکوت خواهد شد، چرا که روند افزایش قیمت توجیه اقتصادی این پروژه‌ها را به دنبال خواهد

این گزارش عنوان می‌کند که در چنین شرایطی افزایش ظرفیت تولید قابل پیش‌بینی است؛ بر این اساس تولید معادن روی جهان تا سال ۲۰۲۹ سالانه ۱.۷ درصد افزایش یافته و به ۱۴.۸ میلیون تن مواد معدنی خواهد رسید.

چین

فیچ انتظار دارد که تولید معادن روی در چین در سال‌های آتی به دلیل کاهش عیار سنگ‌های معدنی و سخت‌تر شدن قوانین و مقررات زیست محیطی به صورت فزاینده دچار رکود شود. تحلیل‌گران ادعا می‌کنند که حفظ مواد معدنی و ادغام روز افزون صنایع معدنی در برنامه پنج ساله سیزدهم چین از پیش تعیین شده است.

گروه مس جیانگ تونگ در جولای سال ۲۰۱۹ کار بر روی معادن سرب- روی- نقره را در استان جیانگشی آغاز کرد. گزارش‌ها حاکی است که این پروژه سالانه یک میلیون تن ظرفیت دارد که طبق پیش‌بینی‌ها می‌تواند ۲۹.۶ کیلو تن کنسانتره سرب و ۴۴.۵ کیلوتن کنسانتره روی تولید کند.

فیچ پیش‌بینی می‌کند که میزان تولید روی این کشور به بالاترین سطح ممکن خواهد رسید و از ۳.۸ میلیون تن در سال ۲۰۲۰ به ۳.۹ میلیون تن تا سال ۲۰۲۹ می‌رسد. با وجود این سرعت رشد بسیار آهسته، چین همچنان بزرگترین تولیدکننده جهانی روی باقی خواهد ماند. فیچ پیش‌بینی کرده است که موقعیت چین از ۳۱ درصد از تولید جهانی معادن در سال ۲۰۲۰ به ۲۶ درصد در سال ۲۰۲۹ کاهش می‌یابد.

پرو

فیچ پیش‌بینی کرده است که پرو در سال‌های آتی همچنان بهترین تولیدکننده کنسانتره روی باقی خواهد ماند. بر اساس اخبار وزارت انرژی و معدن پرو، این کشور ۵۷ شرکت معدنی دارد که از دو شرکت بزرگ بین‌المللی گلنکور و تک ریسورسز و نیز شرکت‌های معدنی داخلی تشکیل شده است.

با وجود تعداد زیادی از بازیگران عرصه معدن، بخش روی در پرو تحت سلطه شرکت آنتامینا است که در سال ۲۰۱۸ حدود ۴۰۹ کیلو تن تولید داشته است. در کوتاه و میان مدت تحلیل گران فیچ انتظار دارند آنتامینا همچنان به روند افزایش تولید خود ادامه دهد. در کنار آنتامینا شرکت روی کره نیز در امر تولید این ماده معدنی تاثیرگذار است.

استرالیا

پس از رشد قابل توجه سال ۲۰۱۹، فیچ انتظار دارد استرالیا مسیر مثبت رشد تولید روی را در طول یک دهه آینده ادامه دهد. در سال ۲۰۱۹، معادن روی در این کشور به سود سالانه ۱۴ درصد رسیده است. بر این اساس معادن روی استرالیا در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۹۴ کیلو تن تولید داشته است است این در حالی است که برآورد می‌شود میزان تولید روی در این کشور سالانه به ۱۲۰ تا ۱۳۲ کیلو تن افزایش یابد. بر اساس پیش‌بینی‌های فیچ، استرالیا سریع‌ترین نرخ رشد تولید روی در جهان را تا سال ۲۰۲۹ به ثبت خواهد رساند.

هند

این کشور به شکلی فزاینده به سمت افزایش تولید در معادن روی گام برمی‌دارد. بزرگترین معادن روی هند برنامه توسعه گسترده‌ای با هدف افزایش تولید به ۱.۲ میلیون تن در سال ۲۰۲۰ در پیش روی دارد در حالی که سال گذشته میزان تولید این کشور ۹۵۰ کیلو تن بوده است. فیچ تولید روی را ۷۵ تا ۸۰ درصد از ظرفیت معادن برآورد کرده چرا که ظرفیت باقی مانده به استخراج سرب و نقره اختصاص دارد. در حالی که پروژه‌های مختلفی در سال ۲۰۱۹ تعریف شده بود پیش‌بینی می‌شود این پروژه‌ها در سال ۲۰۲۰ به اتمام برسد و در نهایت در امسال و سال ۲۰۲۱ افزایش رضایت بخشی در معادن روی را شاهد خواهیم بود.

منبع: فیچ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها