|
کدخبر: 106585

اتفاقی تاریخی در صنایع معدنی کشور

ایران در حالی که تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داشته، طی بیش از ۵ ماه نخست امسال میلادی با سهم ۵۰ درصدی از تولید آهن اسفنجی دنیا، در جایگاه نخست تولید این محصول در جهان قرار گرفت. کشورمان در همین حال بالاترین تولید ماه می‌۲۰۲۰ را با رشدی ۲.۷ درصدی نیز به‌دست آورد.

معدن اتفاقی تاریخی در صنایع معدنی کشور

طبق گزارش جدید انجمن جهانی فولاد، ایران در ماه می‌۲۰۲۰ توانست با پشت سرگذاشتن هند، رتبه نخست تولید آهن اسفنجی به روش احیای مستقیم را در اختیار گیرد. علاوه بر این در بیش از پنج ماه امسال میلادی، ایران افزون بر ۱۲ میلیون تن آهن اسفنجی تولید کرد در حالی که تولید هند به ۱۱میلیون تن رسید.

یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش تولید آهن اسفنجی ایران، راه‌اندازی کارخانه‌های جدید آهن اسفنجی در کشور است. ایمیدرو طی سال‌های اخیر با استراتژی جدید خود و با مشارکت گرفتن از بخش خصوصی، توانست طرح‌های متعددی را برای تولید آهن اسفنجی، وارد مدار تولید کند.

بر اساس این گزارش ایران طی ماه می، در عین حال حدود ۵۰درصد از تولید این ماده در جهان را در اختیار گرفته است. در این مدت، در مجموع تولید یک ماه مورد بررسی ۵.۶ میلیون تن آهن اسفنجی در جهان تولید شد که پس از کشورمان، هند با ۱.۵ میلیون تن تولید در رتبه دوم قرار گرفت. تولید این کشور با افت ۵۵درصدی مواجه شد در حالی که ایران رشد ۷.۶درصدی را کسب کرد.

پس از هند؛ مصر، مکزیک و عربستان جای گرفتند که به ترتیب تنها ۴۶۲هزار، ۳۹۰ هزار و ۳۴۲هزار تن آهن اسفنجی تولید کردند.

تولید آهن اسفنجی تا ۲۲ ماه ژوئن امسال در جهان به ۳۲.۱ میلیون تن رسید که همچنان پس از ایران؛ کشورهای هند، مصر(۲.۲ میلیون تن)، مکزیک (۲.۰۵ میلیون تن) و عربستان (۱.۷ میلیون تن) قرار گرفتند.

 

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر