|
کدخبر: 104427 مسعود رمضانی

اختصاصی گسترش‌نیوز از مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان؛

ارزانی: کرونا تاثیری بر بازارهای صادراتی ما نداشته است

ظرفیت اسمی تولیدات محصولات فولادی شرکت یک میلیون و پانصد هزار تن است. درحال‌حاضر در پروژه‌ای به دنبال افزایش ریت شارژ کوره‌ هستیم که امیدورایم با نتیجه‌بخش بودن آن در پایان سال بتوانیم ظرفیت تولیدات فولاد هرمزگان را افزایش دهیم.

معدن ارزانی: کرونا تاثیری بر بازارهای صادراتی ما نداشته است

در پایان مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان فرزاد ارزانی،‌ مدیرعامل این شرکت به پرسش‌های خبرنگاران درباره اقدامات و برنامه‌های این شرکت پاسخ دادند:

این شرکت چه برنامه‌هایی را در راستای افزایش کیفیت محصولات خود در دستور کار دارد؟

در بحث کیفیت ما مدعی هستیم بهترین اسلب‌های کشور را تولید می‌کنیم و در گزارش‌ها نیز عنوان شد که از ۱.۸ درصد عیوب نورد گرم در اسلب رسیدیم به ۱.۶ و همچنان به دنبال آن هستیم که با پروژه‌هایی که به بهره‌برداری خواهیم رساند بتوانیم کیفیت را مطلوب‌تر از قبل در سال ۹۹ و سال‌های آتی داشته باشیم

برنامه‌های فولاد هرمزگان در جهت افزایش تولیدات محصولات فولادی در امسال چیست؟

ظرفیت اسمی تولیدات محصولات فولادی شرکت یک میلیون و پانصد هزار تن است. درحال‌حاضر با انجام پروژه‌ای به دنبال افزایش ریت شارژ کوره‌ هستیم که امیدواریم با نتیجه‌بخش بودن آن در پایان سال بتوانیم ظرفیت تولیدات فولاد هرمزگان را افزایش دهیم. همچنین در حال افزایش تزریق اکسیژن به کوره‌ها از طریق لنس‌های جدید هستیم و ما امیدواریم با به بهره‌برداری رسیدن این دو پروژه حداقل ۵۰ هزار تن به تولید ما اضافه شود

با توجه به نام‌گذاری امسال با عنوان جهش تولید فولاد آخرین اقدامات این شرکت در توسعه و افزایش تولید و صادرات تا سقف ۱۰ میلیون تن در منطقه خلیج فارس را توضیح دهید.

فولاد هرمزگان به دنبال افزایش تولید از ۱.۵ میلیون تن به ۲ میلیون تن است که در دست انجام است و همچنین این شرکت ده‌ها پروژه را برای این افزایش ظرفیت در دست اقدام دارد که درحال‌حاضر نیز انجام می‌شود. برای توسعه شرکت نیز به دنبال ایجاد خط نورد هستیم. این یک خط ورق عریض است که به دنبال آن فولاد هرمزگان از تک محصولی خارج می‌شود و علاوه بر اینکه اسلب تولید سازنده ورق نیز باشد و بسته به نیاز بازار داخلی و صادراتی بتواند از این محصولات نیازها را تامین کند. به همین منظور آگهی فراخوانی نیز منتشر شده و امیدواریم شرکت‌ها با توجه به دستور‌العمل‌هایی که دارند با فولاد هرمزگان وارد شراکت شوند و بنا داریم تا این پروژه را با مشارکت فولاد مبارکه جلو ببریم.

 صحبت‌های درباره تولید ده میلیون تن فولاد استان هرمزگان انجام گرفته و مسئولان به دنبال ایجاد قطب سوم فولاد در این استان هستند. طبیعتا شرکت‌هایی که در منطقه ویژه خلیج‌فارس مستقرند مانند فولاد هرمزگان و بقیه شرکت‌ها در این میزان از هر یک سهمی خواهند داشت. فولاد هرمزگان نیز درحال‌حاضر بخشی از این ده میلیون تن را تولید می‌کند و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده است و حمایت‌های شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی و حمایت‌های فولاد مبارکه این موضوع را پیگیری کنیم. درحال‌حاضر نیز ایمیدرو در حال پیگیری این موضوع از طریق شرکت‌های موجود در منطقه است و به دنبال این است که از طریق مشارکت‌ شرکت‌ها این ده میلیون تن تحقق یابد. درحال‌حاضر پیشرفت‌های خوبی حاصل شده و برنامه‌ریزی‌ها نیز در حال انجام است. مشاور نیز برنامه‌های خود را ارائه کرده و جلسات آن نیز در ایمیدرو تشکیل می‌شود و فکر می‌کنم ظرف دو سه ماه آینده اخبار دقیق‌تری در این‌‌باره منتشر شود.

در خصوص برنامه‌های مسئولیت‌‌های اجتماعی فولاد هرمزگان در امسال توضیح دهید.

فولاد هرمزگان در سه سال گذشته هم‌افزایی خوبی با استان داشته و به دلیل قرار‌گیری این شرکت در استان هرمزگان به نیازهای استان نیز توجه دارد. این شرکت  در راستای رسالت اجتماعی که دارد در حوادث ناگواری مانند سیل، شیوع کرونا فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد و در برخی مسائل دیگری مانند مدرسه‌سازی،  ایجاد زیرساخت‌های استان و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نیز  در صحنه حضور داشته و امیدواریم فعالیت‌ها در این بخش در سال ۹۹ مشابه سال‌های قبل بیش از پیش توسعه یابد.

کرونا چه تاثیری بر بازارهای صادراتی شما داشته است؟

کرونا تاثیری بر بازارهای صادراتی ما نداشته است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها