|
کدخبر: 102091 شهریار خادمی

گسترش نیوز گزارش می‌دهد:

آینده‌ای روشن درانتظار معدن

اد سانتاماریا مدیرعامل شرکت نورمت بیان کرد: من آینده‌ای روشن را برای معدن می‌بینم، آینده‌ای که فناوری‌های جدیدی را در بر می‌گیرد و نیز فرصتی را برای بسیاری از قاره‌های دیگر برای نیروی کار متنوع تر فراهم می‌کند.

معدن آینده‌ای روشن درانتظار معدن

از آنجا که دیجیتالی شدن و پایداری در صنعت اینروزها مورد توجه بسیاری واقع شده است، شرکت Normet بعنوان شرکتی از کارشناسان جهانی در زمینه تجهیزات و خدمات معدن به حساب می‌آید؛ اد سانتاماریا سال گذشته به عنوان مدیرعامل شرکت نورمت انتخاب شد وی پیش از این نیز در معدن «سندویک» به عنوان مدیر بخش خدمات و رئیس ابزارهای سنگ و استخراج معادن زیرزمینی در استرالیا مشغول به کار بود. مجله فناوری معدن با سانتاماریا در مورد آینده معادن و استخراج معادن گفت‌وگویی انجام داده است و ما در گسترش نیوز به ترجمه اختصاصی این مصاحبه پرداخته‌ایم که در زیر میخوانید:

اد-سانتا-ماریا

مهمترین پیشرفت هایی که تاکنون در صنعت معدن دیده‌اید چیست؟

 اخیراً پیشرفت‌های شگرفی در ایمنی افراد در داخل و بیرون معادن رخ داده است همانند استفاده از فناوری‌های جدید که موجب افزایش امنیت می‌شود، همچنین بهره‌وری و کارآیی به ویژه در زمینه اتوماسیون و دیجیتالی شدن وجود داشته است.

کمک فناوری‌های دیجیتال به معدن

فنآوری‌های دیجیتالی نه تنها در دستیابی به عملکرد بهتر تجهیزات ما را کمک می‌کنند بلکه در برنامه‌های کاربردی و اجرایی نیز کمک زیادی می‌کنند. برنامه هایی از قبیل مدیریت ترافیک، ردیابی پرسنل، جلوگیری از برخورد و تصادفات احتمالی، آگاهی از امنیت مردم و بهینه‌سازی حرکت افراد در داخل و اطراف تجهیزات در یک منطقه احتراق و همچنین کمک به اپراتور در استفاده بیشتر و بهتر از تجهیزات نیز کمک شایسته‌ای می‌کند. فناوری به اپراتور کمک می‌کند تا از برنامه استفاده کند و با آن برنامه کار کند، خواه این برنامه برای پاشیدن کنسانتره باشد یا شارژ کردن باتری و غیره

چطور صنعت معدن میتواند به پایداری بیشتری دست یابد و پایدارتر شود؟

می‌بایست بجای استفاده از دیزل و کاهش مصرف دیزل در زیر زمین از فناوری قطار برقی و باتری بیشتر استفاده کرد، اگرچه هنوز باید انرژی لازم برای استفاده از وسایل نقلیه برقی یا شارژ وسایل باتری را فراهم کنیم اما داریم تلاش می‌کنیم که افراد در معرض خطر آلاینده‌ها قرار نگیرند.

برخی از مواردی که شرکت نورمت به آن می‌پردازد، و من با شرکت‌های قبلی نیز مورد بررسی قرار داده ام، این است که ما داریم تلاش میکنیم زمان و انرژی برای انجام یک فرآیند خاص کاهش یابد.

با استفاده از بتن پاشی، می‌توانیم استفاده از مواد شیمیایی و بازگشت ارتجاعی یا ری باند را بهینه‌سازی کنیم، به این معنا که مقدار مصرف بتن کنترل شده است زیرا به همه ناحیه‌ها پاشیده نمی‌شود. کاهش در ریباند یا بازگشت باعث افزایش سرعت فرآیند و کاهش مصرف بتن است که خود باعث صرفه جویی در هزینه و کاهش تولید دی اکسید کربن است، همینطور که کاهش مصرف مواد شیمیایی هم مزایای مالی و هم کاهش نیاز به مواد شیمیایی را بدنبال خواهد داشت.

کاهش آب موردنیاز فرآیند معدن

ما می‌توانیم در مورد میزان آب مصرفی در طول فرآیند معدن کارهای بسیار زیادی انجام دهیم، می‌توانیم از فن آوری‌های جدید استفاده کنیم تا میزان آب مورد نیاز در فرآیند معدن را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم البته موارد زیادی وجود دارد که ما می‌توانیم انها را در این صنعت وارد کنیم و از انها بهره‌ها بریم، برای مثال با بازیافت موادی که می‌تواند دوباره مورد استفاده قرار گیرد یا اینکه چطور انواع مختلفی از مواد اولیه را بازیابی کنیم تا بتوانیم از آنها استفاده مجدد کنیم، به جای آنکه آنها را دور بیندازیم.

برای صنعت معدن چه چالش هایی را می‌بینید؟

من تعدادی چالش در کشورهای توسعه نیافته یا دور افتاده می‌بینم که درحال‌حاضر که می‌خواهیم در این کشورها پروژه‌ای را عملی و اجرا کنیم به این چالش‌ها بر میخوریم. من فکر می‌کنم باید یک تعادلی بین استفاده سنگین از صنایع معدنی و سرمایه‌گذاری سنگین برای توسعه یک معدن باشد.

اگر به کنفرانس ایندابا در کیپتاون نگاه بیندازید صحبت‌های زیادی از سوی مدیرعامل شرکت‌های معادن گوناگون در مورد مسئولیت‌های اجتماعی تجارت و آگاهی شرکت‌ها برای تعامل دولت و ملت و جامعه برای دست یافتن به تعادل و زمینه مشترک بین اینها برای شروع کار می‌شنوید. برای مثال پروژه‌های اخیر در تانزانیا، زامبیا و اندونزی نگاه کنید جایی است که درگیری‌های حقوقی بین دولت‌ها و شرکت‌های معدن رخ داده است، درگیری هایی که در مورد مجوزهای استخراج معادن و مجوزهای جدید است.

فراتر از هرگونه چالش، من آینده‌ای روشن را برای معدن می‌بینم، آینده‌ای که فناوری‌های جدیدی را در بر می‌گیرد و نیز فرصتی را برای بسیاری از قاره‌های دیگر برای نیروی کار متنوع تر فراهم می‌کند.

پیشنهادهای کلیدی شرکت نورمت که پاسخگوی نیازهای این روندهای جدید است، چیست؟

اول از همه، بهره‌وری کامل از وسایل نقلیه باتری، موضوعی است که برای ما امر مهمی است. من می‌خواهم که نخستین معدن بزرگ باشیم که از فناوری باتری استفاده می‌کند اما ما همچنین در حال بررسی انواع مواد مورد استفاده در محصولات خود هستیم و دوباره به دنبال استفاده مسئولانه تری از موادخام هستیم. ما همچنین در حال سرمایه‌گذاری هستیم تا بتوانیم تعدادی از فناوریهای دیجیتالی جدید را به بازار عرضه کنیم که امنیت مردم را ارتقا بخشد، از فناوری هایی مانند واقعیت مجازی برای اتصال آنها از سایت‌های دور افتاده به مرکز یا شبیه‌سازی هایی برای یک محیط آموزشی یا کمک به تشخیص مشکلات فنی استفاده می‌کنیم.

کاهش استفاده از نیروی انسانی

ما با استفاده از تکنولوژی می‌توانیم استفاده از نیروی انسانی را کاهش دهیم تا کمتر کسی را مجبور شویم به مناطق دور افتاده بفرستیم، همچنین باید با افراد روی موضوعات مهمی کار کنیم، نه تنها در مورد ایمنی، بلکه آگاهی اجتماعی را هم باید برای آنها شرح و آموزش دهیم. من در همین چند ماهی که در شرکت نورمت فعالیت می‌کنم بسیار تحت تاثیر قرار گرفته ام چون شاهد این بوده ام که افرادی همزمان در شرکت کار می‌کنند و فعالیت دارند و هم در زمان شخصی فعالیتهایی انجام م یدهند که به نفع جامعه معدن هم باشد که با این کار بتوانند تفاوتی در برخی صنایع و معادن که ما فعالیت میکنیم به‌وجود بیاورند.

نورمت به دنبال چه چیزی است تا در آینده به آن توجه کند؟

ES: ما همیشه باید اطمینان حاصل کنیم که یک سبد رقابتی داریم که پاسخگوی تمام نیازهای مشتریان باشد. ما داریم در زمان و هزینه برای شارژ خودکار و پاشش خودکار بتن سرمایه‌گذاری می‌کنیم و در حال ارائه راه‌حل‌های قابل اعتماد و مقرون به صرفه نیز هستیم.

Normet شرکتی است با تاریخ و میراث پر افتخار و شهرت قوی ومن باتمام تلاشم روی خوشنام تر شدن و محبوبتر شدن نورمت کار می‌کنم که تعداد بیشتری از مردم و کشورها در مورد Normet ببینند و بشنوند و از لحاظ جغرافیایی نیز در دنیا گسترده تر شوند. ما باید خودمان بازاریابی کنیم و واقعاً به مردم بیشتر آموزش دهیم که ما چه شرکتی هستیم و برخی از کارهای هیجان انگیز که داریم انجام می‌دهیم را برای آنها شرح دهیم.

مترجم: شهریار خادمی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها