|
کدخبر: 319649

لیگ برتر / استقلال / نقل و انتقالات

۲ ستاره آسیایی در رادار استقلال

باشگاه استقلال برای تقویت ترکیب خود در پنجره نقل و انتقالات قصد دارد دست به جیب شود.

فوتبال ۲ ستاره آسیایی در رادار استقلال

شرایط استقلال هنوز برای بازی‌های برگشت در لیگ برتر و شروع مسابقات جام حذفی، به خصوص درباره جذب بازیکنان جدید، نامشخص است.

اگرچه رافائل سیلوا پس از چند ماه دوری دوباره به جمع آبی پوشان برگشته ولی واقعیت امر این است که او باید از نظر بدنی و هماهنگی در شرایط مطلوبی قرار بگیرد و به احتمال فراوان در مسابقه جام حذفی برابر مس رفسنجان به میدان نخواهد رفت. نکته مهمتر اینجاست که حتی اگر رافائل همین حالا هم آماده حضور در میادین باشد، استقلال نمی‌تواند از وجودش استفاده کند چون پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه بسته است و تا وقتی داستان طلبکاران خارجی حل و فصل نشود، این حکایت همچنان به قوت خود باقی می‌ماند. در چنین شرایطی بحث‌های بسیار زیادی از بابت جذب نفرات تازه نفس مطرح شده و قطعاً تا زمان پایان مهلت نقل و انتقالات زمستانی این داستان‌ها و شایعات را به وفور خواهیم شنید.

معرفی شدن ۲ عراقی

اگرچه تیم ملی عراق از گردونه جام ملت‌های آسیا حذف شد ولی پیروزی آنها مقابل ژاپن موجب شد تا نگاه بسیاری در قاره کهن به فوتبال همسایه غربی ایران مطرح شود. عراقی‌ها از اواخر دهه ۷۰ در فوتبال ایران بازیکن داشته‌اند و استقلال نیز چند بار چنین نفراتی را به خدمت گرفته بود.

همین حالا استقلال نیز یک بازیکن عراقی به نام منتظر محمد در اختیار دارد که او را به صورت قرضی در اختیار مس رفسنجان گذاشته است. برخی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که دو بازیکن ملی پوش عراق در قطر ۲۰۲۳ به استقلال معرفی شده‌اند تا در صورت روشن شدن چراغ سبز توسط جواد نکونام، زمینه برای مذاکره با آنها فراهم آید. البته با توجه به شناختی که از سرمربی استقلال داریم قطعاً فقط بازیکنانی را در اختیار می‌گیرد که خودش به طور کامل روی شرایط فنی و بدنی آنها اشراف داشته باشد.

پایان ماجرای الهلال

استقلال از ابتدای تابستان امسال به طور جدی خواهان جذب جلال الدین ماشاریپوف بود. بازیکن تیم ملی ازبکستان که ۳۰ ساله است و سابقه بازی در لیگ امارات را هم دارد. جلال الدین چندی قبل مدعی شده بود  می‌خواهد در جام ملت‌های آسیا بدرخشد و پس از آن به اروپا برود اما با توجه به سن و سالش بعید به نظر می‌رسد چنین اتفاقی رخ بدهد و او در بهترین شرایط شاید بتواند از میان کشورهای اروپایی فقط در لیگ آذربایجان، ترکیه یا قبرس پیشنهاد دریافت کند.

از طرف دیگر بحث‌هایی مطرح شد و خود این بازیکن ازبکستانی هم مدعی گردید که الهلال عربستان نیز به او بابت زمستان امسال پیشنهاد داده است اما اینطور که به گوش استقلالی‌ها رسانده‌اند، قضیه الهلال را نباید جدی گرفت و اجازه نداد از این مسئله به عنوان فرصتی برای بازارگرمی علیه آنها استفاده شود. افراد با تجربه در عرصه نقل و انتقالات به استقلالی‌ها گفته‌اند اگر بازیکنی واقعاً از الهلال پیشنهاد داشته باشد، مطمئن باشید در پذیرفتن آن درنگ نمی‌کند چون باشگاهی که توانسته نیمار را بیاورد قطعاً میتواند تقریباً هر بازیکنی در آسیا را که بخواهد، جذب کند و البته حالا به سطحی رسیده که توانایی جذب بازیکنانی به مراتب توانمندتر از جلال الدین ماشاریپف را دارد و بسیار بعید است این باشگاه عربستانی به هافبک ازبکستان پیشنهاد داده باشد.

مشکل جانشینی یامگا

استقلال برای نقل و انتقالات باید یک هدف بسیار مهم دیگر را نیز دنبال کند. یکی از بهترین و موثرترین مهره‌های آبی‌پوش طی دو سال اخیر، حالا مصدوم شده و در نیم فصل دوم قطعاً نمی‌تواند کمکی به جواد نکونام بکند آرتور کوین یامگا در جریان تمرینات به شدت آسیب دید و نه تنها فصل را از دست داد بلکه نگرانیم که نتواند به زندگی عادی برگردد. استقلال از همین حالا دغدغه جانشینی آرتور را دارد و باید در فرصت زمستانی ایجاد شده بازیکنی در قد و قواره او جذب کند چون در غیر این صورت قطعاً به مشکل برخواهد خورد. البته تمام مواردی که برشمردیم فقط در صورتی  تحقق پیدا می‌کند که استقلالی‌ها اول بدهی‌های خارجی را بپردازند و مجوز باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی خودشان را بگیرند چون در غیر این صورت حتی همین رافائل سیلوای برزیلی که به تهران آمده را نیز نمی‌توانند مورد استفاده قرار بدهند.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها