|
کدخبر: 316559

لیگ برتر / استقلال / نقل و انتقالات

ستاره استقلال در یک قدمی رکورد تاریخی

با به ثمر رساندن پنج گل دیگر، کوین یامگا عنوان پر گل‌ترین بازیکن خارجی تیم استقلال را به دست خواهد آورد.

فوتبال ستاره استقلال در یک قدمی رکورد تاریخی

با گل اخیری که کوین یامگا در دیدار با گل‌گهر سیرجان به ثمر رساند، تعداد گل‌های زده شده توسط این بازیکن برای تیم استقلال به ۲۳ رسید، و حالا او با شیخ دیاباته رکورددار فعلی پر گل‌ترین گلزن خارجی استقلال تنها چند گل فاصله دارد تا ممکن است به زودی این عنوان را از آن خود کند.

شیخ دیاباته مهاجم اسبق استقلال با ۲۷ گل در صدر گلزنان این باشگاه قرار دارد و پس از کسب عنوان آقای گلی لیگ برتر، عنوان برترین گلزن خارجی باشگاه استقلال را هم به نام خود ثبت کرده بود، اما عملکرد درخشان یامگا در سه سالی که در استقلال بود خیلی زود این رکورد را تهدید کرد.

یامگا در فصل اول حضور خود ۱۰ گل به ثمر رساند و تمام این گل‌ها در مسابقات لیگ برتر زده شد، او در دومین فصل حضور خود ۹ گل برای استقلال ثبت کرد که دو گل آن در جام حذفی مقابل تراکتور به ثمر رسید.

و در این فصل کوین یامگا با ۴ گلی که در لیگ به ثمر رسانده به ۲۳ گل رسید و فرصت این را دارد تا با زدن ۵ گل دیگر رکورد دیاباته را شکسته و به تنهایی در صدر برترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه استقلال قرار بگیرد.

در صورتی که این مهاجم فرانسوی از تعداد گل‌های دیاباته عبور کند با توجه به اینکه هیچکدام از خارجی‌های نزدیک به آمار او شانس حضور مجدد در استقلال را ندارند، برای سال‌ها این عنوان دست خود او باقی خواهد ماند.

منبع: ورزش سه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها