|
کدخبر: 287468 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

جواهر نقل و انتقالات آبی پوش می‌شود؟

در ادامه ریخت و پاش‌های اخیر باشگاه لندنی، مدیران جاه طلب چلسی قصد دارند در تابستان چند بازیکن نامدار دیگر را نیز آبی پوش کنند. جود بلینگام و دکلان رایس در صدر لیست آبی ها قرار دارند. تاد بولی و بهداد اقبالی، ستاره جوان دورتموند را یک گزینه ایده آل برای خط میانی می‌دانند.

ورزش جواهر نقل و انتقالات آبی پوش می‌شود؟

تنها دو برد در چهارده بازی اخیر، جو سنگینی علیه مربی انگلیسیِ شیرهای آبی لندن ایجاد کرده است. آمار گراهام پاتر در چلسی بسیار ضعیف بوده و او همراه با تیم جدید خود درصد برد پایینی را کسب کرده است.

نتایج و عملکرد پاتر در ابتدا بد نبود و طرفداران چلسی هم به انتخاب مدیران باشگاه خوشبین بودند اما به تدریج نتایج ضعیف و ناامیدکننده از راه رسیدند. چند باخت پیاپی پیش از آغاز مسابقات جام جهانی قطر، اوضاع را برای سکان دار جدید چلسی بحرانی کرد. وقفه به وجود آمده به خاطر شروع جام جهانی، فرصت خوبی برای کار کردن روی نقاط ضعف و جبران نتایج بد گذشته شد.

انزو-فرناندز11

کولاک نقل و انتقالاتی مدیریت برای پاتر

مدیریت باشگاه در پنجره نقل و انتقالات زمستانی، برای کادر فنی سنگ تمام گذاشت. نونی مادوکه، میخایلو مودریک، مالو گاستو، آندری سانتوس و انزو فرناندز تنها در یک پنجره آبی پوش شدند. انتقال رکوردشکن فرناندز به چلسی جهت تقویت خط میانی از نکات قابل توجه باشگاه در هفته های پیش بود. پیش از جذب انزو، جورجینو پس حدود پنج سال از جمع آبی پوشان جدا شد و به آرسنال پیوست.

ریو فردیناند کارشناس فوتبال و بازیکن اسبق تیم ملی انگلیس در رابطه با فعالیت های چلسی در نقل و انتقالات مدعی شد: «آنها مبلغ قابل توجهی را برای خرید بازیکنان در دو پنجره نقل و انتقالات هزینه کردند اما نتوانستند یک شماره ۹ مناسب پیدا کنند. این مشکل اصلی آنها است. اگر این مشکل حل شود آنها در طولانی مدت به تیم بسیار خوبی تبدیل خواهند شد. چون آن ها توانایی قابل توجهی دارند. هرچند در طول این مدت باید فکری به حال ضربات پایانی کنند.»

ریس جیمز، ستاره جوان آبی های پایتخت در خصوص خریدهای جدید باشگاه گفت: « من فکر نمی‌کنم جامی باشد که چلسی نتواند در آن قهرمان شود. تیمی که در حال ساختن آن هستیم، با این ساختار و تمامی بازیکنان جوانی که دارد عالی است. زمانی که برای مدتی طولانی‌تر در کنار هم بازی کنیم و همه تجربه بیشتری به دست آورند، یکی از بهترین تیم‌های دنیا خواهیم شد.» این خوشبینی جیمز جای سوال دارد و برای بسیاری از دوست داران چلسی قابل هضم نیست. جیمز از پیروزی مقابل دورتموند هم سخن گفته بود اما چنین چیزی رخ نداد.

فلیکس-چلسی

کار برای صعود سخت شد

دورتموند در سیگنال ایدونا پارک، با تک گل آدیمی موفق به شکست چلسی شد. حالا آبی‌ها کار سختی برای غلبه بر شاگردان ادین ترزیچ در استمفورد بریج دارند. البته عملکرد چلسی در این بازی بهتر از مسابقات اخیر آن‌ها بود. یاران ریس جیمز در این مسابقه حساس، امید گلزنی خوبی را ثبت کرده و در جو سنگین ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک، نمایش قابل قبولی داشتند.

البته چلسی در این بازی خوش شانس نبود و موقعیت های این تیم با درخشش دروازه بان و مدافعان دورتموند تبدیل به گل نشد. ژائو فلیکس در نیمه اول یک مرتبه توپ را به تیرک دروازه زد و در نیمه دوم هم امره چان، شوت پرقدرت کالیدو کولیبالی را از روی خط دروازه بیرون کشید. با توجه به شانس بسیار پایین چلسی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در لیگ، حذف مقابل دورتموند می تواند کار پاتر را برای ماندن روی نیمکت آبی ها سخت کند.

تاد بولی کماکان از سرمربی انگلیسی حمایت می کند اما شنیده‌ها حاکی از آن است که بهداد اقبالی دیگر مایل به ادامه همکاری با پاتر نیست. ظاهرا اقبالی معتقد به حضور یک مربی بزرگ و عنوان‌دار روی نیمکت چلسی است.

چلسی از آغاز ورود تاد بولی و تنها با در نظر گرفتن همین پنجره، با خرج کردن مبلغی بیش از ۱۷۰ میلیون، باز هم یکه‌تاز فصل نقل و انتقالات است. این موضوع وقتی عجیب تر می‌شود که بدانیم کل تیم های حاضر در ۴ لیگ معتبر اروپا، یعنی ایتالیا، اسپانیا، آلمان و فرانسه، مجموعا ۶۹ ملیون هزینه داشتند؛ تقریبا یک سوم هزینه باشگاه چلسی!

بلینگهام-دورتموند1

یک گزینه جذاب برای خط میانی

البته نکته مثبت چلسی در این خصوص، خرید بازیکنان جوان و آینده دار است. اکثر مهره های جدید چلسی را بازیکنان زیر ۲۵ سال تشکیل می دهند. جذب بازیکنان جوان و بااستعداد، آن هم با قرارداد هایی بالای ۵ سال، یک سرمایه‌گذاری بزرگ برای آینده باشگاه چلسی محسوب می شود.

در ادامه این ریخت و پاش‌های اخیر باشگاه لندنی، مدیران جاه طلب چلسی قصد دارند در تابستان چند بازیکن نامدار دیگر را نیز آبی پوش کنند. جود بلینگام، دکلان رایس در صدر لیست آبی ها قرار دارند. تاد بولی و بهداد اقبالی، بلینگهام را یک گزینه ایده آل برای خط میانی تیم می دانند. جذب بلینگام هزینه زیادی برای چلسی خواهد داشت اما مدیریت باشگاه برای خرید او در تابستان هرکاری می کنند.

ارسال نظر