|
کدخبر: 275835

حذف ستاره تیم ملی قبل از جام جهانی

در شرایطی که هواداران فوتبال منتظر رویارویی مهدی طارمی و سردار آزمون در دیدار پورتو و لورکوزن در لیگ قهرمانان اروپا بودند، نه‌تنها این اتفاق رخ نداد بلکه حالا ممکن است زوج خط حمله تیم ملی ایران در جام‌جهانی قطر اصلا تشکیل نشود.

فوتبال حذف ستاره تیم ملی قبل از جام جهانی

ماجرا به همان شب کذایی برمی‌گردد؛ زمانی که طارمی در ترکیب اصلی تیم پرتغالی قرار گرفت، یک گل مردود زد و با ۲ پاس گل زمینه‌ساز پیروزی مهم تیمش شد، اما سردار آزمون روی نیمکت ذخیره‌ها بود و درست زمان تعویض برای حضور در زمین، احساس درد کرد. نهایتا به‌نظر می‌رسید این احساس درد، تنها امکان حضور در همان مسابقه را از ستاره ایرانی لورکوزن گرفته باشد، اما موضوع بیخ‌دارتر از اینها بود و آزمایش‌های بعدی نشان داد آزمون دچار کشیدگی همسترینگ شده؛ مصدومیتی که ۵ تا ۶هفته او را از میادین دور نگه خواهد داشت. این اتفاق در شرایطی رخ داده که تا آغاز جام‌جهانی هم دقیقا ۶هفته زمان باقی مانده و به این ترتیب روشن نیست که آزمون به بازی‌های قطر برسد.

می‌رسد، اما نه کاملا آماده

حتی اگر فرض کنیم همه‌چیز کاملا مطلوب پیش برود و دوران نقاهت آزمون بیش از آنچه اعلام شده به طول نینجامد، باز بعید به‌نظر می‌رسد او در فرمی کاملا طبیعی آماده حضور در جام‌ جهانی باشد. داریم در مورد بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین تورنمنت فوتبالی دنیا حرف می‌زنیم و بازیکنان برای حضور در چنین رقابتی، باید کاملا آماده باشند. فعلا روی کاغذ اینطور به‌نظر می‌رسد که سردار حتی تنها مسابقه دوستانه قبل از آغاز جام‌جهانی را هم که احتمالا برابر یک تیم عربی خواهد بود از دست می‌دهد. بنابراین بعید است او در بهترین سطح آمادگی به مسابقات مرحله گروهی برسد. دست‌کم در دیدار با انگلیس دور از انتظار است که آزمون را داشته باشیم، اما شاید در ۲ بازی بعدی شرایط تغییر کند.

همانطور که کی‌روش تمرین کرده بود

نکته جالب اینجاست که کارلوس کی‌روش هم در اردوی تیم ملی در اتریش از حضور همزمان مهدی طارمی و سردار آزمون در پیشانی خط حمله سود نبرد و در واقع در تمام دقایق ۲ دیدار دوستانه برابر اروگوئه و سنگال با تک مهاجم بازی کرد. بازی اول سردار فیکس بود و طارمی به جای او وارد شد و گل زد، بازی دوم طارمی فیکس بود و سردار جای او را گرفت و موفق به گلزنی شد.

با توجه به اینکه این ۲ دیدار آخرین مسابقات «مهم» تیم ملی پیش از جام‌جهانی بودند، احتمالا می‌شود به این نتیجه رسید که کی‌روش در قطر قصد استفاده همزمان از این ۲بازیکن را نداشته است. درصورتی که این تحلیل درست باشد، حالا خبر مصدومیت آزمون و بهبودی دیرهنگام او قبل از آغاز مسابقات جام‌جهانی آنقدرها هم برای سرمربی پرتغالی تیم ملی آزاردهنده نخواهد بود. هرچند حتی در این صورت هم سردار در فرم مطلوبش می‌توانست یک گزینه ممتاز برای حضور در خط حمله تیم ملی، دست‌کم به‌عنوان بازیکن ذخیره باشد. به این ترتیب باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده چه خبرهایی در مورد مصدومیت آزمون و شرایط درمان او منتشر می‌شود.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر