|
کدخبر: 263706 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

رفیق فابریک رحمتی در یک قدمی استقلال

بی شک یکی از سورپرایزهای جشن قهرمانی استقلال، حضور سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند در این مراسم بود. اما مهم تر از حضور این دو در جمع آبی پوشان، خبر مهمی بود که یزدانی اعلام کرد.

فوتبال رفیق فابریک رحمتی در یک قدمی استقلال

به گزارش گسترش نیوز؛ سرانجام سرنوشت قهرمان لیگ بیست و یکم فوتبال کشور مشخص شد. آبی های تهرانی پس از یک فصل درخشان جام قهرمانی را در ورزشگاه آزادی بالای سر بردند. شاگردان مجیدی در این فصل تقریبا تمام رکوردهای لیگ را جا به جا کرده و بر تخت پادشاهی فوتبال ایران تکیه زدند.

در مسیر این قهرمانی طبیعتا عواملی مختلفی تاثیر داشتند ولی به زعم بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران فوتبال، ساختار دفاعی منسجم استقلال بیشترین نقش را در این راه ایفا کرد. خط دفاعی استقلال در فصل جاری مانند یک ساعت سوئیسی دقیق و منظم عمل کرد. بازیکنان این پست به خوبی سیستم ۳ دفاعه مدنظر کادرفنی را در زمین پیاده کردند. سیستمی که آندرآ استراماچونی آن را در استقلال پایه گذاری کرد و فرهاد مجیدی به بهترین نحو تکمیلش کرد.

استقلال در ۳۰ بازی لیگ فقط ۱۰ گل دریافت کرد و مجموعا ۷۲ دقیقه از حریفان خود عقب افتاد! سید حسین حسینی سنگربان آبی ها نیز با ۱۸ کلین شیت، رکوردی فوق العاده از خود به جا گذاشت که در راه این رکوردشکنی، نباید از نقش مدافعان تیم به سادگی عبور کرد.

یزدانی-استقلال

یکی از ارکان موثر خط دفاعی استقلال، بی شک سیاوش یزدانی بود. بازیکنی که در قلب خط دفاعی نمایش درخشانی را در فصل جاری ارائه داد. سیاوش علاوه بر اینکه در کارهای دفاعی کارآمد عمل کرد، در توپ های ارسالی به عمق خط دفاعی حریف نیز مهارت داشت. مدافعی با مشخصات یزدانی در فوتبال ایران کم تر پیدا می‌شود. بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان استقلال بر این اعتقاد هستند که یزدانی بهترین مهره آبی‌ها در نیم فصل اول بود.

پس از عملکرد عالی ستاره ۳۰ ساله استقلال در نیم فصل اول، یک اتفاق عجیب کام مدافع آبی ها را تلخ کرد. خبر سرباز شدن عصای دست مجیدی، آب سردی بر پیکر هواداران استقلال بود. یزدانی به همراه محمدحسین مرادمند برای گذراندن خدمت سربازی مجبور به ترک باشگاه استقلال و پیوستن به ملوان انزلی بودند.

سیاوش-یزدانی

پس از مدتی این طور به نظر می رسید که یزدانی و مرادمند از کادرفنی و مدیریت استقلال دلخور هستند و آن ها را مسبب این اتفاق می دانند. در نهایت دو مدافع درخشان آبی ها با امضای قراردادی، رسما به عضویت ملوان درآمده و شاگرد مازیار زارع شدند. دوران حضور این دو در جمع سپیدپوشان انزلی خوب پیش نرفت و به دلیل شرایط بد روحی فرصت بازی آنچنانی را به دست نیاوردند.

در هرصورت با گذشت چندین ماه از جدایی تلخ یزدانی و مرادمند، استقلال با پیروزی مقابل فولاد خوزستان، قهرمانی خود را در لیگ قطعی کرد. با وجود عملکرد خوب بازیکنانی نظیر غلامی و سیلوا، هواداران استقلال هیچوقت بازی های عالی شماره ۴ خود را در زمان حضور در جمع آبی پوشان فراموش نمی کنند. پس از مسجل شدن قهرمانی در اهواز، زمزمه های حضور مدافعان سرباز در جشن قهرمانی برای هفته پایانی شنیده شده و روز به روز جدی تر نیز می شد. سرانجام باشگاه ملوان با این اتفاق موافقت کرد و یزدانی و مرادمند در مراسم قهرمانی آبی ها شرکت کردند.

یزدانی-و-مرادمند

یزدانی-جام-قهرمانی

سیاوش یزدانی پس از اتمام مراسم قهرمانی و اهدای جام با بیان یک خبر، شادی هواداران استقلال را دو چندان کرد. یزدانی به طرفداران این قول را داد که فصل بعد، بار دیگر لباس آبی را بر تن خواهد کرد. او در ادامه مدعی شد که با مسئولان ملوان به هماهنگی کامل دست پیدا کرده و مشکلی برای حضور در استقلال نخواهد داشت.

مطمئنا استقلال با حضور یزدانی و مرادمند و حفظ رافائل سیلوای برزیلی در خط دفاعی ترسناک تر از فصل جاری می شود. بدون تردید خبر بازگشت سیاوش برای لیگ بیست و دوم، حکم خامه روی کیک را برای فرهاد مجیدی و هواداران استقلال دارد و به این ترتیب آبی ها دیگر نگرانی از بابت خط دفاعی نخواهند داشت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها