|
کدخبر: 263370 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال:

استقلال کار دشواری برای تکرار قهرمانی دارد / نفت مسجدسلیمان حریف سرسختی است

صادق ورمزیار پیشکسوت باشگاه استقلال اظهار کرد: بی شک دفاع از عنوان قهرمانی در فصل آتی سخت خواهد بود. به هر حال استقلال نقاط قوت و ضعفی دارد که در فصل جاری همه تیم ها موفق به استفاده از نقاط ضعف تیم نشدند. کادرفنی باید بتواند نقاط ضعف موجود را بر طرف کند و با طرز فکر مناسب تری فصل آینده را شروع کند.

فوتبال استقلال کار دشواری برای تکرار قهرمانی دارد / نفت مسجدسلیمان حریف سرسختی است

آبی ها با رکوردشکنی های فراوان توانستند پس از ۹ سال قهرمانی را از چنگ رقیب دیرینه خارج کنند. تیم مجیدی به زعم اکثر کارشناسان مطرح فوتبال ایران، با شایستگی به عنوان قهرمانی رسید. استقلال با کسب بیشترین امتیاز تاریخ لیگ برتر بر بام فوتبال ایران ایستاد و فقط یک قدم تا رکورد بی نظیرِ یک فصل بدون باخت در لیگ فاصله دارد.

استقلال در هفته پایانی باید به مصاف نفت مسجد سلیمان برود. شاگردان مهاجری که هنوز خطر سقوط را حس می‌کنند، قطعا با تمام وجود مقابل آبی های پایتخت صف آرایی می‌کنند. نفت مسجد سلیمان در هفته گذشته، دیداری سخت با حریف آبادانی داشت که نهایتا دربی خوزستان با نتیجه دو بر دو به پایان رسید. بازی آخر استقلال در برابر مسجد سلیمانی ها از یک حیث دیگر حائز اهمیت است. درحالی که بسیاری از هواداران استقلال دیدار با نفت مسجد سلیمان را خیلی سخت نمی دانند، ولی کوچک‌ ترین لغزش یا دست کم گرفتن حریف می‌تواند به قیمت از دست دادن رکورد شکست ناپذیری تمام شود.

گسترش نیوز برای بررسی بازی پایانی استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان و همینطور عملکرد کلی آبی ها در این فصل، گفت و گویی با صادق ورمزیار پیشکسوت باشگاه استقلال انجام داده که در ادامه می خوانید.

استقلال-نفت-مسجدسلیمان

نفت مسجدسلیمان تیم زهرداری است

صادق ورمزیار پیشکسوت باشگاه استقلال در خصوص بازی با نفت مسجد سلیمان گفت: مسلما بازی سختی در انتظار استقلال خواهد بود. نفت مسجدسلیمان برای بقا در لیگ با تمام قوا مقابل استقلال قرار می‌گیرد. البته باید دید چه نتیجه ای در انتظار شهرخودرو نیز مقابل پرسپولیس است. در صورت موفقیت شهر خودرو، طبیعتا نفتی ها برای کسب ۳ امتیاز هجومی ظاهر خواهند شد. در طول فصل هم نشان دادند که تیم خطرناک و زهرداری هستند. به نظر من استقلال باید ضمن تجزیه و تحلیل مناسب حریف، با هوشیاری کاملا برابر نفت مسجد سلیمان قرار بگیرد.

۳ ضلع حیاتی استقلال در مسیر قهرمانی

او در مورد عواملی که در قهرمانی استقلال بیشترین تاثیر را داشته اظهار کرد: به طور کلی برای موفقیت هر مجموعه ای، ۳ ضلع حیاتی وجود دارد. مدیرعامل، کادرفنی و بازیکنان تیم، این سه ضلع را به عنوان عوامل موفقیت یک مجموعه تشکیل می دهند. در صورتی که این ۳ بخش خوب و مطلوب با یکدیگر کار کنند، قطعا موفقیت در دسترس خواهد بود.

کاپیتان اسبق استقلال در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استقلال این ۳ ضلع به بهترین نحو وظایف خود را انجام داده و به هدف اصلی که کسب قهرمانی بود، رسیدند. در فصل های گذشته، تمام این بخش ها خیلی مساعی و مناسب عمل نکردند که این امر موجب دوری تیم از جام و موفقیت شده بود.

استقلال-مس

کار سخت استقلال برای دفاع از عنوان قهرمانی

او در خصوص اینکه آیا استقلال می تواند موفقیت فعلی را در فصل بعد نیز تکرار کند بیان کرد: بی شک دفاع از عنوان قهرمانی در فصل آتی سخت خواهد بود. به هر حال استقلال نقاط قوت و ضعفی دارد که در فصل جاری همه تیم ها موفق به استفاده از نقاط ضعف تیم نشدند. کادرفنی باید بتواند حتی الامکان برخی از نقاط ضعف موجود را بر طرف کند و با طرز فکر مناسب تری فصل آینده را شروع کند.

پیشکسوت استقلال در ادامه افزود: از آن جایی که در فصل بعد تیم ها می‌دانند که باید مقابل تیم قهرمان قرار بگیرند، کار برای استقلال سخت خواهد شد. انگیزه بالای تیم های لیگ برتری برای رویارویی با تیمی که بدون باخت قهرمان ایران شده، بلاشک شرایط را برای استقلال دشوار خواهد کرد. واقعیت امر این است که تکرار قهرمانی برای استقلال کار مشکلی به نظر می آید ولی به هیچ وجه غیر ممکن نیست.

ضرورت تقویت در خط حمله

او درباره سبک بازی استقلال و ضرورت تغییر تاکتیک در فصل آتی نیز توضیح داد: استقلال در این فصل در بحث ساختار دفاعی، دفاع فردی و مجموعا دفاع تیمی بسیار خوب کار کرد. نفرات اصلی و غیر اصلی استقلال در خط دفاعی موفق شدند که وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند. البته باید اشاره کنم که این موضوع برای توفیق یک باشگاه لازم است ولی کافی نیست. استقلال در خط حمله نیازمند تقویت و تغییر رویه است.

بازیکنان استقلال مثل حلقه های یک زنجیر بودند

صادق ورمزیار در مورد نیاز استقلال به تقویت در نقل و انتقالات عنوان کرد: بدون تردید استقلال دارای ضعف هایی در برخی پست ها است و نیاز به تقویت در فصل نقل و انتقالات دارد. منتها اجازه دهید که بازی با نفت مسجد سلیمان هم برگزار شود و پس از این بازی نظرات قطعی را ارائه خواهم داد.

او درباره موثرترین مهره های استقلال گفت: تمام مهره های استقلال در فصل جاری مثل حلقه های یک زنجیر بودند. همگی تکمیل کننده پازل تاکتیکی تیم بودند و به قهرمانی استقلال کمک کردند. عملکرد تمام بازیکنان استقلال در راستای رسیدن به هدف نهایی باشگاه قابل قبول بود.

خلیل-زاده-و-ماجدی

عملکرد فدراسیون قابل دفاع بوده است؟

مدافع اسبق استقلال در مورد لغو بازی تیم ملی با کانادا و عملکرد فدراسیون فوتبال اظهار کرد: قطعا فدراسیون در این زمینه عملکرد خوبی نداشته است. تیمی که قرار است با انگلیس و آمریکا بازی کند، نیازمند دیدارهای تدارکاتی قوی و مناسب جهت رفع نقاط ضعف تیم است. متاسفانه فدراسیون ما کار خاصی در این مورد انجام نداده است. البته باید شرایط خاص کشور را هم در خصوص انجام دیدارهای دوستانه در نظر گرفت.

او در پایان درباره اینکه چه تیم‌هایی مناسب بازی با ایران هستند گفت: به عقیده من تیم ملی ایران باید با تیم هایی که اساس آن ها بر مبنای قدرت و تکنیک است، بازی کند. تیم هایی که با ما در یک گروه قرار گرفتند مثل تیم های پلی آف، علاوه بر مسائل قدرتی و آمادگی بالای فیزیکی، از تکنیک خوبی نیز برخوردار هستند. همچنین تیم آمریکا و انگلیس هم هرکدام این دو فاکتور را دارند. به نظر من در انتخاب حریف تدارکاتی باید این موارد لحاظ شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها