|
کدخبر: 256086 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با ستاره اسبق استقلال؛

استقلال بر‌خلاف پرسپولیس لغزش نداشت / انتقادات از حسین‌زاده بی معنی است

علی حمودی مدافع اسبق استقلال اظهار کرد: به عقیده من استقلال تا به اینجای فصل عملکرد کم اشتباهی از خود نشان داده است. عدم لغزش فاکتور مهمی برای هر تیمی است که هدفش کسب عنوان قهرمانی باشد.

فوتبال استقلال بر‌خلاف پرسپولیس لغزش نداشت / انتقادات از حسین‌زاده بی معنی است

استقلال در دیداری سخت و نفس گیر مقابل نساجی در جام حذفی، نهایتا در ضربات پنالتی مغلوب شاگردان ساکت الهامی شد و از دور رقابت ها کنار رفت. این شکست تا به امروز با واکنش های مختلفی از سوی کارشناسان و پیشکسوتان رو به رو شده است. برای بررسی بیشتر این موضوع گسترش نیوز گفت و گویی با علی حمودی مدافع فعلی استقلال خوزستان و همچنین ستاره اسبق آبی های تهرانی انجام داده که در ادامه می خوانید.

علی حمودی مدافع اسبق استقلال درباره شکست مقابل نساجی و حذف از جام حذفی  به گسترش‌نیوز می‌گوید: در خصوص بازی با نساجی باید اشاره کنم با وجود بازی خوب و قابل قبول استقلال، این نتیجه از طرفی برای استقلال هم بد نشد؛ چون با این وضعیت حالا این تیم تمام تمرکزش را بر روی ۶ بازی باقی مانده در لیگ می گذارد تا جامی که اهمیت بیشتری دارد را کسب کند. استقلال اگر قرار بود که درگیر هر دو جام شود، ممکن بود که این مسئله منجر به خستگی مفرط و عدم تمرکز کافی بازیکنان و کادرفنی برای ادامه بازی های لیگ شود.

فاکتور مهمی که استقلالِ مجیدی دارد

او در ادامه افزود: استقلال در این فصل تیم بسیار خوب و منسجمی از خود نشان داد. به همین دلیل قطعا پتانسیل آن را داشت که هر دو جام را از آن خود کند ولی متاسفانه بدشانسی و شاید تا حدودی بحث داوری در عدم موفقیت استقلال برای رسیدن به این مهم تاثیرگذار بود. در هرصورت شاگردان مجیدی باید تمام تمرکز خود را فعلا روی لیگ بگذارند تا این عنوان با ارزش تر را کسب کنند. به عقیده من تیم تا به اینجای فصل عملکرد خیلی خوب و کم اشتباهی از خود نشان داده است. کم اشتباه بودن یا عدم لغزش بسیار فاکتور مهمی برای هر تیمی است که هدفش کسب عنوان قهرمانی باشد. خوشبختانه استقلال در این فصل موفق شد در مواقع حساس اشتباه تاثیرگذاری که منجر به پیش افتادن پرسپولیس شود، نداشته باشد.

تیمی مثل استقلال با یک شکست از هم نمی‌پاشد

حمودی در رابطه با تاثیر حذف از جام حذفی بر روی عملکرد استقلال در ادامه فصل عنوان کرد: من بعید می‌دانم که این موضوع بتواند تاثیری بر روی عملکرد کلی تیم داشته باشد. به هر صورت از آخرین قهرمانی استقلال در لیگ سال ها می گذرد و قطعا تیم فعلی از ابتدای فصل بنا را بر کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر گذاشته و بی شک تمام تمرکز کادرفنی و بازیکنان معطوف به رسیدن به این موفقیت است. به نظر من تیمی که مدتهاست بدون شکست در صدر جدول قراردارد، طبیعتا با یک شکست شیرازه آن از هم نمی پاشد.

ریسک بزرگ فرهاد مجیدی

کاپیتان آبی‌های خوزستان درباره عملکرد جوانان استقلال در این فصل گفت: در ابتدا باید از آقای مجیدی تشکر کرد؛ چون که استقلال در سال های گذشته بیشتر سعی بر خرید ستاره های لیگ داشت و با هزینه کردن در فصل نقل و انتقالات فرصت کافی به جوانان مستعد نمی‌رسید. ولی در این فصل آقای مجیدی این ریسک را پذیرفت و تصمیم گرفت که به برخی از جوانان میدان دهد. خوشبختانه بعضی از این بازیکنان جوان مثل آقای حسین زاده پاسخ اعتماد کادرفنی را دادند.

حسین-زاده-استقلال

هواداران نیمه پر لیوان را ببینند

او درخصوص انتقادات از عملکرد حسین زاده اضافه کرد: متاسفانه برخی هواداران با موج های منفی و مخربی که بیشتر در فضای مجازی به راه می افتد همراه می‌شوند. کسانی که فوتبال را واقعا می فهمند قطعا متوجه استعداد بالا و عملکرد مثبت حسین زاده در این فصل می‌شوند. این جوان علی الرغم سن پایینی که دارد، در سال اول حضورش در استقلال در مجموع بازی های خوبی از خود نشان داده است. امیرحسین چند گل سه امتیازی زده و بلاشک کادرفنی هم از او رضایت کامل دارد. هوادارانی که از حسین زاده یا هر بازیکن دیگری انتقاد می کنند بهتر است نیمه پر لیوان را هم ببینند. انتقادات از این جوان بی معنی است.

بهترین خریدهای استقلال در این فصل

حمودی درباره بهترین و تاثیر گذارترین بازیکنان استقلال در این فصل اضافه کرد: من عملکرد حسینی دروازه‌بان استقلال را بسیار پسندیدم و معتقدم که سید بر خلاف سال گذشته با کمترین حاشیه بیشترین کمک را به تیم کرده است. سیاوش یزدانی و مرادمند نیز تا زمانی که در استقلال بودند، عملکرد فوق العاده ای داشتند. امیرحسین حسین زاده و کوین یامگا هم در خط حمله برای استقلال عالی کار کردند. به عقیده من یامگا و حردانی بهترین خرید های آبی ها در این فصل بوده اند.

استقلال به سپاهان نمی‌بازد

او در رابطه با بازی مهم استقلال با سپاهان گفت: قطعا بازی بسیار سخت و حساسی در انتظار استقلال است.  مطمئن هستم استقلال در این بازی شکست نخواهد خورد وعملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد. وضعیت سپاهان به نحوی است که با حضور در مسابقات آسیایی، ممکن است با خستگی حاصل از این رقابت ها پا به دیدار با استقلال بگذارد. استقلال نیز باید از این فرصت استفاده کرده و با برگزاری چند دیدار تدارکاتی، به خوبی آماده این مصاف مهم شود. من خودم سابقه بازی در هر دو تیم را دارم ولی به هرحال اولویت اول بنده استقلال است.

مهم ترین استراتژی استقلال در این فصل

وی در پایان درباره عملکرد کادرفنی استقلال اضافه کرد: گل نخوردن و استحکام خط دفاعی مهم ترین استراتژی استقلال در این فصل بود. این موضوع که خط دفاعی به چنان نظمی برسد که سخت گل بخورد، ذهنیت درستی بود که کادرفنی موفق شد آن را به نحو احسن به بازیکنان انتقال دهد. کادرفنی استقلال یک کادر کامل است. اضافه کردن گابریل پین نشان از هوشمندی فرهاد مجیدی دارد. مربی ایتالیایی در این فصل واقعا تاثیرگذار عمل کرده و به همین خاطر باید به آقای مجیدی آفرین گفت.

خبرنگار: سهیل مافی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها