|
کدخبر: 257246 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

آخر فصل جام در دستان غفوری است / با بازگشت قایدی موافق هستم

میثم بائو پیشکسوت استقلال اظهار کرد: استقلال از ابتدای فصل عزم خود را برای قهرمانی لیگ جزم کرده و شکست مقابل نساجی نمی‌تواند خدشه‌ای بر عملکرد کلی استقلال در لیگ ایجاد کند.

فوتبال آخر فصل جام در دستان غفوری است / با بازگشت قایدی موافق هستم

پس از حذف استقلال در جام حذفی مقابل نساجی قائمشهر، حالا تمام تمرکز آبی پوشان بر روی دیدار سخت و حساس در اصفهان مقابل سپاهان معطوف شده است. نبردی مهم برای آبی ها که می تواند تا حدود زیادی در سرنوشت قهرمان لیگ برتر تاثیر گذار باشد. برخی اهالی فوتبال بر این باور هستند که حذف از جام حذفی می تواند تاثیر منفی بر روی عملکرد استقلال در ادامه بازی های لیگ بگذارد. برای بررسی بیشتر این موضوع گسترش نیوز گفت و گویی با میثم بائو بازیکن اسبق استقلال انجام داده که در ادامه می خوانید.

میثم بائو بازیکن پیشکسوت استقلال درباره بازی با نساجی و حذف از جام حذفی گفت: در بازی نیمه نهایی مقابل نساجی، بنده خودم در ورزشگاه حضور داشتم و از نزدیک شاهد عملکرد دو تیم بودم.  به نظر من استقلال مقابل نساجی بسیار خوب و قابل قبول بازی کرد و موقعیت های خطرناکی روی دروازه نساجی ایجاد کرد. استقلال در اکثر مسابقات لیگ، زمانی هم که به پیروزی می رسید و بازی های خود را با اختلاف دو یا سه گل می برد نیز به اندازه بازی با نساجی مسلط نشان نداده بود. انصافا استقلال در نیمه نهایی جام حذفی خوب و سرحال نشان داد و خط دفاعی منسجم نساجی را اذیت کرد.

او در ادامه اضافه کرد: با وجود عملکرد خوب و تماشاگرپسند استقلال، متاسفانه این تیم از جام حذفی کنار رفت و حالا باید تمام تمرکزش را معطوف به دیدارهای باقی مانده لیگ کند تا این جام مهم را از دست ندهد.

استقلال دچار تزلزل نمی‌شود

پیشکسوت آبی ها در خصوص تاثیر این حذف بر روی عملکرد استقلال در لیگ اظهار کرد: استقلال تیم خیلی منظم و خوبی در این فصل نشان داده است و من بعید می دانم که این تیم در ادامه دچار تزلزل محسوسی شود. استقلال از ابتدای فصل عزم خود را برای قهرمانی لیگ جزم کرده و این نتیجه که اتفاقا اولین تجربه شکست آن ها در این فصل است، نمی‌تواند خدشه ای بر عملکرد کلی استقلال ایجاد کند.

حسین-زاده-و-یامگا

هواداران باید سعه صدر بیشتری داشته باشند

بائو درباره عملکرد جوانان استقلال در این فصل عنوان کرد: به عقیده من جوانانی که در این فصل فرصت بازی برای استقلال را پیدا کردند، همگی در مجموع عملکرد خوبی را از خود نشان دادند. استقلال در گذشته فرصت خوبی را در اختیار جوانان مستعدی مانند مجتبی جباری، پیروز قربانی، امیرحسین صادقی، وحید طالب لو، خسرو حیدری و دیگران گذاشت و با میدان دادن به چنین استعدادهای درخشانی آینده خود را به این شکل بیمه کرد.

پیشکسوت استقلال در ادامه افزود: فرهاد مجیدی نیز در این فصل به جوانانی مثل حسین زاده و خاقانی میدان داد و این بازیکنان موفق شدند جواب اعتماد کادرفنی را به نحو احسن بدهند. حسین زاده که هم پست خود من نیز است، توانست در حد توانش به استقلال کمک کند. انتقاداتی که در فضای مجازی علیه این جوان شکل گرفته قابل درک نیست. به نظرم هواداران باید سعه صدر بیشتری داشته باشند و این مسئله را در نظر بگیرند که حسین زاده بازیکن بسیار جوان و کم تجربه ای است و می تواند در آینده توانایی های خود را به همگان ثابت کند. به هر حال لیگ ما مدتهاست که از بازیکنانی که اصطلاحا به آن ها ستاره می گویند و از استعداد ویژه ای برخوردار هستند خالی شده و در این لیگ بی کیفیت باید توفعات ما معقول باشد. در این روزها که خبر بازگشت قایدی نیز مطرح شده است، باید بگویم که من با این اتفاق موافق هستم. بازیکنان مستعدی مثل قایدی می توانند یک تنه جریان بازی را عوض کنند. لیگ ما در حال حاضر از حضور چنین بازیکنانی بی بهره شده است.

خرید هوشمندانه استقلال در این فصل

او درباره بهترین بازیکنان استقلال در این فصل گفت: چند بازیکن در این فصل عملکرد فوق العاده ای داشتند و  نظر من را جلب کردند. به عنوان مثال سیاوش یزدانی تا زمانی که عضو استقلال بود، بسیار به این تیم کمک کرد و نظم خوبی به خط دفاعی استقلال داده بود. من عملکرد حسین زاده و مهدی پور را نیز بسیار پسندیدم. البته نمی شود از کوین یامگا مهاجم تیم غافل شد که انصافا خرید هوشمندانه‌ای برای استقلال بود و به همین خاطر به کادر فنی تبریک می گویم که یک بازیکن خارجی با کیفیت را به استقلال اضافه کردند.

بائو در پایان درباره شانس قهرمانی استقلال گفت: اگر استقلال به همین شکل و با همین ذهنیتی که تا امروز در رقابت ها نشان داده عمل کند، شک نکنید که در انتهای فصل جام در دستان وریا غفوری خواهد بود. من به قهرمانی استقلال ایمان دارم و معتقدم که تیم دیگری به اندازه استقلال شایسته کسب این عنوان نیست.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها