|
کدخبر: 254340 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با بازیکن پیشکسوت باشگاه استقلال:

باخت برای استقلال یک تلنگر بود

رضا حسن زاده پیشکسوت باشگاه استقلال اظهار کرد: من به تصمیمات کادرفنی احترام می گذارم. شاید اگر من هم جای فرهاد بودم سعی می کردم به نفراتی که کمتر فرصت بازی داشتند میدان دهم.

فوتبال باخت برای استقلال یک تلنگر  بود

استقلال در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در یک بازی سخت مغلوب نساجی مازندران شد. این شکست باعث ایجاد انتقاداتی را در پی داشت.برای بررسی بیشتر این موضوع گفت و گویی با رضا حسن زاده پیشکسوت باشگاه استقلال انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

رضا حسن زاده، بازیکن پیشکسوت استقلال در رابطه با شکست آبی پوشان مقابل نساجی گفت: جام حذفی، جام شگفتی‌ها است. استقلال و پرسپولیس درحال حاضر حذف شدند و ۴ تیم صعود کرده؛ خلیج فارس، آلومینیوم، نساجی مس کرمان هستند. این موضوع بیانگر شگفتی ساز بودن این رقابت ها است. به هرصورت بازی در جام حذفی بسیار دشوار است. نساجی هم به خوبی استقلال را آنالیز کرده بود و فضاهای دفاعی را به نحو احسن پوشش داده بود. با این حال استقلال چند موقعیت بسیار خوب هم ایجاد کرد که متاسفانه تبدیل به گل نشدند. گلزنی در نیمه اول بسیار مهم بود، چون در زمانی که حریف می خواهد خود را در زمین پیدا کند بهترین زمان برای زدن ضربه و گرفتن تمرکز تیم مقابل است. عدم موفقیت در به ثمر رساندن گل باعث شد که حریف از فشار ابتدای بازی خارج شود و بدون استرس و فشار، راحت فوتبال بازی کند.

خودخواهی برخی بازیکنان مشهود بود

او در خصوص ترکیب اولیه استقلال و تصمیمات کادرفنی افزود: ممکن است که خیلی از هواداران سوالات و انتقاداتی در زمینه چیدمان اولیه ترکیب داشته باشند که چرا همان ترکیب اصلی استفاده نشد. علت بیشتر سلیقه ای است و  سلیقه ها متفاوت است. شاید اگر من هم جای فرهاد بودم سعی می کردم که به نفراتی که کمتر بازی کردند میدان دهم. اگرچه این تصمیم گرفته شد ولی نتیجه دلخواه به دست نیامد. در نیمه دوم تغییراتی حاصل شد و نفراتی مثل حردانی، مهدی پور و آمانوف به ترکیب اضافه شدند و با وجود ایجاد چند موقعیت خطرناک روی دروازه نساجی باز هم تغییری در نتیجه حاصل نشد. نکته مهم بازی برای من عدم از خود گذشتگی برخی بازیکنان در موقعیت خطرناک بازی بود. درکل اگر ذره ای گذشت وجود داشت شاید نتیجه جور دیگری رقم می خورد. متاسفانه خودخواهی برخی بازیکنان  در زمین بازی مشهود بود.

الهامی استقلال را خوب آنالیز کرده بود

حسن زاده  ادامه داد: ساکت الهامی، سرمربی بسیار خوب و باهوشی است و استقلال را به خوبی آنالیز کرده بود. هرچه باشد، نباید این تصور را داشت که استقلال همیشه و در همه حال برنده بازی باشد. با تمام تلاش ها در جریان بازی استقلال موفق به گلزنی و کسب پیروزی نشد و نهایتا در ضربات پنالتی نتیجه را به حریف قابل احترامش واگذار کرد.

تلنگر مهم برای مجیدی و شاگردانش

‌پیشکسوت آبی‌ها درباره تاثیر این شکست در ادامه مسیر استقلال در لیگ اظهار کرد: شکست مقابل نساجی و حذف از جام حذفی می تواند برای استقلال ۲ جنبه مهم داشته باشد؛ در وهله اول، این باخت  می تواند تلنگری برای استقلال باشد، از این نظر که سرمربی متوجه نقص ها و ضعف های موجود در ترکیب شود و در جهت رفع آن ها برنامه ریزی کند و همچنین با این حذف تمرکز استقلال کاملا معطوف به لیگ برتر و کسب قهرمانی می شود. شش بازی سخت در پیش است که هرکدام حکم فینال را برای مجیدی و شاگردانش دارد. جنبه منفی هم این است که اگر به خوبی روی اشتباهات و مسائل تاکتیکی کار نشود احتمالا این باخت منجر به تضعیف روحیه و کاهش اعتماد به نفس بازیکنان می شود. مسئله ای که قطعا تاثیر بدی روی مسیر تیم برای کسب عنوان قهرمانی لیگ می گذارد.

داوران فوتبال ایران افت کیفیت داشتند

او در پایان در رابطه با بحث داوری عنوان کرد: اشتباهات داوری اجتناب ناپذیر است و همیشه هم وجود داشته و در هر صورت غیر قابل کتمان است. ولی زمانی که ما نمی توانیم توپ های خود را تبدیل به گل کنیم و از موقعیت هایی که نصیب ما می شود استفاده کنیم نباید همه چیز را به گردن داور بیاندازیم. تمرکز روی بازی امر مهم تری است تا اینکه ما فقط به دنبال نوع قضاوت داور باشیم. فقط من از داوران عزیز می خواهم که کیفیت خود را بالاتر ببرند تا شاهد این اعتراضات گسترده هم نباشیم. چون مشخصا کیفیت داوری هم با افت زیادی مواجه شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها