|
کدخبر: 255123

۲ گزینه ایده آل در مسیر استقلالی شدن

مدافع خارجی استقلال تمدید قراردادش را به پایان فصل موکول کرده است اما ممکن است این اتفاق هرگز نیفتد.

فوتبال ۲ گزینه ایده آل در مسیر استقلالی شدن

بعد از جدایی مردامند و یزدانی از استقلال، کادرفنی این تیم بهترین انتخاب ممکن را انجام داده و از بین بازیکنان خارجی آزاد، مقدمات حضور یک مدافع برزیلی در استقلال فراهم شد. بر همین اساس اواسط اسفند سال پیش رافائل سیلوا پس از حضور در باشگاه استقلال و دیدار با مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال، قرارداد رسمی خود را به امضا رساند. سیلوا مدافع برزیلی ۲۹ساله که در شهر کویابا در غرب برزیل متولد شده، فوتبالش را از کشورش آغاز کرده و سابقه حضور در تیم‌های ریوپرتو، پونته‌پرتا، بوآاسپورتو، کریسیوما و گویاس برزیل را در کارنامه دارد. این بازیکن در سال‌های اخیر نیز پیراهن تیم‌های بوآویشتای پرتغال و الفیصلی عربستان را بر تن کرده و یک قهرمانی جام‌حذفی عربستان در فصل گذشته را با الفیصلی به‌دست آورده اما به‌دلیل تغییرات در کادر بازیکنان این تیم، در نیم‌فصل دوم فصل جاری از ترکیب تیمش بیرون ماند و با انتخاب کادرفنی استقلال به این باشگاه ملحق شد.

مدت قرارداد سیلوا با باشگاه استقلال طبق اعلام این باشگاه تا پایان فصل جاری خواهد بود. این درحالی است که با توجه به درخشش سیلوا در ترکیب آبی‌پوشان، از هفته‌های گذشته برخی گمانه‌زنی‌ها درخصوص روشن شدن تکلیف این بازیکن در انتهای فصل و ادامه همکاری او با باشگاه استقلال ایجاد شده و حتی برخی اخبار حکایت از آن داشت که سیلوا برای تمدید قرارداد با استقلال به مسئولان این باشگاه پاسخ منفی ارائه کرده است.

یزدانی-و-مرادمند

باشگاه استقلال پیش‌قدم شده که سیلوا درباره تمدید یا عدم تمدید قرارداد پاسخ نهایی را به پایان فصل موکول کرده است. نکته قابل‌توجه اینکه طبق شنیده‌ها، سیلوا در همین مدت کوتاه به‌شخصه علاقه زیادی به استقلال پیدا کرده و مشکلی برای پیگیری کارش با استقلال ندارد اما دو عامل باعث خواهد شد احتمال عدم همکاری وی با آبی‌پوشان برای فصل آینده کمرنگ شود و در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

بر همین اساس طبق شنیده‌ها، با توجه به برخی مسائل خانوادگی مرتبط با این بازیکن از یک‌طرف و قیمت بالای این مدافع حرفه‌ای ازسوی دیگر، باعث خواهد شد ادامه همکاری سیلوا با استقلال برای فصل آینده در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و احتمال تداوم این همکاری بیشتر از هر زمان دیگری کمرنگ شود. البته با پایان فصل این فرصت برای کادرفنی استقلال وجود دارد که با باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی، بازیکنان داخلی و خارجی که قیمت کمتری دارند را مدنظر قرار داده و با هزینه کمتری، انتخاب به‌صرفه‌تری را جایگزین سیلوا کند، این درحالی است که به احتمال زیاد تکلیف مرادمند و یزدانی نیز تا آن زمان مشخص شده و درصورتی که این دو بازیکن تصمیم غیرمترقبه و عجیبی نگیرند، می‌توان از حالا این دو یا حتی یکی از آنها را جایگزین سیلوا دانست. البته مرادمند تا پایان فصل جاری با آبی‌ها قرار دارد اما یزدانی درصورت بازگشت تا پایان فصل بعد باید به کارش با استقلال ادامه دهد.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر