|
کدخبر: 249369

تصمیم حیاتی یحیی برای فیکس کردن یک ستاره

داستان رضا اسدی در پرسپولیس بسیار جالب است. او به‌عنوان هافبک دفاعی و برای پر کردن جای خالی احمد نوراللهی جذب شد اما تا اینجا همه کار کرده است، غیراز آنچه انتظار می‌رفت! اسدی در مسابقات آغازین فصل سردرگم و ناآماده به‌نظر می‌رسید. انتقادها از او خیلی زود شروع شد و کار را به جایی رساند که این بازیکن نیمکت‌نشین شد.

فوتبال تصمیم حیاتی یحیی برای فیکس کردن یک ستاره

بعد هم ماجرای نفس نفس زدن‌هایش در بازی با فولاد پیش آمد و حسابی این بازیکن را گوشه رینگ برد. بین ۲ نیم‌فصل شایعات زیادی در مورد جدایی او از پرسپولیس یا معاوضه‌اش با یک بازیکن دیگر به گوش می‌رسید اما کادرفنی با این مسئله مخالفت کرد.

اسدی که در بازی با آلومینیوم اراک گل زد و هیس نشان داد، به‌طور غیرمنتظره در مصاف با نفت مسجدسلیمان در ترکیب اصلی قرار گرفت و هر دو گل سرخپوشان را به شکلی مشابه روی کرنرهای ارسالی مهدی ترابی به ثمر رساند. به این ترتیب و با احتساب گلی که او هفته اول به فولاد زده بود، تعداد گل‌های اسدی به عدد ۴ رسید تا پرسپولیسی‌ها حسابی کری بخوانند و بگویند هافبک رزرو آنها ۲ برابر رودی ژستد، مهاجم خارجی استقلال گل زده است. با این همه اما، اسدی هنوز در کارهای دفاعی نقش مورد انتظار را در پرسپولیس بازی نمی‌کند.

کند، سنگین و پرخطا

سایت‌های آماری در پایان بازی با نفت مسجدسلیمان اسدی را به‌عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی کردند. او در این مسابقه حتی می‌توانست هت‌تریک کند، اما بدشانسی آورد. با این حال حتی در همین دیدار هم دست‌کم ۵ لحظه مهم را می‌توان یادآوری کرد که اهمال رضا اسدی در امور دفاعی باعث ایجاد دردسر برای سرخپوشان شد. او که کلا زیاد خطا می‌کند و کارت می‌گیرد، در این مسابقه هم خرق عادت نکرد، هرچند منصفانه باید گفت این بار بازیکن حریف او را شارژ کرد و اخطاری که اسدی گرفت، می‌توانست درست نباشد. اسدی بارها در این مسابقه دریبل خورد یا با پاس‌های غیردقیقش بازیکنان خودی را به دردسر انداخت. همچنین دقیقه ۸۹ بازی، محمد مشایخ روی سر رضا اسدی سر زد که توپ او با فاصله‌ای کم و به خطرناک‌ترین شکل ممکن از کنار دروازه بیرون رفت. شاید اگر آن توپ به گل مساوی نفت تبدیل شده بود، الان خیلی چیزها فرق می‌کرد.

در دربی فیکس است؟

با اتفاقات رخ‌داده در مسجدسلیمان، حالا یحیی گل‌محمدی سر دوراهی قرار گرفته است؛ اینکه رضا اسدی را در ترکیب اصلی بازی پنجشنبه برابر استقلال قرار بدهد یا نه. درست است که اسدی دبل کرد و روحیه بالایی هم دارد، اما شاید آسان‌گیری او در امور دفاعی، تاوان سنگینی برای پرسپولیس به همراه بیاورد. اسدی نشان داده قابلیت‌هایی دارد، اما به‌عنوان هافبک دفاعی کار لازم را انجام نمی‌دهد. این، یکی از تصمیمات بزرگی است که یحیی برای بازی پنجشنبه باید بگیرد.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها