|
کدخبر: 154903

در هفته ای که گذشت در لالیگا چه خبر بود؟

در این مطلب داستان هایی که در هفته گذشته در لالیگا و فوتبال اسپانیا رخ داده، از تغییرات مربیان تا آخرین رکورد لیونل مسی را بررسی می کنیم.

در هفته ای که گذشت شاهد رقابت هایی جذاب در لالیگا بودیم، اما این همه ماجرا نبود. تغییرات در مربیگری، امضای قرارداد اتلتیک با یک استعداد جوان دیگر، یک رکورد دیگر از لیونل مسی... همه آنچه که باید بدانید:

پیروزی چهار تیم صدرجدول

در هفته ای که به نسبت استاندارهای این فصل، غیرمعمول بود، هر چهار تیم بالای جدول در دیدارهای خود پیروز شدند. اتلتیکو مادرید، صدرنشین لالیگا، برابر گرانادا پیروز شد، بارسلونا، رئال مادرید و سویا نیز هر کدام در خانه برابر آلاوس، والنسیا و هوئسکا به پیروزی رسیدند.

خورخه آلمیرون پس از شکست برابر سلتا از سمت سرمربیگری الچه کناره گیری کرد. شکست برابر سلتا تعداد بازی های بدون برد تیم الچه را به ۱۶ بازی رساند. فرن اسکریبا، سرمربی سابق ویارئال و سلتا، جایگزین آلمیرون آرژانتینی شد و هدایت الچه را به عهده گرفت. اسکریبا در سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ نیز هدایت الچه را بر عهده داشت.

اوضاع امیدوارکننده برای اوساسونا

برد ۱-۰ اوساسونا در خانه لوانته، سومین برد این تیم در چهار بازی گذشته آنها در لالیگا بود. این البته تنها دلیل خوشبینی آنها به آینده نیست؛ چیمی آویلا، مهاجم جوان و ستاره اوساسونا، با بازگشت به تمرینات این تیم از این هفته، یک گام دیگر به بهبودی از مصدومیت طولانی مدت زانو نزدیک تر شد.

بازگشت شادمانه پلگرینی به ویارئال

مانوئل پلگرینی این هفته رئال بتیس را به استادیو د لا سرامیکا برد، جایی که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ هدایت ویارئال را بر عهده داشت. سرمربی شیلیایی بتیس شب خوبی را پشت سر گذاشت و شاهد بود که شاگردانش ۲-۱ از سد زیردریایی زرد عبور کردند تا خود را به منطقه صعود به رقابت های اروپایی نزدیک تر کنند.

رکوردی دیگر برای مسی

درست وقتی که فکر می کنید دیگر هیچ رکوردی باقی نمانده تا لیونل مسی به نام خود بزند، او یک رکورد دیگر را به نام خود ثبت می کند!

در هفته ای که گذشت، کاپیتان آرژانتینی بارسلونا با رکورد ۵۰۵ بازی برای بارسلونا در لالیگا که به نام ژاوی هرناندز بود، برابر شد. مسی در بازی بعدی از رکورد ژاوی عبور خواهد کرد و رکورد جدیدی را به نام خود ثبت می کند. او همچنین رسیدن به رکورد ژاوی را با گلزنی برابر آلاوس جشن گرفت و تعداد گل های خود در این فصل را به ۱۵ عدد رساند.

بازگشت جرارد پیکه

بارسلونا از ۲۱ نوامبر و بازی برابر اتلتیکو مادرید که منجر به مصدومیت زانوی جرارد پیکه شد، نتوانسته بود از این مدافع میانی ارزشمند و باتجربه خود استفاده کند. پیکه اما اکنون از مصدومیت رها شده و به تمرینات بارسا بازگشته است. پیکه هفته گذشته در لالیگا برای بارسا به میدان نرفت اما در شکست ۴-۱ بلوگرانا برابر PSG در چمپونزلیگ، در زمین حاضر بود.

بازیکن جدید در اتلتیک

در ماه های گذشته باشگاه اتلتیک سیاست حفظ استعدادهای برتر خود را در پیش گرفته و آخرین ستاره ای که یک قرارداد جدید بلند مدت با این باشگاه امضا کرده است؛ اونای ونسدور است. این هافبک ۲۰ ساله تبدیل به یکی از بازیکنان اصلی در ترکیب تیم باسکی شده و با تمدید قراردادش تا سال ۲۰۲۵ در چند سال آینده نیز به درخشش در ترکیب اتلتیک ادامه خواهد داد.

تولد لالیگا

امسال نودمین فصل برگزاری لیگ باشگاهی فوتبال اسپانیا است و این امر جذابیتی دو چندان به تولد امسال لالیگا داده است. اولاین مسابقه در تاریخ لیگ اسپانیا در دهم فوریه سال ۱۹۲۹ برگزار شد که هفته گذشته سالگرد برگزاری این مسابقه بود. در سراسر جهان برنامه های زیادی برای گرامیداشت نودمین سالگرد برگزاری لالیگا برگزار شد.

دیدارهای اروپایی تیم های برتر اسپانیایی

هر هفت تیم اسپانیایی که در این فصل در رقابت های اروپایی حضور داشتند، همچنان در این رقابت ها حاضرند و هنوز هیچ تیم اسپانیایی حذف نشده است. پنج تیم از این هفت تیم در این روزها در رقابت های اروپایی بازی داشتند؛ در چمپیونزلیگ بارسلونا میزبان PSG بود و سویا میزبان بوروسیا دورتموند. همچنین در لیگ اروپا گرانادا میزبان ناپولی خواهد بود و ویارئال برای دیدار با آر بی سالزبورگ سفر خواهد کرد. رئال سوسیداد نیز در تورین با منچستریونایتد بازی خواهد کرد.

دور رفت دیدارهای نیمه نهایی کوپا دل ری

دور رفت دیدار های نیمه نهایی کوپا دل ری در فصل ۲۱-۲۰۲۰ این هفته برگزار شد و اتلتیک و لوانته در بیلبائو ۱-۱ مساوی کردند و سویا در خانه ۲-۰ بارسلونا را شکست داد. دور برگشت این بازی ها در پایان فوریه برگزار خواهد شد.

 

منبع: ورزش3

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها