|
کدخبر: 152137

مایکل اوون: این لیورپولی نیست که من می‌شناختم

مهاجم سابق و اسطوره لیورپول معتقد است که اگر یورگن کلوپ می خواهد خط حمله ترسناک این تیم دوباره شروع به گلزنی کند، باید انرژی تازه‌ای به حملات این تیم بدهد.

فوتبال مایکل اوون: این لیورپولی نیست که من می‌شناختم

مایکل اوون عقیده دارد که هافبک های همانند لیورپول تبدیل به مشکلی برای یورگن کلوپ شده اند چرا که فقدان انرژی لازم در موتورخانه این تیم، مانع از حرکت محمد صلاح و سادیو مانه از جناحین می شود.

حرکت مهاجمان لیورپول از میانه زمین، به مدافعان حریف این امکان را می دهد تا جمع شوند و بتوانند در مقابل تهدیدات مدافعان عنوان قهرمانی لیگ برتر، مقاومت کنند.

پس از باخت ۱-۰ لیورپول برابر برایتون، مایکل اوون می گوید مشکل لیورپول در خط هافبک این تیم نهفته است، جایی که تیاگو آلکانتارا، جورجینیو واینالدوم و جیمز میلنر حضور دارند.

اوون گفت: "من همیشه فکر می کنم که مانه و صلاح وقتی از جناحین شروع می کنند، بازی بهتری ارائه می دهند. ببینید صلاح در ابتدای بازی برابر برایتون چند موقعیت داشت، او نیاز دارد تا از جناحین شروع کند و بعد نفوذ کند.

در این فصل بارها و بارها آنها از عمق شروع به کار کردند و به جایی نرسیدند، تنها راه این است که از جناحین شروع کنید، از فضایی که با دروازه فاصله دارد.

من دوست دارم که آنها خیلی بیشتر بازی را باز کنند، سرعت بازی را بالا ببرند، بیشتر در زمین خود پرس و توپگیری کنند، بازیکنان برای بردن توپ ها بجنگند، آنها باید این کار را بکنند، باید خودشان اوضاع را مهار کنند و انگیزه‌شان را بالا نگه دارند چرا که دیگر آن جمعیت هوادار را در آنفیلد ندارند.

شما همیشه می توانید با تکیه بر شور و حال هواداران عکس العمل نشان دهید، اما حالا آنها نمی توانند روی این حساب کنند، حالا لازم است که خودشان این کار را بکنند و این مشکل را حل کنند.

به نظر می رسد که انگار هیچ انرژی در تیم وجود ندارد. آنها قبلا خیلی در زمین حریف پرس می کردند و توپ می گرفتند، هیمشه انرژی تیم و سرعت بازی را بالا نگه می داشتند. حالا ناگهان دیگر خبری از آن لیورپولی که من عادت به تماشای بازی هایش داشتم نیست. دیگر خیلی کم گروهی حمله می کنند. این دیگر آن چیزی نیست که لیورپول به آن عادت داشت و ما باید هر چه زودتر راه حلی برای این مشکل پیدا کنیم."

لیورپول مجبور است تا پیش از دیدار بعدی این تیم که برابر صدرنشین فعلی لیگ برتر، منچسترسیتی، برگزار خواهد شد، روحیه خود را بازیابی کرده و به دنبال حل مشکل باشد. سیتی با یک بازی کمتر، هفت امتیاز بیشتر از لیورپول دارد.

مایکل اوون راجع به شانس قهرمانی قرمز ها در این فصل از لیگ برتر گفت: "در حال حاضر منچسترسیتی با یک بازی کمتر هفت امتیاز بیشتر از ما دارد. این فاصله زیادی است و بیش از نیمی از بازی ها انجام شده است.

می توان گفت که اگر لیورپول نتواند سیتی را ببرد آن وقت دیگر امیدی نیست. مسئله فقط سه امتیاز نیست، مسئله این است که در آینده و از این به بعد چه اتفاقی قرار است بیافتد و لیورپول به اندازه کافی خوب بازی نمی کند و در یک ماه گذشته یا بیشتر خوب بازی نکرده."

 

منبع: ورزش3

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها