|
کدخبر: 144363

روزی که دو اسطوره بارسلونا درخشیدند + عکس

در روزهای پایانی سال اتفاقات جالبی در لالیگا رقم خورده است.

فوتبال روزی که دو اسطوره بارسلونا درخشیدند + عکس

بالایدوس یکی از تاریخی ترین استادیوم عهای فوتبال در اسپانیا بوده و تیم های بزرگ لالیگایی مانند رئال مادرید و بارسلونا خاطرات تلخ و شیرین فراوانی در این استادیم دارند. ۹۲ سال پیش و در چین مقطعی بود که استادیوم بالایدوس متعلق به سلتاویگو تاسیس شد.

۳۰ دسامبر ۱۹۲۸: افتتاح بالایدوس، استادیوم سلتاویگو

درست در ساعت سه بعد از ظهر ۳۰ دسامبر ۱۹۲۸ بود که پس از پخش هر دو سرود گالیشیایی و اسپانیایی، برپایی مراسم شکرگذاری توسط پادره فاوستینو، کشیش محلی و برگزاری مراسم تشریفاتی که توسط دختر شهردار ویگو، گرگوریو اسپینو، اولین بازی در استادیوم بالیدوس برگزار شد. قیمت بلیط در استادیومی که نامش برگرفته نخلستان های درختان فندق (Abeladios به زبان گالیشیایی) بوده و در تمام استادیوم صندلی وجود داشت، از دو پزوتا برای صندلی های عادی تا ۳۰ پزات برای صندلی در وی آی پی در نظر گرفته شده بود.

در این محل تشریفاتی بزرگانی شامل خواکین فونتان، رئیس کمیته مدیریت پروژه استادیوم و همچنین رئیس شرکت محلی تراموا حاضر بودند. تمام ۲۲ هزار صندلی فروخته شد و هواداران تیم میزبان در نهایت خوشحال به خانه رفتند، زیرا سلتا میهمان خود رئال ایرون را با نتیجه ۰-۷ شکست داد و این تیم که پنج سال قبل یه یاد میراث منطقه خود تشکیل شده بود، خیلی سریع در این استادیوم جدید جا افتاد. بالایدوس در ادوار مختلف، از جمله زمانی که اسپانیا میزبان جام جهانی ۱۹۸۲ بود، تعمیر و بازسازی شده است. اما حالا ۹۲ سال از روزی که این استادیوم تبدیل به محلی بزرگ و ارزشمند برای یکی از مشهورترین باشگاه های لالیگا شده می گذرد.

۳۱ دسامبر ۲۰۱۷: اتلتیکومادرید و برگزاری مراسم معارفه دیگو کاستا

کریسمس سال ۲۰۱۷ بود و ۲۵ هزار هوادار اتلتیکومادرید برای استقبال از یک قهرمان قدیمی، به خانه جدیدشان واندا متروپولیتانو که اخیرا پروژه ساخت آن به پایان رسیده بود هجوم آوردند. وقتی دیگو سیمئونه در فصل ۱۴-۲۰۱۳ موفق به کسب عنوان قهرمانی شد، دیگو کاستا در ۳۵ بازی ۲۷ گل به ثمر رسانده بود و در ادامه راهی چلسی شد. در لندن او مدال قهرمانی در لیگ برتر را نیز به مجموعه افتخارات شخصی خود اضافه کرد، اما او هرگز به طور کامل در فوتبالانگلیس جا نیفتاد. در ادامه کاستا تصمیم به بازگشت به تیمی گرفت که در آنجا نامی برای خود دست پا کرده بود و هواداران وفادار روخی بلانکوس نیز از پیوستن دوباره او به تیم خوشحال شدند.

دیگو کاستا شروعی طوفانی در این تیم داشته و هفته بعد در آخرین دیدار اتلتیکو مقابل ختافه موفق به گلزنی شد. همچنین در ادامه او به دلیل پرش از روی تابلوهای تبلیغاتی برای جشن گرفتن، بلافاصله کارت زرد دوم را دریافت کرده و از زمین اخراج شد. اولین گل در لالیگا بعد از سه سال و نیم و جشن گرفتن در بین جمعیت حاضر در واندا متروپولیتانو. مصدومیت های متوالی دیگو کاستا از آن زمان شرایط را برای این بازیکن دشوار ساخته، اما همچنین ارتباط خوبی بین هواداران اتلتیکو و او برقرار است.

سه ژانویه ۱۹۹۹: تاریخسازی ریوالدو، لوئیس انریکه و اسکار گارسیا در بارسلونا

در آغاز سال جدید همه چیز در بارسلونا عادی پیش رفت، زیرا آنها در تاریخ سه ژانویه ۱۹۹۹ مقابل آلاوس در نیوکمپ به میدان رفته و به پیروزی ۷-۱ مقابل تیم پامپلونایی رسیدند. سه بازیکن مختلف در آن روز موفق به ثبت دبل برای بلوگرانا گل شدند؛ ریوالدو، لوئیس انریکه و اسکار گارسیا. نام هر سه بازیکن نیز تا به امروز در باشگاه کاتالانی دیده می شود. ریوالدو به لطف ۸۵ گل در ۱۵۷ بازی لالیگا، همچنان یکی از محبوب ترین برزیلی های تاریخ بارسا است.

همچنین او تنها بازیکنی است که موفق به کسب توپ طلا و جام جهانی در یک سال در این باشگاه شده است. لوئیس انریکه با بارسا به عنوان بازیکن دو عنوان لالیگا را به دست آورد، سپس در قامت سرمربی آنها را به عنوان قهرمانی در دو لالیگا و همچنین یک "سه گانه" با لیگ قهرمانان و کوپا دل ری در سال ۲۰۱۵ رساند. اسکار گارسیا که بیشتر دهه ۱۹۹۰ را به عنوان هافبک تهاجمی در تیم بارسا سپری می کرد، چهار عنوان لالیگا را به دست آورد. در ادامه او به عنوان مربی تیم نوجوانان در آکادمی لاماسیای بارسا یک سه گانه تاریخی نیز کسب کرده و اخیرا هدایت سلتاویگو را نیز بر عهده گرفت.

 

منبع: ورزش3

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها