|
کدخبر: 132192

ستین: از مسی به گاوهای مشهورم پناه بردم

کیکه ستین سرمربی سابق بارسا که پس از تساوی دقیقه آخری با سلتا لیونل مسی را تهدید به اخراج کرده بود، حالا در گاوداری خود به آرامش رسیده است.

دوران حضور کیکه ستین در بارسلونا ناامیدکننده بود و به بدترین شکل نیز تمام شد. ستین ژانویه گذشته جانشین ارنستو والورده شد ولی نتوانست با بارسا فاتح جام شود.

بارسا با هدایت او در لالیگا قافیه را به رئال باخت. در یک چهارم نهایی کوپا دل ری برابر بیلبائو شکست خورد و حذف شد و در لیگ قهرمانان با شکست ۸-۲ از بایرن وداعی تحقیرآمیز با رقابت ها داشت.

کیکه ستین در مصاحبه اختصاصی با ویسنته دل بوسکه برای نشریه ال پائیس در مورد تفاوت رختکن بارسا با تیم هایی که قبلا هدایت شان را برعهده داشته است گفت: « تجربه حضور در بارسا خارق العاده بود و فرصت کار با بهترین های دنیا نصیبم شد. به بازیکنان هم گفته بودم که هرگز در رختکن اینچنینی حضور نداشته ام. کار با بارسا در سطحی کاملا متفاوت بود.»

کیکه ستین در این مصاحبه تاکید داشت که مدیریت کردن فوق ستاره ای چون لیونل مسی دشوار است. زمانی تاتا مارتینو سرمربی آرژانتین بارسا در فصل ۱۴-۲۰۱۳ رو به مسی گفته بود که می دانم که اگر به رئیس باشگاه زنگ بزنی می توانی من را بیرون بیندازی. ولی مجبور نیستی این را هر روز به رویم بیاوری. خودم می دانم!

ستین در این مورد گفت: « بله این قضیه را شنیده ام ولی نیاز نبود تا در این مورد تاتا یا کسی دیگر به من حرف بزند چرا که خودم چنین شرایطی را به عینه تجربه کردم. به اندازه کافی در این چند ماهی که در بارسا بودم متوجه شدم که ارزش و نفوذ برخی بازیکنان تا چه اندازه بالاست. میلیون ها نفر هستند که معتقدند ارزش لیونل مسی و برخی فوق ستاره ها از باشگاه و مربی خیلی بالاتر است. تصور کنید بازیکنی مثل مسی که بیش از ۱۴ سال است برای بارسا بازی می کند و فاتح جام های فراوانی شده است. طبیعی است که چنین تصوری در ذهن مردم ایجاد شود.»

ادر سارابیا دستیار کیکه ستین نیز در نوع خود جنجال ساز بود. او در جریان ال کلاسیکوی برگشت لالیگا که بارسا ۲-۰ در زمین رئال شکست خورد، بر سر بازیکنانی چون گریزمان مرتب فریاد می زد. شکار این تصاویر از سوی دوربین ها حواشی زیادی را برای ستین و باشگاه بارسلونا ایجاد کرد.

ستین در این رابطه گفت: «همان روز اول با بازیکنان صحبت کردم و توضیح دادم که ادر چه شخصیتی دارد. گفتم که اولین نفری که باید او را تحمل کند، خودم هستم. ادر سارابیا جوانی است که انرژی خالص و تمام نشدنی دارد و با فوتبال زندگی می کند. او زمان بازی، زودجوش و عصبی است.

فردای آن اتفاقات از کاپیتان ها عذرخواهی کردم ولی در پاسخ به من گفتند که برای شان اهمیتی نداشت و ندارد که سارابیا داد و فریاد کند. من مربی ای نیستم که با فریاد، بازیکنان را به تمرکز بیشتر تشویق کنم اما شاید چنین رفتاری در برخی مواقع نیاز باشد و شاید نیاز بود سختگیری های بیشتری به خرج می دادم. برای این مهم باید توجه داشت که هدایت چه تیمی را بر عهده دارید.»

بازگشت به مربیگری: « راستش را بخواهید، دوران حضور در بارسا خیلی پرفشار بود و نیاز به استراحت دارم. از دریا، حضور در گاوداری و گاوهایم که حالا دیگر مشهور شده اند، لذت می برم. فعلا این آرامش را با چیزی عوض نمی کنم.»

کیکه ستین در این گفت و گو به صراحت ادعا کرد که مدیریت کردن بازیکنی مثل مسی کار بسیار دشواری است و او در حدی نبوده که بخواهد رفتار این فوق ستاره را تغییر دهد.

ستین پربیراه نمی گوید. او پس از بازی بارسا و سلتا در بالائیدوس با لیونل مسی و بزرگان رختکن بارسا نیز درگیری لفظی شدیدی پیدا کرده بود.

کادنا سر به استناد از منابع نزدیک به بارسلونا که تایید خود ستین را نیز دارد، امروز گزارش جالبی منتشر کرد. بارسا در نبرد سخت با رئال برای قهرمانی لالیگا به زمین سلتا رفت و تا دقیقه پایانی ۱-۲ نیز پیش بود ولی ضربه کاشته یاگو آسپاس همه چیز را برابر کرد تا دو امتیاز حساس از دست بارسا برود.

پس از این تساوی، کیکه ستین رختکن را به هم می ریزد و به شکلی بسیار تند و بد به انتقاد از بازیکنانش حتی مسی و کاپیتان های تیم می پردازد. لیونل مسی که معمولا شخصیتی کم حرف در رختکن است، پس از مشاهده این صحنه ها به نشانه اعتراض روبروی ستین قرار می گیرد و با صدای بلند به او می گوید: « این چه رفتاری است؟ احترام خودت را نگهدار و بدان که به چه بازیکنانی در حال اعتراض هستی. همین بازیکنان برای بارسا تاریخ سازی کرده اند و شایسته این رفتار تو نیستند.»

ستین با مشاهده اعتراض مسی می گوید: « ناراضی هستی؟ این در رختکن؛ می توانی بروی.» مسی هم با یک لبخند معنادار فقط به ستین نگاه می کند و از رختکن خارج می شود. او به خوبی می دانست که کیکه ستین آینده ای در بارسا نخواهد داشت و اخراجش در پایان فصل حتمی است.

ستین نیز در همین مصاحبه اعتراف کرد که بعدا مطلع شد اخراجش ربطی به شکست ۸-۲ از بایرن نداشت و حکم برکناری اش قبلا امضا شده بود.

 

منبع: ورزش3

ارسال نظر