|
کدخبر: 117783

این مرد فولاد خوزستان را قهرمان آسیا می‌کند؟

سعید آذری مدیرعامل فولاد پنجشنبه شب گذشته توانست بازهم طعم صعود به لیگ قهرمانان آسیا را بچشد؛ اتفاقی که پیش از آن با ذوب آهن برای او رخ داده بود.

فوتبال این مرد فولاد خوزستان را قهرمان آسیا می‌کند؟

موفقیت‌های چند سال اخیر سعید آذری در سطح مدیریت را نمی‌توان فقط به زنده کردن حق رشد بازیکنان و پیروزی در پرونده‌های این‌چنین محدود کرد؛ او در ۵۲ سالگی و بعد از حدود شانزده سال حضور در مدیریت فوتبال ایران حالا یکی از مدیران باتجربه و موفق به حساب می‌آید. کسب سهمیه آسیایی با فولاد خوزستان آن هم بالاتر از تراکتور و سپاهان اتفاق مهمی است که قطعا مدیریت او نیز در آن نقش داشته است.

از سال ۸۳ که او به عنوان یک وزنه بردار حرفه‌ای سابق و مدیرعامل جوان در باشگاه ذوب آهن کارش را آغاز کرد، و حضورش در مقاطع مختلف در این باشگاه باعث شده بود که فوتبال ایران به حضور مداوم او و البته به عنوان مدیرعامل ذوب آهن عادت کند اما عملکرد او در این باشگاه باعث شد که یکی از معدود مدیران فوتبال ایران باشد که در بازار نقل و انتقالات مشتری‌های جدی داشته باشد. او که سابقه همکاری موفق با مربیانی چون یحیی گل‌محمدی، منصور ابراهیم زاده، مجتبی حسینی، امیر قلعه‌نویی و علیرضا منصوریان را در کارنامه‌اش دارد در طی دو فصل گذشته پیشنهاد حضور در پست مدیرعاملی را استقلال را هم گرفت هرچند که در نهایت این انتقال جالب رخ نداد تا آذری که بعد از سال‌ها کار در ذوب آهن با دلخوری از این باشگاه جدا شد به فولاد خوزستان برود.

افتخارات به عنوان مدیرعامل

او به عنوان مدیرعامل سه قهرمانی در جام حذفی، یک سوپرجام و سه نایب قهرمانی در لیگ برتر را به‌دست آورده است. آذری با گل‌محمدی فاتح جام حذفی شد، با قلعه نویی به مقام نایب قهرمانی لیگ برتر رسید و با علیرضا منصوریان به عنوان تنها نماینده ایرانی به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.

او بعد از پیوستن به فولاد و در نخستین تمرین این تیم از رویایش که قهرمانی در آسیا بود صحبت کرد و آن را به عنوان اصلی‌ترین هدف این باشگاه مشخص کرد. هدفی که حالا با کسب سهمیه حضور در این رقابت‌ها قابل دسترسی تر از قبل به نظر می‌رسد. شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد و شاید خیلی‌ها منتظر بودند ببینند که او بعد از دو حضور بی‌سرو صدا در استیل آذین و نساجی آیا می‌تواند موفقیت‌های ذوب آهن را با تیمی دیگر به‌دست بیاورد؟ خیلی از هواداران استقلال در دوران بحران مدیریت این تیم از حضور آذری در تیمشان استقبال کردند و عملکرد او در فولاد نشان داد که این عده از هواداران اشتباه نمی‌کردند.

آذری اما زودتر از حد تضور پاسخ برنامه‌ریزی‌اش در فولاد را گرفت؛ او که موفقیت و درخشش در آسیا را در طول سه فصل پیش‌بینی کرده بود هواداران را مجاب کرد که از این تیم جوان حمایت کنند. البته که رابطه خوب بین و جوادنکونام سرمربی تیم نیز در این موفقیت بی‌تاثیر نبود. می‌توان گفت رابطه آذری و نکونام از معدود روابط سازنده و مثبت مدیرعامل و سرمربی در لیگ برتر فوتبال ایران به حساب می‌آمد. این زوج هماهنگ حالا ماموریت‌های بزرگتری پیش رو دارند. موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا و ساخت تیمی قدرتمندتر برای کسب نتایج بهتر در لیگ برتر فصل آینده.

آن‌ها البته که یک ظرفیت ویژه در اختیار دارند. امسال تیم‌های امید و جوانان فولاد قهرمان لیگ برتر شده و تیم‌های نوجوانان و نونهالان این باشگاه نیز در جمع چهار تیم حضور دارند. تیم فولاد نوین نیز شانس بزرگی برای حضور در رقابت‌های لیگ یک فصل آینده دارد. فولاد با مدیریت سعید آذری امسال موفق به حل و فصل چند پرونده حقوقی از جمله شکایت ۸۰۰هزاردلاری بازیکنان برزیلی فصل گذشته شد ضمن اینکه او حق رشد چند بازیکن که تخصص این مدیرعامل هست را هم گرفت.

باشگاه فولاد خوزستان بعد از شش فصل دوری دوباره توانسته به لیگ قهرمانان آسیا برسد و تیم‌های رده پایه‌اش در فوتبال ایران در اوج هستند. همه اینها نقش موثر آذری و البته دشواری مسئولیت او را در آینده نشان می‌دهد.

منبع: ورزش3

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها