|
کدخبر: 315060

آشنایی با الگوریتم اینستاگرام برای تولید محتوای بهتر

در این مطلب آموزشی الگوریتم اینستاگرام در بخش های مختلف این پلتفرم بررسی شده و با رعایت موارد گفته شده می‌توانید رشد در این اپلیکیشن را تجربه کنید.

اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار در جهان به حساب می‌آید که بسیاری از افراد برای کسب درآمد و معرفی برند خود از آن استفاده می‌کنند. اگر قصد تولید محتوا اینستاگرام را دارید باید اطلاعات دقیقی در مورد نحوه کار و قوانین آن داشته باشید تا سرعت رشد شما افزایش پیدا کند. در مقاله حاضر قصد داریم تا الگوریتم اینستاگرام را بررسی کرده و آموزش‌هایی را در اختیار شما قرار دهیم تا با استفاده از آن‌ها، فالوورهای خود را افزایش دهید. البته باید به این نکته توجه کنید که برای رسیدن به نتایج دلخواه باید صبور باشید و محتوای با کیفیتی تولید کنید.

images_1701773216_656effa0bfbe1.png

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

در طول روز میلیون‌ها نفر در این شبکه اجتماعی اقدام به انتشار محتوای خود می‌کنند. ازآنجایی‌که افراد، سلایق مختلفی دارند، اینستاگرام تلاش می‌کند با بررسی رفتار مخاطبان خود مطالبی را نمایش دهد که علاقه بیشتری به آن دارند. به همین دلیل با کمک محاسبات ریاضی پیچیده، الگوریتم‌هایی را طراحی می‌کند که براساس لایک‌ها، کامنت‌ها و ... داده‌های موردنظر کاربر را به او نمایش دهد. در نتیجه اگر شما قصد دارید در این رسانه، دیده شوید، باید از چگونگی کار الگوریتم اینستاگرام مطلع شوید. در غیر این صورت تلاش‌های شما بی نتیجه خواهد بود و هیچ‌گاه دیده نخواهید شد.

الگوریتم اینستاگرام برای حضور در فید کاربر

تیم توسعه‌دهنده اینستاگرام همانند بسیاری از شرکت‌ها مثل گوگل، علاقه‌ای به فاش کردن اطلاعات در مورد الگوریتم خود ندارند. به همین دلیل متخصصان به‌طور مداوم نظرات و بازخوردهای کاربران را بررسی کرده تا بتوانند از تغییرات ایجاد شده مطلع شوند. در ادامه تعدادی از رازهای الگوریتم اینستاگرام که موجب دیده شدن در فید کاربر می‌شود را بررسی می‌کنیم:

علاقه کاربر به محتوا

هیچ چیز به اندازه علاقه کاربر در الگوریتم اینستاگرام مهم نیست. به‌طور مثال اگر محتوای صفحه شما در مورد بازی باشد، پست شما به کاربرانی که این حوزه برای آن‌ها جذاب است، نشان داده می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که اگر مدت زمان خاصی مشغول به انتشار مطلب در زمینه‌ای خاص باشید و به‌طور ناگهانی موضوع خود را تغییر دهید، به احتمال بسیار زیادی محتوای شما دیگر به فالوورهای شما نشان داده نمی‌شود. دلیل اصلی چنین اقدامی از سوی توسعه‌دهندگان این شبکه اجتماعی، جلب رضایت هرچه بیشتر کابران خود است.

میزان تعامل کاربر

در الگوریتم اینستاگرام تعامل کاربر با شما از اهیمت ویژه‌ای برخوردار است. یعنی اگر فرد پست‌های شما را لایک کرده یا استوری‌هایی که منتشر کرده‌اید را ریپلای کند، احتمال این که در آینده محتوای بیشتری از صفحه شما به او نمایش داده شود، افزایش پیدا می‌کند.

images_1701773252_656effc4843e8.png

پس باید مطالبی را منتشر کنید که نظر مخاطب را به خود جلب کند. بررسی ها نشان می‌دهد در حال حاضر 90% پست‌هایی که در صفحه خانه به افراد نمایش داده می‌شود مربوط به دوستانشان است و تنها 10% به سایر مطالب اختصاص داده می شود.

زمان انتشار پست یا استوری

عامل دیگری که موجب دیده شدن شما می‌شود انتشار مطلب به‌طور مستمر است؛ زیرا الگوریتم اینستاگرام به شکلی طراحی شده که همواره جدیدترین مطالب را به افراد نمایش دهد. در‌صورتی ‌که شما در روزهای اخیر پست یا استوری منتشر نکرده باشید، شانس خودتان را برای دیده شدن از دست می‌دهید. به این نکته توجه داشته باشید که هرچه این زمان طولانی‌تر شود، کارتان دشوارتر خواهد شد.

الگوریتم اینستاگرام برای افزایش فالوور

برای موفقیت در شبکه‌های اجتماعی و دیده شدن باید فالوورهای زیادی داشته باشید. ازآنجایی‌که جذب افراد کار بسیار دشواری است، بسیاری از کسب‌و‌کارها از روش‌های اشتباه مثل فالوورهای فیک استفاده می‌کنند که می‌تواند آسیب‌هایی جدی به پیج آن‌ها وارد کند. الگوریتم اینستاگرام برای افزایش فالوور، زیاد پیچیده نیست. تنها دلیل موفق نشدن شما نبود استمرار است. در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که با رعایت آن‌ها می‌توان به نتیجه دلخواه خود برسید:

  • داشتن عکس پروفایل جذاب،
  • استفاده از هشتک‌ها مطابق با الگوریتم اینستاگرام،
  • تعامل با پیج‌هایی که زمینه فعالیتشان مشابه با شما است؛
  • برگزاری مسابقات مختلف،
  • تبلیغ در صفحات با کیفیت و مرتبط،
  • تولید محتوای مستمر.

الگوریتم اینستاگرام برای استوری

به احتمال بسیار زیاد اولین کاری که پس از بازکردن Instagram می‌کنید، بررسی استوری کسانی است که جز فاوورهایشان هستید. حال ممکن است این سؤال برای شما ایجاد شود که الگوریتم اینستاگرام برای استوری به چه شکل طراحی شده و بر چه اساس، محتوا را به مخاطب نمایش می‌دهد. جزئیات استوری که منتشر می‌کنید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به‌طور مثال اگر صرفاً از یک عکس استفاده کنید، احتمال دیده شدنش کمتر خواهد بود. حال اگر به آن موسیقی، استیکر و ... اضافه کنید، شانس خود را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهید. همچنین الگوریتم اینستاگرام به پارامترهای دیگری مثل میزان فعالیت شما نیز توجه می‌کند.

الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلور

اگر قصد دارید هنگامی که کاربران وارد اکسپلور خود می‌شوند، محتوایی که شما تولید کرده‌اید به آن‌ها نمایش داده شود، باید به نکاتی که در ادامه بررسی می‌کنیم، توجه ویژه‌ای داشته باشید:

  • تولید محتوای با کیفیت که بتواند نظر کاربر را دریک نگاه جلب کند.
  • الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلور به این شکل است که تنها پست افرادی را منتشر می‌کند که به‌صورت مداوم فعال باشند.
  • از حذف کردن یا ویرایش محتوای تولید‌شده خودداری کنید.
  • قواعد هشتک گذاری را رعایت کنید.

ساخت محتوا با توجه به الگوریتم

در طول مقاله بارها به این موضوع اشاره کردیم که کیفیت مطالبی که منتشر می‌کنید، برای اینستاگرام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شاید این سؤال در ذهن شما ایجاد شده باشد که ساخت محتوا با توجه به الگوریتم چگونه است؟ اگر قصد دارید در این شبکه اجتماعی دیده شوید، باید مطالبی را منتشر کنید که مخاطب با دیدن آن‌ها میخکوب شود. یعنی اگر پست شما ویدیویی است، باید کاوری خوب برای آن طراحی کنید تا کاربر جذب شود. اگر استوری منتشر می‌کنید، اطلاعاتی را در اختیار افراد قرار دهید که احساس کنند با بررسی آن چیزی به دانسته‌هایشان اضافه می‌شود. به‌طور کلی می‌توان گفت توجه به علاقه افراد از مهم‌ترین رازهای الگوریتم اینستاگرام است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید.

images_1701773287_656effe7122c5.png

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم الگوریتم اینستاگرام برای دیده شدن در بخش‌های مختلف این شبکه اجتماعی را بررسی کنیم و به این سؤال مهم پاسخ دهیم که الگوریتم اینستاگرام چیست؟ به شما توصیه می‌کنیم اگر علاقه‌مند به جذب فالوورهای بیشتر هستید، محتوای با کیفیت تولید کنید. اگر خودتان قادر به انجام این کار نیستید، می‌توانید از مجموعه‌هایی که به‌صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند کمک بگیرید. کافی است عبارت قیمت تولید محتوا اینستاگرام را در گوگل سرچ کنید و شرایط شرکت‌های مختلفی که این کار را انجام می‌دهند، را بررسی کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها