|
کدخبر: 141028 شاپور پشابادی

اختصاصی گسترش‌ نیوز:

تکنیک های طلایی برای فروش بیشتر در اینستاگرام

ترتیب چینش عناصر در محتوای ویدئوی، اصول خاص خود را دارد. ویدئوی تولیدی با کاور که معمولاً لوگوی کسب و کار تولیدکننده، فروشنده یا ارائه دهنده یک خدمت است شروع می‌شود (دو ثانیه).

اقتصاد تکنیک های طلایی برای فروش بیشتر در اینستاگرام

صاحبان کسب و کارهای مختلفی چگونه می‌توانند تعداد فالوور و فروش خود را در اینستاگرام به حداکثر برسانند؟ در ادامه به مهم‌ترین اصول کار نگاهی می‌اندازیم. با گسترش‌نیوز همراه باشید.

حضور مستمر داشته باشید

بدون نمایش مستمر خود نمی توان برندسازی کرد بنابراین اگر پیج اینستاگرامی دارید حتماً هر روز یا حداقل یک روز در میان، محتوای جدیدی ارائه کنید. در فواصل زمانی نزدیک پست بگذارید؛ محصول یا خدمت خود را معرفی کنید و تخصص؛ تجربه و کیفیت بالای کار خود را به فالوور یادآوری کنید. در بازار پر از رقابت؛ کافی است مدتی به قول معروف در چشم مخاطب نباشید تا از یادها بروید.

ترندها را به کالای خود ربط دهید

نکته دوم ان است که خلاقیت به خرج دهید و محتواهایی که این روزها ترند می شوند را به پیج خود ربط دهید. برای مثال وقتی فلان بازیگر؛ خواننده یا ... به هر دلیلی به دغدغه افکار عمومی تبدیل می شود فرصتی بکر برای شما و کسب و کارتان فراهم می شود. به این فکر کنید که چطور می توانید کیف؛ کفش و ... را به آن چهره ربط دهید. ربط دادن ها باید متناسب باشد تا طبیعی به نظر برسد و به فروش بیشتر منجر شوند. بنابراین خلاق باشید و برای یافتن شیوه مرتبط کردن وقت بگذارید.

از طنز استفاده کنید

اگر واقعاً شم طنز دارید و محصول شما قابلیت تزریق طنز را دارد محتوای خود را با طنز و شوخی همراه کنید چون زمان و ماندگاری مخاطب در پیج شما را افزایش می دهد. برای شروع استفاده از ابزار طنز می توانید از کپشن های طنزآمیز استفاده کنید. اگر بخش عمده معرفی محصول خود را در قالب متن بیان می کنید حتماً مهم‌ترین و برجسته‌ترین بخش‌ها را به صورت کپشن ارائه کنید. ساده یا طولانی بودن کپشن هم به موضوع و حال و هوای فالوور شما بستگی دارد. اینستاگرام یک فضای سرگرم کننده و غیرجدی است پس در مجموع سعی کنید کپشن ها تا جایی که می شود کوتاه باشند اما بعضی افراد مثلاً فالوورهای پیج های اموزشی میانه خوبی با کپشن های طولانی دارند. جنسیت مخاطبان هم موثر است. در کل خانم ها بیشتر از آقایان به خواندن کپشن های بلند رغبت نشان می دهند. می‌توانید کپشن کوتاه و طولانی و بازخوردهای آنها را آزمون و مقایسه کنید تا راهکار بهتر و موثرتر مشخص شود.

سناریونویسی را امتحان کنید

هیچ پیجی بدون محتواسازی خلاقانه به موفقیت نمی‌رسد. اگر امکان تولید ویدئو را دارید به جای محتوای متنی از محتوایی ویدئویی استفاده کنید. استثنائا برای معرفی محصول (معرفی نه نقد و معرفی)، استفاده از تصویر و همراه کردن آن با توضیحات کوتاه، موثرتر است. ترتیب چینش عناصر در محتوای ویدئوی هم اصول خاص خود را دارد. ویدئوی تولیدی با کاور تولیدکننده محتوا که معمولا لوگوی کسب و کار اوست شروع می‌شود (دو ثانیه). فونت مورداستفاده و تیر انتخاب شده باید متمایز و جذاب باشند.  در ادامه قلاب محتوای ارائه می‌شود. قلاب یعنی سازنده ویدئو بین ۵ تا ۱۰ ثانیه درباره محتوایی که قرار است بیننده مشاهده کند توضیح می‌دهد. در ادامه محتوی اصلی ارائه می‌شود. در هرحال سناریوی ویدئوی خود را ابتدا بنویسید، سپس آن را تمرین و ضبط و ویرایش و در نهایت پست کنید. در سناریونویسی از کلمات و جملات تکراری و کلیشه‌ای استفاده نکنید. واژگان ناب باعث جذب و درگیری بیشتر مخاطب می‌شود. تنها راه حفظ مخاطب تولید محتوای خاص و منحصر به فرد است. بسیاری از ویدئوسازی می‌ترسند یا خجالت می‌کشند. برای غلبه بر ترس دوربین می‌توانید ابتدا یک ویدئوی آزمایشی تهیه کنید. برای شروع، سناریو و ویدئوی خود را به چند قسمت تقسیم کنید و آن را با فاصله بسازید و تکمیل کنید. تنها راه غلبه بر ترس، تجربه است و بعد از چند بار حضور در برابر دوربین، ترس یا احساس خجالت شما برطرف می‌شود. برای ویدئوسازی به سیستم نیاز نیست و با استفاده از برنامه‌های ساده موبایل (مثلاً این شات یا کاین مستر) می‌توان محتوای تولیدشده را با موبایل ویرایش کرد.

 

ارسال نظر