|
کدخبر: 312009 سهیل مافی

شرکت مخابرات / خط ثابت / آبونمان تلفن

موبایل را کنار بگذارید / تلفن ثابت ارزان تر تمام می شود

اقدام اخیر شرکت مخابرات مبنی بر دریافت مبلغی تحت عنوان آبونمان، بهانه‌ای شد تا در این گزارش به این مسئله بپردازیم.

فناوری موبایل را کنار بگذارید / تلفن ثابت ارزان تر تمام می شود

در حدود یک سال گذشته خبری مبنی بر کسر مبلغی با عنوان خدمات مکالمات صوتی از مشترکان خط ثابت مطرح شد اما این رخداد بین عموم مردم بازتاب قابل توجهی نداشت و مخابرات به این اقدام خود تا به امروز ادامه داده است. یکی از این مشترکان ضمن گلایه‌مندی نسبت به این موضوع، این طور عنوان کرده که مخابرات به جای ۲۵۰۰ تومان، اقدام به دریافت ۲۴ هزار تومان آبونمان می‌کند. این مبلغ حتی درصورت عدم استفاده از خط شخصی کسر می شود که منطق این تصمیم به طور دقیق مشخص نیست.

ابلاغیه-مخابرات

شرکت مخابرات بابت این ۲۴ هزار تومان دریافتی، امکاناتی را در اختیار مشترکان خطوط ثبات قرار می دهد؛ اولین امکان به این صورت است که مشترکان امکان استفاده از ۴۴۴۴ دقیقه مکالمه درون شهری را دارند و دومین مورد نیز مربوط به استفاده مشترکان از ۵۲۲ دقیقه مکالمه بین استانی می شود. امکان گفتگو با تلفن همراه به مدت ۳۱۷ دقیقه، دیگر امکانی محسوب می‌شود که شرکت مخابرات در ازای میزان آبونمان دریافتی در اختیار مشترکان می گذارد.

شرکت-مخابرات

توصیه جدی به مشترکان خطوط ثابت

با توجه به این اقدام شرکت مخابرات، استفاده مشترکان از تلفن ثابت به جای تلفن همراه برای مکالمه‌های بین استانی یا درون شهری، کاملا منطقی‌تر به نظر می رسد.

طبق ادعای شرکت مخابرات، تغییر تعرفه تلفن ثابت علتی برای افزایش هزینه نگهداری عنوان شده است. با عنایت به این موضوع که قسمت اعظم اقدامات برای نگهداری از خطوط مخابراتی به قسمت های خارجی محول شده، هزینه ماهانه نگهداری هر خط تلفن ثابت به صورت میانگین عددی، همواره در حال رشد است.

ضرورت نوسازی و بازسازی شبکه تلفن ثابت، دیگر دلیل افزایش نرخ تلفن ثابت ذکر شده است. باید در نظر داشت که تجهیزات مخابراتی مدت زمان قابل توجهی از عمر خود را پشت سر گذاشته‌اند و به روزرسانی آن‌ها ضروری و حیاتی است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها