|
کدخبر: 304184

شبکه اجتماعی جدید بازار ارزهای دیجیتال را بهم ریخت

یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز (DeSo) جدید به نام Friend.tech که اخیراً منتشر شده، در ۱۹ آگوست بیش از ۱ میلیون دلار از محل کارمزدها به دست آورد و از شبکه‌های بزرگ اکوسیستم کریپتو، از جمله بیت کوین و یونی سواپ بهتر عمل کرد.

فناوری شبکه اجتماعی جدید بازار ارزهای دیجیتال را بهم ریخت

طبق گزارش‌ها، پلتفرم Friend.tech که نسخه بتای آن در ۱۱ آگوست راه‌اندازی شد، به کاربران اجازه می‌دهد تا با خرید سهام افراد مختلف، از جمله اینفلوئنسرها، برای آنها پیام خصوصی ارسال کنند.

در واقع، نوآوری Friend.tech در استفاده از سهام به عنوان دارایی دیجیتال نهفته است و این سهام، نماد مالکیت در زمینه تعامل با افراد دیگر است. این پروتکل، برای تراکنش‌ها کارمزد ۵ درصد دریافت می‌کند.

این پلتفرم که بر روی شبکه بلاکچین لایه دوم کوین بیس، یعنی بیس (Base) ساخته شده، از زمان شروع به کار خود فعالیت قابل‌توجهی داشته و توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. بر اساس داده‌های پلتفرم DefiLlama، شبکه Friend.tech در یک بازه ۲۴ ساعته در ۱۹ آگوست، ۱٫۱۲ میلیون دلار و از زمان راه‌اندازی، ۲٫۸ میلیون دلار کارمزد تولید کرده است.

در زمان نگارش این خبر، کل درآمد پروژه با بیش از ۶۵۰ هزار تراکنش در پلتفرم اجتماعی و بیش از ۶۰ هزار معامله‌گر منحصربه‌فرد، ۸۱۸،۶۲۰ دلار است. با این حال، این شبکه شاهد انتقادات بسیاری هم بوده است. برای مثال، Yazan، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، در اظهارت خود به عوامل نگران‌کننده‌ای اشاره کرده – از جمله افزایش ناپایدار قیمت سهام‌ها در این شبکه – که او را به این باور رسانده‌اند که این اپلیکیشن نهایتا شش تا هشت هفته فرصت دارد و پس از آن، قیمت سهام و فعالیت عمومی در آن شروع به کاهش خواهد کرد.

برخی دیگر نیز، با تشبیه این پلتفرم جدید به BitClout، پایان مشابهی را برای آن پیش‌بینی می‌کنند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها