|
کدخبر: 303565

تحولی بزرگ برای کاردانو

بر اساس اعلامیه‌ای که دیروز منتشر شد، وان‌چین (Wanchain) پل‌های غیرمتمرکزی را برای کاردانو راه‌اندازی کرده که به کاربران اجازه می‌دهد دارایی‌ها را بین کاردانو و شبکه‌های اصلی بلاکچین منتقل کنند. این ابتکار کاردانو را قادر می‌سازد به ۱۱ شبکه بلاکچین اصلی متصل شود.

اقتصاد تحولی بزرگ برای کاردانو

شبکه‌های پشتیبانی‌شده شامل بیت کوین، اتریوم، آربیتروم، شبکه استار، اولانچ، زنجیره BNB، OKT Chain، آپتیمیسم، پالیگان، ترون و وان‌چین هستند. کاربران می‌توانند به سرعت دارایی‌های مبتنی بر کاردانو را در این بلاکچین‌ها جابه‌جا کنند و انتقال دهند و بالعکس.

قابل ذکر است که این توسعه بیش از یک سال پس از افشای برنامه‌های وان‌چین برای استقرار پل‌های زنجیره‌ای در کاردانو صورت می‌گیرد. در اطلاعیه اخیر وان‌چین اشاره شده است:

    پل‌های کاردانو قابلیت همکاری را ارتقا می‌دهند و دارایی‌های متعددی از جمله ADA، دیگر توکن‌های بومی کاردانو، همه توکن‌های ERC-۲۰، و چندین دارایی قابل‌توجه دیگر را قادر می‌سازد تا به طور یکپارچه بین کاردانو، هر شبکه مبتنی بر EVM، و شبکه‌های غیر EVM منتخب حرکت کنند.

دارایی‌های پشتیبانی‌شده برای هر بلاکچین شامل موارد زیر است:

Bitcoin (BTC);

Ethereum (ADA, BTC, ETH, USDC, USDT);

Arbitrum (USDC, USDT);

Astar (USDT);

Avalanche (BTC, USDC, USDT);

BNB Chain (BTC, USDC, USDT);

OKT Network (USDT);

Optimism (USDC, USDT);

Polygon (USDC, USDT);

Tron (USDC, USDT);

Wanchain (ADA, BTC, ETH, USDC, USDT, WAN).

نکته جالب این است که دارایی‌های فوق از طریق پل‌های وان‌چین به شبکه کاردانو آورده شده است.

این اولین بار است که استیبل‌کوین‌های دارای پشتوانه فیات، به شکل USDT و USDC، در شبکه اصلی کاردانو در دسترس هستند.

تیم وان‌چین در مورد این توسعه اظهار داشت که پروژه پل‌های کاردانو یک ابتکار مهم است که سال‌ها روی آن کار کرده است. توسعه‌دهندگان وان‌چین یک سری ویژگی‌های فنی را برای فعال کردن قابلیت همکاری بین کاردانو و سایر شبکه‌های بلاکچین ناهمگن پیاده‌سازی کردند. علاوه بر این، تیم وان‌چین گره‌های پل خود را نیز ارتقا داد و به تراکنش‌های نوع UTXO اجازه داد با قراردادهای هوشمند کاردانو تعامل داشته باشند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها