|
کدخبر: 300826

شگفتی جدید cosmos / تحولی بزرگ در دنیای ارزهای دیجیتال

بنیاد Wormhole یک بلاکچین جدید (appchain) را در اکوسیستم Cosmos راه‌اندازی کرده که آن را به اولین اپلیکیشن بلاکچین تبدیل کرده است. این اپلیکیشن بلاکچین جدید، امکان اتصال نقدینگی و کاربران را از بیش از ۲۰ بلاکچین به Cosmos فراهم می‌کند.

اقتصاد شگفتی جدید cosmos / تحولی بزرگ در دنیای ارزهای دیجیتال

این ادغام از طریق پروتکل ارتباط بین بلاکچین (IBC) به دست می‌آید و به کاربران این امکان را می‌دهد که پول‌های خود را به هر بریج اپلیکیشن Cosmos بدون پرداخت هیچ هزینه اضافی متصل کنند.

اپ‌چین‌ها، بلاک‌چین‌هایی هستند که روی بلاکچین‌های موجود ساخته می‌شوند، سفارشی هستند و برای برنامه‌ها یا سازمان‌های خاص طراحی شده‌اند. هدف از این راه‌اندازی، افزایش دسترسی در اکوسیستم Cosmos است. این یکپارچه‌سازی ادغام دارایی‌های زنجیره‌های مختلف مانند اتریوم و سولانا را ساده می‌کند.

بلاکچین Gateway کار را برای توسعه‌دهندگان و کاربران برای نصب توکن‌ها در هر زنجیره Cosmos ساده می‌کند و با افزایش نقدینگی و ادغام یکپارچه توکن‌ها، رشد اکوسیستم Cosmos را تقویت می‌کند.

در سال ۲۰۲۲ بود که Wormhole از طریق ادغام با Injective وارد اکوسیستم Cosmos شد، اما این راه‌اندازی جدید تأثیر خود را در کل شبکه اپ‌چین‌ها گسترش می‌دهد.

در واقع Wormhole Gateway به دو دسته کاربر خدمت می‌کند: توسعه‌دهندگان Cosmos که به دنبال ورود کاربران و نقدینگی از اکوسیستم‌های دیگر هستند و دیگر کاربرانی که به دنبال پل زدن دارایی‌ها به یا از این شبکه هستند. Gateway امکان اتصال دارایی‌ها بین زنجیره‌های مختلف کازماس را به‌ راحتی برای هر دو نوع کاربر فراهم می‌کند و با محافظت پیشرفته از پیام‌های Wormhole و شفافیت بهبودیافته، به آنها اجازه می‌دهد که دارایی‌ها را بین زنجیره‌های مختلف Cosmos بدون زحمت ایجاد کنند.

این سیستم اجازه می‌دهد تا از طریق Gateway یک توکن را به هر زنجیره‌ای در شبکه Cosmos انتقال دهند و یک توکن جدید ICS-۲۰ را در Gateway ایجاد کنند. سپس این توکن جدید از طریق ارتباط بین‌زنجیره‌ای (IBC) به زنجیرۀ مقصد ارسال می‌شود و برای افزایش امنیت و شفافیت، بنیاد ورم‌هول از Cosmos SDK استفاده می‌کند.

ادغام با اکوسیستم Cosmos نیاز به یک اتصال ساده IBC بدون هزینه پل زدن اضافی دارد که Gateway را به یک انتخاب مقرون‌به‌صرفه برای کاربران تبدیل می‌کند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها